نتیجه اقتصاد پویا رونق اقتصادی و صادرات است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: نتیجه اقتصاد پویا رونق اقتصادی و صادرات است و اگر بتوان درست در این بخش ورود پیدا کنیم تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود و این اهرم از دست دشمن خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی امروز( جمعه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر با تبریک فرا رسیدن سال ۹۸ اظهار کرد: باید از فرصت‌های معنوی و مناسبتی سال ۹۸  که هویت و حقیقت ما را تشکیل می‌دهد نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان این‌که انسان‌ها می‌توانند با الهام گرفتن از طبیعت  و تغییر و تحول درونی به سمت خیر و تعالی دنیوی حرکت کنند، گفت: با آغاز سال باید تغییر و تحولی در اخلاق انسان به وجود آید تا بتوانند در مسیر انسانیت خوب پیشرفت کنند.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید گفت: اگر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه شود می‌توانیم یک تمدن نوین را پایه گذاری کنیم.

وی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب در لحظه تحویل سال نقشه راهبردی ایران اسلامی برای رسیدن به تمدن ایران اسلامی است.

کرامتی اضافه کرد: شعار سال مبنی بر ایجاد رونق اقتصادی و حمایت از کالای داخلی است که نشان دهنده توجه به معیشت و اقتصاد کشور است، مشکلات زیادی ایجاد شده و موضوع اقتصاد و معیشت عمده مشکل کشور است.

وی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی فرصت‌های زیادی را نیز ایجاد کرده است، افزود: تحریمهای وسیع و گسترده علیه ملت ایران که سبب این مشکلات اقتصادی شده است همه حقایق نیست بلکه ناشی از سو مدیریت‌ها و سو تدبیرها بوده که منشا داخلی است.

امام جمعه گلپایگان گفت: همین شرایط تحریم‌ها برای ملت یک فرصت بوده زیرا عمده درآمد متکی به نفت است و هنگامی که  نتوان نفت را بفروشد پس ناگریز به فکر منابع در آمدی جدیدی خواهد افتاد، برنامه‌ها، فکرها و منابع فعال می‌شوند و اقتصاد را پویا می‌کند.

وی افزود: نتیجه اقتصاد پویا رونق اقتصادی و صادرات است و اگر بتوان درست در این بخش ورود پیدا کنیم تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود و این اهرم از دست دشمن خارج می‌شود.

کرامتی با بیان این‌که برای رفع مشکلات اقتصادی به مدیریت جهادی در همه ابعاد کشور نیاز است، خاطرنشان کرد: تلاش، پرهیز از تنبلی، تحول‌ و کار آمدی شرایط خوبی را برای کشور فراهم می‌آورد، اگر تنها از این بحران به سلامت عبور شود شرایطی مهیا می‌شود که کارآمدی دین را به عنوان الگوی موفق به دنیا نشان می‌دهیم.

کد خبر 370982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.