۱۷۰ کشته و ۳۷۵۰ مجروح در تصادفات رانندگی نوروز ۹۸

رییس پلیس راهور ناجا گفت: کنترل نکردن وسیله نقلیه به دلیل لغزندگی معابر، تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت رخداد این تصادفات بوده است.

به گزارش ایمنا، سردار سید کمال هادیان فر گفت: تنها طی ۲۴ ساعت در ۳۷۰ تصادف فوتی و جرحی ۳۸ تن کشته و ۴۷۱ نفر مجروح شده‌اند که این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به پایان دور اول سفرهای نوروزی اظهارکرد: دور دوم سفرهای نوروزی در حالی از فردا (۴ فروردین) آغاز می‌شود که سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی بارش باران و لغزندگی معابر را طی دو سه روز آینده کرده است. از همین رو لازم است که رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند و حتماً تجهیزات رانندگی در شرایط زمستانی را به همراه داشته باشند.

هادیانفر با اشاره به تصادفات شبانه روز گذشته گفت: انحراف به چپ، سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه مهمترین علت تصادفات فوتی و جرحی ۲۴ ساعت گذشته بوده است. همچنین ۴۹ درصد تصادفات شبانه روز گذشته منجر به واژگونی شده است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا کنترل نکردن وسیله نقلیه به دلیل لغزندگی معابر، تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی مهمترین علت رخداد این تصادفات بوده است.

وی از برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و گفت: تنها طی شبانه روز گذشته ۲۶۵۰ دستگاه خودرویی که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پلیس راه و راهور در معابر کشور توقیف شدند. برابر دستورالعمل صادره مأموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه‌ساز در معابر به طور جدی برخورد می‌کنند و خودروهایی که حامل خانواده هستند پس از طی مراحل لازم و توقیف ساعتی ترخیص و سایر خودروها ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند. همچنین خودروهایی که دارای تخلفات حادثه‌ساز در نوروز هستند در صورت ارتکاب مجدد تخلفات حادثه‌ساز تا پایان تعطیلات نوروز در پارکینگ پلیس می‌مانند.

هادیانفر به ساعت رخداد تصادفات رانندگی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها در این مدت بین ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر بیشترین تصادفات رانندگی رخ داده است که این امر نشان می‌دهد متأسفانه رانندگان استراحت لازم را نداشتند و با خستگی سفر وارد محور شده‌اند. لذا مجدداً توصیه می‌کنیم رانندگان پیش از آغاز سفر حتماً استراحت کافی بکنند و تاکید می‌کنیم که هیچ چیزی جای خواب را به جز خواب نمی‌گیرد.

به گزارش سایت راهور ناجا،وی با اشاره به اینکه طی هفت روز گذشته تا دیروز با کاهش ۱۵ درصدی تلفات رانندگی در جاده‌ها مواجه بودیم،اظهارکرد: با توجه به افزایش شمار کشته‌های تصادفات در شبانه روز گذشته این میزان کاهش به حدود چهار درصد رسیده است. از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود ۱۷۰ نفر در صحنه تصادفات کشته و ۳۷۵۰ نفر مجروح شدند.

کد خبر 371060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.