آغاز رینگ چهارم ترافیکی/ تشکیل هیئت موسس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر

آغاز عملیات اجرایی رینگ چهارم حفاظتی، شناسنامه‌دار شدن حوزه‌های اجتماعی و محیط زیستی، توسعه شرق به غرب مترو و تشکیل هیئت موسس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر از مهم‌ترین اتفاقات سال ۹۷ مدیریت شهری اصفهان از نگاه اعضای شورا بود.

به گزارش ایمنا، مدیریت شهری اصفهان در سالی که گذشت فراز و نشیب و تحولات زیادی را در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، حمل و نقلی و ... پشت سرگذاشت، مهم ترین رویدادهای هر بخش را در گفت‌وگو با اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به گفتوگو نشسته‌ایم که متن آن را در ادامه میخوانید.

محمدی: شناسنامه‌دار شدن حوزه‌های اجتماعی و محیط زیست اصفهان

کوروش محمدی، رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای سال ۹۷ در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: تغییر رویکرد حوزه مدیریت شهری به سمت مسائل اجتماعی و ایجاد ردیف اعتباری در این حوزه برای نخستین بار از مهمترین اقدامات شهری بود. همچنین نگاه ویژه به برنامه های محیط زیستی که به واسطه جدا شدن کمیسیون حقوقی، اجتماعی و محیط زیستی شکل گرفت، از جمله مهمترین رویدادهای شهری در سال ۹۷ است. 

وی با بیان اینکه حوزه های اجتماعی و محیط زیست در سال ۹۷ شناسنامه‌دار شد، تصریح کرد: ‍‌تشکیل کارگروه ویژه آب و تشکیل شورای محیط زیست از جمله اقدامات بسیار موثری بود که در این حوزه ها رخ داد.  

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه های شهری و عمرانی نیز اتفاقات خوبی در سال ۹۷ برای شهر رقم خورد، تصریح کرد: اقدام برای رینگ چهارم حفاظتی شهر و کارهای بسیار خوبی که برای قطار شهری صورت گرفت نیز از جمله اتفاقات خوب حوزه های عمرانی و شهری محسوب می شود.

وی از اجرایی شدن درصد قابل توجهی از مصوبات شورای شهر اصفهان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: به علت مشکلات سخت اقتصادی که شهرداری و مدیریت شهری با آن مواجه بود کارها در ابتدای سال به سختی پ‍یش می رفت که خوشبختانه با تلاش مدیریت شهری و مدیریت خوبی که روی منابع صورت گرفت در ماههای منتهی به پایان سال، بسیاری از مشکلات موجود مرتفع و اقدامات موثری در همه حوزه ها انجام گرفت.

جوادی: توسعه مترو از شرق تا غرب شهر اصفهان

عباسعلی جوادی، رییس کمسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان با اشاره به آغاز عملیات عمرانی خط دوم متروی اصفهان به عنوان مهمترین رخداد شهری اصفهان در سال ۹۷، اظهار کرد: این طرح یکی از پروژه هایی بود که بیشترین هزینه و بودجه را نیز به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: در سال گذشته و در زمان تدوین بودجه برای این طرح ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و امسال این پروژه با پشتوانه بودجه ای که برای آن تصویب شده بود، آغاز شد.

عضو شورای شهر و رییس کمسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری اصفهان تصریح کرد: برآورد می شود خط دوم متروی اصفهان تا حدود چهار سال دیگر به بهره برداری برسد تا در اختیار مردم شرق تا غرب شهر اصفهان قرار گیرد.

وی بیان کرد: شورای شهر اصفهان برای حمایت از تداوم این پروژه حدود هزار و ۲۴ میلیارد تومان بودجه برای خط دوم متروی اصفهان در سال ۹۸ مصوب کرده است.

جوادی همچنین آغاز عملیات عمرانی رینگ حفاظتی شهر اصفهان را از دیگر طرح های مهم شهر اصفهان در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: آغاز این پروژه هم در شرق شهر اصفهان است و می تواند این منطقه را متحول کند.

روشن: پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی

فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مهم ترین رویدادهای سال ۹۷ در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان پیاده راه سازی خیابان چهارباغ عباسی بود که این طرح اجرایی شد.

وی با اشاره به رویدادهای مرتبط با حوزه فرهنگ که در اصفهان اتفاق افتاد، گفت: چهارباغ عباسی نقش به سزایی در رویدادهای فرهنگی سال ۹۷ داشت. این خیابان در رویدادهایی نظیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان محل گذر مخاطبان این رویداد بود و طی سال ۹۷ رویدادهای فرهنگی بسیار دیگر در این خیابان اتفاق افتاد.

