صداقت و رعایت امانت میزان سنجش  ایمان افراد است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: میزان سنجش ایمان افراد صدق در گفتار و رعایت امانت است، اگر این دو نکته رعایت شود دستگاه قضا بسیار خلوت می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز (جمعه) در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان با بیان اینکه شایسته نیست که در اسلام مومن حرف مومن را نپذیرد، اظهار کرد: پیامبر(ص) به امام علی(ع) توصیه به صدق فرمود زیرا دروغگویی باعث می‌شود اعتماد دیگران به فرد سلب شود؛ این اعتماد باید در خانواده بیشتر باشد تا نتیجه مثبت آن را در تحکیم خانواده ببینیم.

وی با تاکید بر سخن امام صادق(ع) که فرمودند "به طولانی شدن رکوع و سجود نگاه نکنید زیرا ممکن است به این رفتار عادت کرده باشند" افزود: در سنجش ایمان افراد باید دو چیز را میزان قرار دهیم، صدق در گفتار و ادای امانت و معتقدم اگر به همین دو نکته توجه شود، دستگاه قضا بسیار خلوت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره اینکه گاهی افراد به دروغ در دادگاه‌ها شهادت می‌دهند، تصریح کرد: اعتماد برخی از ما به فضای مجازی کمرنگ شده‌است، زیرا گاهی با دروغ‌هایی که در این فضا گفته می‌شود خبرهای خوب و پیشرفت‌های خودی و شکست‌های دشمن را نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به توصیه دیگر پیامبر(ص) به امیرالمومنین(ع) نسبت به ورع داشتن و پرهیز از گناه و خیانت به خداوند، خاطرنشان کرد: هر گناهی یک نوع خیانت است و اگر نسبت به مردم نیز خیانتی صورت پذیرد، نسبت خداوند اتفاق افتاده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) درخصوص آمدن بهار تاکید کرد: با آمدن بهار باید به یاد روز قیامت بود و با انجام اعمال شایسته نتیجه آن را در آخرت ببینیم؛ نمی‌توان کارهای ناشایست خود را با دعا کردن سرپوش گذاشت، بلکه در آخرت تنها اعمال آدمی وضعیت او را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: قرآن کریم حزب شیطان را کسانی معرفی می‌کند که از ذکر خدا غافل شده و شیطان بر آنان مسلط شده است و در مقابل حزب الله را کسانی می‌داند که ولایت خدا، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را پذیرفته‌اند و بر نفس خود و دشمنان پیروز خواهند شد.

امام جمعه اصفهان افزود: حزب‌اللهی واقعی بودن بسیار مشکل است و ما تنها اگر پیرو اولیا خداوند باشیم می‌توانیم خود را جزء حزب الله بدانیم.

وی تاکید کرد: حزب‌اللهی نمی تواند به خداوند ایمان داشته باشد و در عین حال مخالفان و دشمنان خدا را نیز دوست بدارد، حتی اگر آنان پدر، برادر یا نزدیکانش باشند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالروز رحلت حضرت زینب(س) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار به ما نشان داد که نباید در برابر دشمن سر تسلیم فرود آورده و بترسیم، زیرا چنین رفتاری یک نقص محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:حضرت زینب خطاب به ابن زیاد که ایشان را دروغگو و شکست خورده خطاب کرده بود، فرمودند،" افراد فاسق مفتضح می‌شوند نه انسان‌های پاکی همچون ما و تو که انسانی فاسق هستی مفتضح شده ای"؛ همچنین ایشان در کاخ یزید که تمام شام را تحت فرمان خود کرده بود، به او یادآور شدند که ابوسفیان که یزید از نسل او است توسط پیامبر آزاد شد و ظلم‌های او نسبت خاندان پیامبر (ص) نه تنها به رضایت خداوند نیست بلکه به دور از عدالت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: باید منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم اتقلاب اسلامی، سخنان ایشان در جمع نمایندگان مردم در مجلس خبرگان و نیز توصیه‌هایی که در سخنرانی نوروزی خود در حرم علی بن موسی‌الرضا(ع) داشتند در سال جدید به دقت تفسیر و مورد عمل قرار گیرد.

کد خبر 370956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.