از ناکامی تا کامروایی ورزش استان در سالی که گذشت

در تقویم سال ۹۷ عنوان‌های مختلفی برای ورزش اصفهان ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال ۹۷ برای ورزش ایران و اصفهان با اتفاقات متفاوتی همراه بود؛ امسال اتفاقات مهمی در ورزش استان اصفهان رخ داد که می‌توان به قهرمانی تیم فوتسال بانوان نامی‌نو، قهرمانی والیبال بانوان ذوب آهن، قهرمانی تیم ووشو بانوان سپاهان در مسابقات لیگ برتر و یا برکنار امید نمازی از ذوب آهن اشاره کرد. در زیر مروری بر رخدادهای مهم ورزشی استان اصفهان در سال ۹۷ خواهیم داشت؛

* تیم والیبال سپاهان با پیروزی سه بر یک مقابل صنایع اردکان موفق شد به مرحله نهایی لیگ دسته یک والیبال باشگاه‌های کشور راه یابد و سهمیه حضور در لیگ برتر را کسب کند تا بعد از مدت‌ها اصفهان هم در لیگ برتر والیبال نماینده‌ای داشته باشد.

* فینال لیگ برتر فوتسال بانوان، نامی‌نو اصفهان با پیروزی برابر مس رفسنجان قهرمان شد؛ در این دیدار که به میزبانی اصفهان برگزار شد، نامی‌نو با نتیجه چهار بر صفر، مس رفسنجان را شکست داد و جام قهرمانی را به اصفهان آورد.

* تیم ووشو بانوان سپاهان اصفهان توانست عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌ها را از آن خود کند؛ در حساس‌ترین و دیدار نهایی این فصل، تیم سپاهان اصفهان به مصاف دانشگاه آزاد اسلامی رفت که این مبارزه در مجموع دو بخش ساندا و تالو با تساوی همراه شد تا طبق قرعه‌کشی، کار برای تعیین قهرمان به برگزاری سه مبارزه ساندا بکشد؛ به این ترتیب عملکرد تیم سپاهان اصفهان در این سه مبارزه بهتر بود تا در انتها ۱۱ بر ۱۰ پیروز مبارزه و قهرمان لیگ برتر ووشو بانوان کشور شود.

* تیم والیبال بانوان ذوب آهن اصفهان در دیدار پایانی لیگ برتر بانوان با نتیجه سه بر صفر مقابل همشهری خود، نامی‌نو به پیروزی رسید و به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر بانوان ایران دست یافت. تیم پیکان تهران و ذوب آهن اصفهان در تمام معیارها مساوی بودند تا در نهایت به سبب معدل امتیازی بیشتر،این تیم ذوب آهن باشد که به عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان دست یابد.

*  پس از اتمام مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا در مجموع از استان اصفهان ۲۷ ورزشکار موفق به کسب مدال شدند که شامل ۱۰ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز بود.

* در سال ۹۷ ذوب آهن بعد از سال‌ها ثبات در تیم فوتبال خود دست به تغییر زد و با توجه به نتیجه نگرفتن این تیم در لیگ برتر، امید نمازی برکنار شد و علیرضا منصوریان هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا شرایط این تیم در لیگ برتر را بهبود بخشد.

* در دور پایانی لیگ برتر شنا کشور، رقابت نزدیکی بین تیم‌های بالای جدول شکل گرفت و در نهایت تیم اریس اصفهان به سلطه چندین ساله نماینده مشهد در صدر رقابت‌های لیگ پایان داد و به مدال طلا دست یافت تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها باشد.  

* تیم بسکتبال بانوان نامی‌نو اصفهان در بازی رفت ۶۵ بر ۴۳ مقابل دانشگاه آزاد اسلامی به پیروزی رسید؛ در دیدار دوم نامی‌نو با نتیجه ۶۰ بر ۵۱ مغلوب دانشگاه آزاد شد تا تکلیف تیم قهرمان به بازی سوم کشیده شود و در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی توانست تیم اصفهانی را مغلوب کند و قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور شود تا یکی از ناکامی‌های ورزشی استان اصفهان شکل بگیرد.

* تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان در تبریز یه یک تساوی مهم دست یافت تا تکلیف قهرمان در اصفهان و بازی برگشت مشخص شود؛ در بازی برگشت گیتی‌پسند سه بر یک از مس سونگون پیش افتاد اما در نیمه دوم تیم تبریزی توانست گل‌های خورده را جبران کند و در پایان مس سونگون با نتجه پنج بر سه گیتی‌پسند را مغلوب کرد تا قهرمانی خود را در اصفهان جشن بگیرد و تیم اصفهانی همانند سال گذشته نایب قهرمان شود و در کورس قهرمانی ناکام بماند.

کد خبر 370958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.