افتتاح موزه تخصصی آثار تاریخی چوبی امامزادگان در گلپایگان

گلپایگان- رییس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: تنها موزه تخصصی آثار تاریخی چوبی امامزادگان که مربوط به دوره صفویه و قاجاریه است در امامزاده ۱۷تن گلپایگان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی در حاشیه افتتاح موزه آثار تخصصی چوب در امامزاده هفده تن گلپایگان اظهار کرد: در راستای حفظ میراث تاریخی و ارزشمند امامزادگان موزه تخصصی آستان مقدس امامزادگان ۱۷تن و ناصربن علی(ع) تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان همزمان با میلاد امام علی(ع) و آغاز سال ۹۸ افتتاح شد.

 وی افزود: این موزه در مساحتی حدود ۲۵۰ مترمربع در آستان مقدس امامزادگان ۱۷تن و ناصربن علی(ع) دایر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: در این موزه  ۲۰۰ اثر ارزشمند تاریخی که غالبا ضریح و درهای امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان با هنرهای منبت، معرق، مشبک و گره چینی مربوط به دوره‌های صفویه و قاجاریه است، در محل موزه امامزادگان ۱۷تن و ناصربن علی (ع)نگهداری می‌شود.

وی تأکید کرد: با مساعدت مسئولان و همیاری مردم گلپایگان می‌توانیم ساختمان موزه و آثار تاریخی کمی و کیفی آن را توسعه دهیم.

نصیرالاسلامی با بیان این‌که اجرای طرح آرامش بهاری در توسعه گردشگری مذهبی بقاع متبرکه گلپایگان نقش اساسی دارد، گفت: همزمان با میلاد امام علی (ع) و تحویل سال ۱۳۹۸ ویژه برنامه نوروزی در قالب طرح آرامش بهاری در ۹ امامزاده شاخص شهرستان به ویژه امامزاده هفده تن گلپایگان برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغان مجرب، غرفه‌های کودک، آموزش قرآن و معارف اسلامی از طریق بازی و سرگرمی در قالب خیمه معرفت در طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان این‌که در موقع تحویل سال ۵۰ هزار زائر از امامزادگان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری سه مبلغ اعزامی از قم و شش مبلغ گلپایگانی به زائران امامزادگان آماده پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی هستند.

کد خبر 371004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.