با وجود سرمایه های ملی، فقر در کشور نباید جایگاهی داشته باشد

تیران-امام جمعه تیران‌وکرون گفت: با وجود سرمایه های عظیم ملی، فقر در کشور نباید جایگاهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از تیران حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به توصیه و سخنرانی‌های رهبر انقلاب اظهارکرد: رهبر انقلاب بر رفع چالش‌های اقتصادی و مشکلات بیکاری تاکید کردند که البته در سال جدید شاهد گشایش های اقتصادی خواهیم بود.

وی افزود: با وجود سرمایه‌های عظیم ملی، فقر در کشور نباید جایگاهی داشته باشد، مسئولان با برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود کشور، انقلاب جدیدی در تولید و اقتصاد برای سال جدید ایجاد کنند تا اینکه شعار سال نیز محقق شود.

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه این سرمایه های عظیم نیروی انسانی و منابع موجود در کشور باید در خدمت تولید و رشد اقتصادی قرار گیرد، تصریح‌کرد: با وجود چنین سرمایه‌هایی نباید مشکل اقتصادی و فقر در جامعه وجود داشته باشد.

رشیدیان ادامه داد: تحریم‌ها و سوءمدیریت های داخلی از جمله عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است که با مدیریت و برنامه‌های مسئولان این چالش مهم کشور رفع و مردم از وضعیت اقتصادی ناگوار رهایی پیدا خواهند کرد و وضعیت زندگی آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.

وی بر رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم تاکید کرد و یادآورشد: مقابله با کاهش اعتبار و ارزش پول کشور که به کاهش قدرت خرید مردم در داخل منجر شده و قادر به خرید و تامین مایحتاج خود نیستند یک ماموریت مهم برای همه مسئولان است.

امام جمعه تیران و کرون به سخنان رهبر انقلاب بر رعایت ضوابط شرعی در فعالیت های مدیریتی و اجتماعی تاکیدکرد و گفت: حدود الهی باید در همه مسائل رعایت شود، بی توجهی به حرام و حلال در فعالیت‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیاری از مشکلات کشور را ایجاد کرده است.

رشیدیان به پیشرفت آموزه‌های اسلامی و قدرت کشورهای مسلمان در جهان اشاره‌کرد و گفت: دشمنان از اسلام، دین، مسجد و شیعیان خیلی صدمه دیده‌اند و به همین خاطر به مساجد حمله می‌کنند و این برای مسلمانان مایه ترس نیست، زیرا شهادت آرزوی مومنان است و با انجام حملات تروریستی مسلمانان دست از اهداف خود بر نمی‌دارند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی با تعابیر رهبر معظم انقلاب به زودی زمین‌گیر می‌شود و همه سرمایه‌هایی که آن‌ها برای خود از لحاظ نظامی جمع‌آوری کرده‌اند بزودی در اختیار دولت اسلامی قرار می‌گیرد و آن‌ها از آن منفعتی نمی‌برند.

امام جمعه تیران به سالروز شهادت حضرت زینب(س) نیز اشاره‌کرد و گفت: آن حضرت سختی‌های فراوانی را تحمل کرد و روایت‌گری ایشان نقش موثری در انتقال پیام کربلا داشت، ایشان اسوه صبر و بردباری و الگویی برای مادران شهدا که چندین فرزند خود را در مسیر اسلام و انقلاب تقدیم کرده‌اند، هستند.

کد خبر 370978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.