تحریم‌های خارجی و خیانت‌های داخلی، مهمترین چالش اقتصاد ملی

شهرضا - امام جمعه موقت شهرضا گفت: تحریم‌های خارجی و خیانت‌های داخلی، اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است؛ بنابراین قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت با فساد اداری مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام یحیی رهایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی به مناسبت فرارسیدن سال نو، اظهار کرد: سال ۹۸، سالی سرشار از فرصت‌ها برای پیشرفت و توسعه کشور است و نباید از تهدیدهای دشمنان هراس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری‌های خصمانه دشمنان فرصتی برای توسعه همه‌جانبه کشور است، خاطرنشان کرد: مدیران موفق تهدیدها را تبدیل به فرصت‌هایی می‌کنند که برای توسعه و پیشرفت لازم است.

امام جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان از همه امکانات محروم بودند، اما همین مسئله باعث توجه به توانمندی داخلی و خودکفایی توان دفاعی کشور و ارتقاء آن به عنوان برترین قدرت نظامی منطقه شد.

حجت‌الاسلام رهایی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کشور ناشی از اعتماد به کشورهای غربی است، یادآور شد: این مسئله به معنای قطع رابطه با کشورهای غربی نیست، زیرا در شرایطی که بر جهان حاکم است، امکان قطع ارتباط با همه کشورها وجود ندارد، اما نباید از آنان توقع خدمت و کمک داشته باشیم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ معاصر کشورمان، خاطرنشان کرد: از اواسط حکومت قاجار و با افزایش حضور نمایندگان کشورهای غربی در کشور ایران، شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌های زیادی از آنان علیه مردم کشورمان بوده‌ایم که با هدف ضربه زدن به منافع ملی انجام شده است.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به حادثه تروریستی در مسجد نیوزلند که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نمازگزاران شد، تصریح کرد: سردمداران کشورهای غربی حتی از بکار بردن عنوان "حمله ترویستی" درمورد این واقعه خودداری کردند که این شیوه برخورد، نشان از دشمنی آنان با اسلام است.

حجت‌الاسلام رهایی با بیان اینکه مهمترین نیاز کشور در حال حاضر رونق تولید است، تأکید کرد: با مدیریت شایسته می‌توان نقدینگی کشور را در جهت سرمایه‌گذاری هدایت کرد.

وی اظهار کرد: مدیران کشور در بعضی زمینه‌ها عملکرد خوبی داشتند، اما در بعضی عرصه‌ها از جمله اصلاح نظام بانکی و حل مشکلات معیشتی مردم، کارایی مؤثری نداشتند.

امام جمعه موقت شهرضا با اشاره به نام گذاری سال ۹۸ تحت عنوان "رونق تولید" تأکید کرد: رونق تولید داخلی نقش مؤثری در کنترل تورم و کاهش نرخ بیکاری دارد، اما در این زمینه باید فراتر از شعار اقدام شود.

حجت‌الاسلام رهایی تصریح کرد: تحریم‌های خارجی و خیانت‌های داخلی که در قالب رانت‌خواری، سوء‌مدیریت و بی‌تفاوتی برخی مدیران نمود پیدا می‌کند، اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است؛ بنابراین قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی باید با قاطعیت با فساد اداری مبارزه کنند.

وی با بیان اینکه اگر خیانت برخی مدیران وجود نداشته باشد، بعضی فسادهای گسترده مالی و اداری ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: پیش از هر اقدامی برای رونق اقتصاد ملی، باید با افرادی که با سوء‌استفاده از موقعیت و جایگاه خود به بیت‌المال دست‌اندازی و به مردم خیانت می‌کنند، مقابله شود.

کد خبر 370974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.