امیری اعلام کرد: ورود ۳۵۰ هزار مسافر به شهر اصفهان طی ۴ روز

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: طی چهار روز گذشته بیش از ۳۵۰ هزار مسافر وارد شهر اصفهان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد شاهد افزایش سفر به شهر اصفهان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری صبح امروز- شنبه سوم فروردین ۹۸- در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان که در محل باغ فدک برگزار شد، اظهارکرد: نیروهای شهرداری با شور و حال خاص و انگیزه زیاد تلاش می‌کنند تا مسافران را هدایت و اسکان دهند، این چیزی جز مسئولیت‌ پذیری و تعهد در وجود تمام نیروها نیست.

وی ادامه داد: برای معرفی هر چه بهتر و شایسته شهر اصفهان به مسافران نوروزی تلاش می‌کنیم تا میهمانان شهر با پایان یافتن تعطیلات نوروز، شهر اصفهان را با خاطره‌ای خوش ترک کرده و به شهر و دیار خود بازگردند؛ در مجموع رضایتمندی مسافران از خدمات ارائه شده در شهر مطلوب بوده، البته برخی نواقص و ایرادات وجود دارد، اما مسائل کوچک نمی‌تواند کلیات فعالیت‌ها را زیر سؤال ببرد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید سرعت و کیفیت ارائه خدمات افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: طی چهار روز گذشته بیش از ۳۵۰ هزار نفر مسافر وارد شهر اصفهان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد شاهد افزایش سفر به شهر اصفهان هستیم.

امیری با بیان اینکه ۳۳ درصد این مسافران از مراکز گردشگری شهرداری اصفهان بازدید داشتند، گفت: طی چهار روز گذشته ۱۱۷ هزار نفر از مراکز تفریحی شهرداری اصفهان بازدید کردند که ۵۰ درصد این آمار مربوط به روز گذشته است.

وی با بیان اینکه شب گذشته ۱۴۰ هزار مسافر در شهر اسکان یافتند، افزود: نسبت به سال گذشته و شب‌های قبل رکورد اسکان مسافران در شهر اصفهان زده شد، این نشان می دهد طی روزهای آینده با حجم زیادی از مسافران رو به رو خواهیم شد؛ با توجه به در پیش رو بودن شرایط برودت هوا باید اقدامات و برنامه‌ریزی لازم جهت اسکان مسافران در فضاهای بسته انجام شود و از لحاظ مدیریت بحران با توجه به پیش بینی انجام شده در خصوص بارش‌ها، آمادگی لازم را داشته باشیم که در سطح شهر با مشکلات آب‌گرفتگی معابر رو به رو نشویم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان اضافه کرد: ناژوان طی روزهای اخیر  ۳۲ هزار نفر بازدید کننده داشت؛ همچنین در روز گذشته پنج هزار نفر از باغ گلها بازدید کردند؛ آمارها نشان می‌دهد مسافران بیشتر از تکنولوژی روز برای مکان‌یابی و تعیین محل اقامت استفاده می‌کنند، در این راستا  باید تکنولوژی‌ها و اپلیکیشن‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و برای استفاده از سامانه‌ها تبلیغات بیشتری انجام شود.

امیری خاطرنشان کرد: ۵۳ درصد مسافران مقصد نهایی سفر خود را «شهر اصفهان» اعلام کردند، این رقم بسیار بالا و قابل توجه است، یعنی ۵۳ درصد مسافران از بدو آغاز سفر مقصد خود را شهر اصفهان انتخاب کرده اند، این به دلیل جاذبه‌های گردشگری و باز بودن آب در بستر زاینده رود است.

وی ادامه داد: از امروز بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حجم خروجی آب از سد ۷۰ مترمکعب شده که فردا با حجم هشت برابری آب در زاینده‌رود مواجه خواهیم بود که البته تدابیر لازم برای امنیت مسافران در حاشیه زاینده‌رود باید اندیشیده شود؛ طبق نظرسنجی‌های انجام شده ۹۵ درصد مسافران اعلام کردند که اصفهان را زود ترک نمی‌کنیم و این نشان می‌دهد گردشگران از بودن در شهر اصفهان لذت برده‌اند و ما باید زمینه لازم برای افزایش ماندگاری مسافران را فراهم کنیم.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: از مسئولان اورژانس انتظار می‌رود برای استقرار اکیپ‌های ثابت درمانی و امدادی در باغ فدک به صورت ثابت اقدام کنند؛ تعداد تیم های گشت زنی پلیس در مجموعه باغ فدک باید تقویت شود تا در صورت بروز حادثه بلافاصله امکان انجام اقدامات لازم وجود داشته باشد.

کد خبر 371046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.