طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقاع متبرک کرمانشاه اجرا می‌شود/ ۹ کشته در جاده‌های کردستان

در بسته خبری امروز افزایش ۱۸ درصدی تردد زائران عتبات از مرز مهران در آستانه نوروز ۹۸ تا افزایش ۳۴ درصدی حضور گردشگران در لرستان و جمع‌آوری ۲۵۴ کیلو گرم مواد خام دامی فاسد در ملایر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

حقوق معوق و عیدی کارکنان شهرداری با تلاش شبانه‌روزی پرداخت شد

کردستان: حشمت‌اله صیدی، شهردار سنندج گفت: امسال عدم بموقع پرداخت حقوق برای تمامی مدیران شهرداری آزار دهنده بود و مجموعه مدیران شهرداری تمام توان خود را برای پرداخت بموقع حقوق به کارگرفتند.

فوت ۹ نفر در ایام طرح نوروزی در جاده‌های کردستان

کردستان: عیسی گوهری، رییس پلیس راه کردستان گفت: از آغاز طرح نوروزی در استان تاکنون ۹ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

حجم ورودی ۶ سد کردستان به ۲۷۶.۵ میلیون متر مکعب رسید

کردستان: کامران خرم، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: حجم ورودی در سال آبی جاری به رقم ۲۷۶.۵ میلیون متر مکعب در سدهای قشلاق، سنگ سیاه، بانه، گاران، زریوار و سورال رسیده است.

**********************************************************************

خیّری که کلاهبردار از آب درآمد و خودکشی کرد

کرمانشاه: سرهنگ علی کریمی، رییس پلیس فتا در استان کرمانشاه گفت: کلاهبرداری که متوجه حضور پلیس شده بود بعد از مراجعه به منزل مجردی خود با مصرف زیاد قرص‌های خواب آور قصد خودکشی داشت، اما حضور به موقع پلیس مانع از این کار شد تا او جزای اعمال خود را ببیند.

۳۶ مصدوم در حودث چهارشنبه سوری کرمانشاه

کرمانشاه: دکتر بهنام رضا مخصوصی، رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت حوادث چهارشبه آخر سال از مصدومیت ۳۶ نفر در رابطه با استفاده از مواد محترقه و آتش زا در استان کرمانشاه خبرداد.

طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقاع متبرک کرمانشاه اجرا می‌شود

کرمانشاه: حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقاع متبرک استان از ۲۸ اسفند ۹۷ آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۸ ادامه دارد.

***********************************************************************

۱۵۰ اثر ملی تاکنون در شهرستان دره‌شهر به ثبت رسیده است

ایلام: عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: با پیگیری‌های انجام شده، رویشگاه گل نرگس ماژین و پارک تفریحی سراب دره‌شهر ثبت، و با ثبت این دو اثر تعداد آثار ملی ثبت شده در این شهرستان تاریخی به ۱۵۰ اثر رسید.

افزایش ۱۸ درصدی تردد زائران عتبات از مرز مهران در آستانه نوروز ۹۸

ایلام: سرهنگ قدرت الله شهبازبیگی، فرمانده انتظامی شهرستان مهران گفت: روزانه تا ۱۳ هزار زائر به صورت قانونی از مرزمهران تردد می‌کنند که این عدد، نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است.

دستگاه «پلاکت فرزیس» انتقال خون استان ایلام در سال ۹۸ افتتاح خواهد شد

ایلام: مهدی اکبری دهبالایی، مدیرکل انتقال خون استان گفت: دستگاه پلاسما فرزیس درمانی توسط این اداره‌کل خریداری و در بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام مستقر شده است.

*************************************************************************

افزایش ۳۴ درصدی حضور گردشگران در لرستان

لرستان: سید امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: سال ۹۷ در مجموع سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند که در این زمینه ۳۴ درصد افزایش شاهد بوده‌ایم.

  گازرسانی به ۳۶ روستای منطقه آبسرده لرستان

لرستان: محمد لطفعیان، مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: این پروژه شامل گازرسانی به ۳۶ روستا است که از این تعداد ۱۸ روستا در حوزه شهرستان خرم‌آباد و ۱۸ روستای دیگر در حوزه شهرستان بروجرد است.

