نظم، امنیت و نظافت شهر در صدر رضایتمندی مسافران نوروزی

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در سطح شهر اصفهان بیشترین رضایت‌مندی مردم در نوروز امسال در بخش نظم و امنیت، برخورد شهروندان و نظافت شهر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی صبح امروز-شنبه سوم فروردین ۹۸- در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان که در محل باغ فدک برگزار شد، اظهارکرد: میانگین زمان پاسخگویی مسافران به پرسشگران نظرسنجی ۹ دقیقه و میانگین زمان پرسش‌ها شش دقیقه بوده است؛ بر این اساس بیشترین رضایتمندی گردشگران نوروزی بابت نظم و امنیت در شهر، برخورد شهروندان و نظافت شهر بوده است.

وی ادامه داد: در ایام نوروز میزان استقبال از اتوبوس، تاکسی و مترو پایین بوده، زیرا ۸۰ درصد مسافران با خودروهای شخصی خود به شهر اصفهان سفر کرده‌اند.

 مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان اضافه کرد: طبق نظرسنجی های انجام شده، مسافران نوروزی مکان‌های مورد علاقه برای بازدید را پس از میدان امام(ره)و پل های تاریخی، منارجنبان، آکواریوم و باغ پرندگان ناژوان، کاخ چهلستون، باغ گلها و کلیسای وانک اعلام کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه مسافران بیشتر در مدارس، منازل آشنایان، مهمانسراهای ادارات و بعد هتل‌ها اقامت داشتند، خاطرنشان کرد: مسافران در پاسخ به این سؤال فرم نظرسنجی که محل اقامت خود را چگونه انتخاب کرده اند، ۶۵ درصد اعلام داشتند که مکان اقامتی خود را قبل از انجام سفر رزرو و انتخاب کرده و ۳۵ درصد بعد از انجام سفر انتخاب کردند که این موضوع بیانگر آن است که در خصوص سامانه‌های رزرو باید تبلیغات بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها ۵۳ درصد مسافران تاکید داشتند که اصفهان تنها مقصد برای سفرشان است و بیشتر مسافران شهر اصفهان را به لحاظ وجود مکان های تاریخی و مراکز گردشگری انتخاب کردند؛ ۶۵ درصد مسافران مسیریابی خود را با استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه و ۱۲ درصد از طریق پرسیدن نشانی انجام داده‌اند.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان گفت: ۵۵ درصد مسافران اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص مراکز اقامتی را از طریق گوگل به دست آورده اند؛ در خصوص استفاده از تورهای یک‌روزه برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر ۵۸ درصد ابراز تمایل و ۳۸ درصد مسافران علاقه ای به استفاده از این تورها نداشتند.

ابراهیمی افزود: ۹۵ درصد مسافران در این نظرسنجی‌ها اعلام داشتند که زودتر از زمان برنامه‌ریزی شده خود، اصفهان را ترک نخواهند کرد؛ ۹۲ درصد مسافران با خودروهای شخصی و ۶.۴ درصد با اتوبوس و یک درصد با استفاده از قطار سفر کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد مسافران از ورودی شمال، ۲۰ درصد از ورودی جنوب و بعد از آن از غرب و در نهایت از ورودی شرق وارد شهر اصفهان شدند؛ نظرسنجی‌ها در شهر رویاها، ناژوان، بازار بزرگ، میدان امام (ره) و پل های تاریخی شهر و باغ فدک انجام شده است.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان اظهار کرد: در نظرسنجی‌های انجام شده، مسافران اسکان یافته در باغ فدک به ترتیب از نظافت معابر، امنیت، نظم، انضباط عمومی، تابلوهای مسیریابی، پارکینگ، روشنایی و نظافت سرویس‌های بهداشتی ابراز رضایت داشتند.

ابراهیمی تصریح کرد: ۶۸ درصد برای نخستین بار به باغ فدک آمده بودند که بیشتر آنها با تابلوهای سطح شهر و راهنمایی شهروندان و معرفی دوستان و آشنایان به این مجموعه گردشگری راهنمایی شدند؛ علت استقبال از باغ فدک، در رتبه یک، امکان استفاده از چادر در فضای باز و صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر است.

کد خبر 371034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.