راه‌اندازی ۴۴۰۰ مگاوات نیروگاه جدید تا پایان امسال

وزیر نیرو گفت: امیدواریم با تلاش و کمک تمامی کارکنان صنعت برق بتوانیم سال ۹۸ را که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نام گذاری شده است، با ارائه خدمات پایدار و مطمئن در بخش برق به عنوان یکی از زیربناهای اصلی تولید در کشور آغاز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود چهار هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار خواهد شد، اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به بهره‌برداری رسیده بود که برای سال ۹۸ درصدد جهش بسیار مناسب‌تری در این زمینه هستیم.

وی در خصوص احتمال وقوع خاموشی‌ و کمبود تولید برق در تابستان ۹۸، گفت: اگر ما مصرف متعادل و الگوی مصرف صحیحی داشته باشیم طبیعتا نه تنها در سال ۹۸ بلکه در هیچ سالی کمبود نخواهیم داشت و نیازهای ما تامین خواهد شد. همچنین قادر خواهیم بود با صادرات برق به کشورهای همسایه تولید ثروت نیز ایجاد کرده و صنعتی پایدار در منطقه داشته باشیم.

وزیر نیرو تاکید کرد: اگر به شیوه‌های ناصحیح مصرف در بخش آب و برق ادامه بدهیم طبیعتا هر مقدار هم تولید توسعه پیدا کند باز هم در مسابقه و رقابت از مصرف عقب خواهد ماند و ما با عوارضی همچون خاموشی و جیره‌بندی آب روبه‌رو خواهیم شد.

اردکانیان تصریح کرد: بنابراین در سال‌های پرآب و پرتولید در بخش برق بایستی به لحاظ اخلاقی جامعه‌ای باشیم که مصرف صحیح را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم که این حرکت امسال با همکاری مردم شدت خواهد گرفت و امیدواریم سال ۹۸ سالی توام با آسایش و امنیت خاطر برای مردم از حیث تامین آب و برق پایدار باشد.

کد خبر 370942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.