ممنوعیت بکارگیری نیروی کار خارجی در حوره‌های مختلف لرستان

لرستان: علی اسکندری، مسوول اشتغال اتباع خارجی لرستان گفت: به‌کارگیری نیروی کار خارجی تنها در صورت انتقال دانش و تخصص مجاز است و برای آن‌ها پروانه صادر می‌شود، البته این مجوز دائمی نیست بلکه پس از طی کردن پروسه مشخص‌شده باید استان را ترک کنند.

************************************************************************

جام نوروزی فوتبال با شرکت ۸۰ تیم در نهاوند برگزار می‌شود

همدان: مهرداد سعدی‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: با حضور ۸۰ تیم از بخش‌ها و روستاهای مختلف نهاوند مسابقات فوتبال با عنوان «جام نوروزی» از اول فروردین ماه سال ۹۸ در این شهرستان برگزار می‌شود.

جمع‌آوری ۲۵۴ کیلو گرم مواد خام دامی فاسد در ملایر

همدان:  علی قلی‌زاده، مدیر اداره دامپزشکی ملایر از جمع‌آوری ۲۵۴ کیلو گرم انواع مواد خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف در ملایر در اسفند ماه سال ۹۷ خبر داد.

افزایش سرعت قطار همدان ـ تهران به ۱۶۰ کیلومتر

همدان: محمودرضا عراقی، معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به راه‌اندازی قطار همدان ـ تهران با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت که تا ۱۶۰ ساعت نیز ارتقا می‌یابد گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها همدان تاریخی را به خوبی در عرصه گردشگری معرفی کنیم.

***********************************************************************

اجرای طرح غربالگری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم بین کودکان ۲ تا ۵ سال

زنجان: محمد محمدی قیداری، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم بین کودکان دو تا پنج سال گفت: ۱۲۰ کودک اوتیسمی در استان زنجان شناسایی شده است.

بازدید ۸ هزار و ۵۰۶ نفر از بناها و اماکن تاریخی زنجان

زنجان: یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید هشت هزار و ۵۰۶ نفر از بناها و اماکن تاریخی زنجان خبر داد و گفت: میزان بازدید نسبت به سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است.

ارجاع ۱۵۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی زنجان

زنجان: مرتضی ممیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از ارجاع ۱۵۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۳ پرونده مختومه شده است.

************************************************************************

کمبود اعتبار عامل کندی پیشرفت چهارخطه سفیددشت-فرادنبه است

چهارمحال و بختیاری: سعیدروستایی، رییس راه و شهرسازی شهرستان بروجن با اشاره به اینکه چهارخطه‌ی سفیددشت_فرادنبه در اولویت کاری شهرستان بروجن است گفت: به دلیل عدم وجود اعتبارات مناسب این پروژه به کندی پیش می‌رود.

سوختگی ۸ نفر در پی انفجار کپسول گاز

چهارمحال و بختیاری: فرامرز شاهین، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: انفجار کپسول گاز در روستای معدن بخش مشایخ شهرستان کیار هشت مصدوم برجای گذاشت.

۸ تپه باستانی در چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شد

چهارمحال و بختیاری: علی‌اصغر نوروزی، معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: هشت تپه باستانی در شهرستان لردگان به ثبت ملی رسید.

************************************************************************

۶۰۰ کیلوگرم گوشت خارج از شبکه در دهدشت کشف شد

کهگیلویه و بویراحمد: حمیدرضا بهمنی، رییس اتحادیه‌های صنفی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۶۰۰ کیلوگرم گوشت خارج از شبکه توزیع و شناسایی ۲۰ واحد صنفی متخلف در نخستین روز سال خبر داد.

مشکلات روشنایی شهر قلعه رییسی و روستاهای گردشگرپذیر برطرف شد

کهگیلویه و بویراحمد: مهرداد تابش نژاد، رییس اداره برق شهرستان کهگیلویه گفت: مشکلات روشنایی شهر قلعه رییسی و روستاهای گردشگرپذیر را برطرف کردیم.

پرده‌برداری از تخلفات آشکار در بازار کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: رضا زیرایی، مدیرکل تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد به تخلفی دیگر از سوی شرکت‌ها تولیدی اشاره کرد که مناطق دور دست استان را نشانه گرفته‌اند و بنا به گفته او استان مورد سوداگری این شرکت‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 370946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.