سال ۹۸ را به فرصتی برای عمل خالصانه و بدون ریا تبدیل کنیم

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم سال جدید، سالی بدون ریا و تظاهر عوام‌فریبی و آغازی دوباره برای خدمت صادقانه به مردم و تلاش برای تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی باشد.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در سال ۹۷، مسائل و مشکلات زیادی ایجاد شد و مردم با چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف مواجه شدند که بخشی از آن در نتیجه تحریم‌های ظالمانه و دشمنی، دشمنان قسم خورده انقلاب ایجاد شد.

وی اضافه کرد: بخشی از مشکلات کشور در سال گذشته که بیشتر آن‌ها در زمینه اقتصادی و تأمین معیشت مردم بود، در نتیجه سوء‌مدیریت، عدم نظارت، سیاسی‌بازی و عدم توجه برخی مسئولان ایجاد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحت عنوان "رونق تولید"، تأکید کرد: مسئولان اجرایی کشور باید فراتر از شعار و نصب بنر به این فرمان توجه کنند، زیرا حل مشکلات کشور مانند بیکاری، رکود اقتصادی و ازدواج جوانان در گرو برطرف شدن معضلات عرصه تولید است.

فساد اقتصادی، نتیجه غفلت از آموزه‌های دینی است

محمودی ادامه داد: امیدواریم سال جدید، سالی بدون ریا و تظاهر عوام‌فریبی و آغازی دوباره برای خدمت صادقانه به مردم و تلاش برای تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: اگر جامعه ما به سوی دینداری عالمانه و خالصانه و توجه به آخرت حرکت کند، اخبار ناگواری مانند اختلاس‌ها و نظیر آنچه در سال ۹۷ شنیدیم، اتفاق نمی‌افتد.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گروه رونق تولید داخلی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر واقعا به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، باید برای رونق تولید ملی در همه عرصه‌های صنعتی و کشاورزی و خدماتی تلاش کنیم.

محمودی با تأکید بر اصلاح و اجرای کامل قوانین باهدف رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: تغییر در نگرش مدیران بانکی و پذیرش نظرات کارشناسی و تشکیل و پیگیری مصوبات کارگروه‌های اشتغال و ستادهای تسهیل شهرستانی و استانی از دیگر مواردی است که با حذف موانع تولید به رونق اقتصاد ملی منجر می‌شود.

حل مشکلات منطقه با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا

وی با بیان اینکه حمایت‌های دولتی برای تأمین سرمایه ثابت و سرمایه‌ درگردش از مهمترین نیازهای فعالان صنعتی است، اظهار کرد: بخشش جرایم کمتر از یکصد میلیونی کارآفرینان و حذف بروکراسی اداری در واگذاری زمین و تلاش برای تکمیل زیرساخت‌های تولید نیازمند عزم جدی دولتمردان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت صنتی و تجاری شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، تأکید کرد: باید برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تلاش شود و مسئولان استانی باید برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا همکاری ویژه داشته باشند، زیرا حل بسیاری از مشکلات اقتصادی منطقه و استان در گروه راه‌اندازی این منطقه است.

رونق تولید، نیازمند انقلاب اقتصادی است

محمودی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی بر اساس آمایش‌های سرزمینی را از دیگر ارکان رونق تولید ملی برشمرد و افزود: در حمایت از صنایع دستی، تولید کنندگان روستایی و روند اختصاص نهاده‌های دامی مشکلاتی وجود دارد که توسعه این بخش‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه رونق تولید داخلی نیازمند ایجاد انقلاب اقتصادی در دیدگاه و عمل همه مسئولان است، تصریح کرد: ایجاد تعادل در واردات و صادرات یکی از مهمترین نیازهای اقتصاد ملی برای رونق از تولید داخلی است.

کد خبر 371037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.