مرادی: اقامت در شهر اصفهان ۱۷ درصد افزایش یافت

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در دومین شب سال جدید نسبت به چند شب گذشته اقامت در شهر اصفهان ۱۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مرادی صبح امروز- شنبه سوم فروردین ۹۸- در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان که در محل باغ فدک برگزار شد، اظهارکرد: روزهای اول تا سوم فرودین ماه هر سال با پیک سفر مسافران رو به رو هستیم، اما تفاوت امسال با سال گذشته در این است که مسافران در سال ‌جدید با توجه به جاری بودن آب در بستر زاینده رود ماندگاری بیشتری در شهر اصفهان دارند و این در حالی است که نوروز سال گذشته بیشتر مسافران تنها یک شب در شهر اقامت داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اسکان مطلوب مسافران و گردشگران در شهر اصفهان باید از دستگاه‌های مرتبط با  اقامت مسافران از جمله هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، آموزش و پرورش، اتحادیه مشاوران املاک و سایر دستگاه‌های مربوط تشکر کنم.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: بر اساس آمارهای موجود ۷۰ درصد گردشگرانی که شب گذشته در شهر اصفهان اقامت یافتند، چند شب متوالی ماندگاری دارند که علاوه بر آنها باید برای اسکان تعداد دیگری از گردشگران پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

مرادی اضافه کرد: شامگاه گذشته ۸۰ درصد از ظرفیت محل‌های اسکان مسافران تکمیل شد، از این آمار ۱۰۰ درصد ظرفیت مدارس آموزش و پرورش و حتی ظرفیت مدارس شهرهای اطراف، همچنین ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها، همچنین خوابگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی تکمیل شد.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته ۸۰ درصد ظرفیت اسکان مسافر در باغ فدک تکمیل شد؛ اگر از ۱۰۰ درصد ظرفیت این کمپ استفاده می‌کردیم امکان بروز مشکلاتی وجود داشت، از این رو سرریز مسافران باغ فدک را به سمت تعدادی از ورزشگاه‌های مناطق هشت، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۴  هدایت کردیم؛ منطقه شش یک ورزشگاه و در منطقه مرکزی شهر نیز یک ورزشگاه در اختیار مسافران برای اقامت قرار گرفت.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: شامگاه گذشته ۸۰ درصد ظرفیت منازل استیجاری تحت پوشش اتحادیه مشاوران املاک تکمیل شد؛ ظرفیت میهمان‌پذیرها و سایر خوابگاه‌ها نیز به پایان رسید.

مرادی ادامه داد: در دومین شب سال جدید نسبت به چند شب گذشته اقامت در شهر اصفهان ۱۷ درصد افزایش یافت، این در حالی است که این آمار در کشور ۱۲ درصد است که این نشان می دهد ماندگاری مسافران در شهر افزایش یافته است.

کد خبر 371036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.