رییس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علاوه بر آن فعالیت های زیادی در حوزه فرهنگ انجام شد که هنرهای متعددی را در برگرفت. نمایشگاه صنعت سینما، جایزه جمالزاده و رویدادهای مربوط به بزرگداشت روز اصفهان از دیگر رویدادهایی بود که زمینه توسعه هنرهای مختلف را ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه های کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در سال ۹۸ ادامه داد: اصفهان در حوزه تئاتر کمبود هایی دارد که امیدواریم با احداث تماشاخانه در محله های مختلف اصفهان این کمبود برطرف شود. همچنین این کمیسیون در نظر دارد یک مجموعه فرهنگی مثل تالار وحدت تهران در اصفهان ایجاد کند تا برای برگزاری تئاتر و مراسم های دیگر در اصفهان با مشکلی روبه‌رو نشویم.

برشان: اجرایی شدن رینگ چهارم ترافیکی

اصغر برشان، عضو کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر اصفهان گفت: در سال ۹۷ برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان اتوبوس های بازسازی شده به چرخه و ناوگان اتوبوسرانی بازگشت.    

وی ادامه داد: نقش شورای شهر اصفهان در اجرای این طرح ها، تسهیل گری و پشتیبانی بود. به عنوان نمونه برای اجرای خط دوم بودجه مصوب از سوی شورا تعیین شد. 

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی حلقه حفاظتی شهر اصفهان یکی از اقدامات اساسی بود که در سال های اخیر درباره آن زیاد صحبت شده بود اما در این دوره اجرایی شد، گفت: امسال برای اجرای این طرح، احداث تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی آغاز شد.  

برشان تصریح کرد: به طور خاص نیز توسعه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان همچون اتوبوس های شهری از دیگر اقدامات مهم در سال ۹۷ بود به طوریکه بسیاری از اتوبوس های شهری در این دوره بازسازی و به چرخه حمل و نقل عمومی بازگشت. 

وی ادامه داد: در آینده نیز با افزوده شدن قابلیت های نرم افزاری زمان حرکت اتوبوس ها و خطوط مبدا و مقصد سیستماتیک خواهد شد که در این راستا بودجه ای نیز از سوی شورا تصویب شد و قرارداد راه اندازی آن در دست انجام است.

عضو کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر اصفهان افزود: در گام های بعدی نیز در حوزه اتوبوسرانی بلیت های ویژه ای به صورت فصلی، ماهانه و مخصوص گروه های خاصی همچون بازنشستگان و دانش آموزان با تخفیف به فروش خواهد رسید که طرحی برد – برد برای شهروندان و شهرداری خواهد بود. 

خسروی: تشکیل هیئت موسس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای سال ۹۷ در حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد: تشکیل هیئت موسس صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر از مهم ترین اتفاقات شهر اصفهان بود که قرار است این صندوق در سال ۹۸ ثبت شود و شروع به کار کند. امیدواریم روابط بین الملل شهرداری اصفهان در سال ۹۸ توسعه پیدا کند و پایلوتی که برای مسقط اجرا شد برای میلان، فرایبورگ، شیان و حلب هم عملیاتی شود.

وی با اشاره به رویدادهای مرتبط با بهبود فضای کسب و کار که در اصفهان اتفاق افتاد، گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت سینما یکی از مهم ترین اتفاقات سال ۹۷ بود. نمایشگاهی که مشابه آن را در دیگر شهرهای کشور نداریم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان ادامه داد: در این نمایشگاه بخش خصوصی و کنشگرهای سینمایی همکاری خوبی با بخش دولتی داشتند و شهرداری فقط به عنوان تسهیل‌گر در این نمایشگاه نقش داشت.

وی مهم ترین دستاورد نمایشگاه صنعت سینما را آماده سازی زمینه شکل گیری این نمایشگاه در اصفهان دانست و افزود: ما توانستیم به تصویری که از این نمایشگاه در ذهنمان ساخته بودیم روح ببخشیم و به آن جامه عمل بپوشانیم. در کل ایران به یک نمایشگاه صنعت سینما نیاز دارد تا سرمایه گذارانی که مایل هستند در این عرصه ورود پیدا کنند هنگام ورود به این نمایشگاه شاهد بضاعت این صنعت در کشور باشند.

خسروی اضافه کرد: خوشبختانه سرمایه گذاران در این نمایشگاه متوجه شدند که هزینه ساخت فیلم در اصفهان نسبت به شهرهای دیگر بسیار کمتر و لوکیشن کاملا متنوع است، در نتیجه می توانیم اصفهان را بهشتی برای ساخت مجموعه های سینمایی معرفی کنیم.

کد خبر 371024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.