پایگاه‌های محیط زیست به کوادکوپتر و دوربین مدار بسته تجهیز می‌شود

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: برای تجهیز پایگاه‌های محیط زیست به کوادکوپتر و دوربین‌های مدار بسته ۶۰۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در حاشیه بازدید از پناه‌گاه ‌حیات وحش موته و قمیشلو، ردیف بودجه مستقل سال جدید یگان حفاظت محیط‌زیست را ۳۵۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: علاوه بر این بودجه، برای اجرای این طرح نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه محیط‌ بانان برای حفاظت از پناه‌ گاه های حیات‌ وحش کشور با کمبود تجهیزات مواجه هستند افزود: محیط‌بانان امسال با هدف کاهش ارتباط چهره‌ به چهره با شکارچیان متخلف همچنین پاسداری بهتر از جان طرفین، با همکاری پلیس به کوادکوپتر و دوربین‌های مداربسته تجهیز می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تعداد محیط‌ بانان کشور را ۱۲برابر کمتر از استاندارد جهانی دانست و گفت: سرانه استاندارد جهانی حفاظت از هر هزار هکتار از مناطق چهارگانه بکر و شکارممنوع، یک محیط‌ بان است در حالی که این سرانه در ایران برای هر ۱۲هزار هکتار یک محیط‌بان است.

وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از چارت سازمانی محیط‌بانان اجرایی شده افزود: برای جبران کمبود نیرو در حوزه حفاظت محیط‌زیست و حیات وحش، از سال گذشته مقرر شد، ۱۰سال به صورت متوالی سالانه ۳۰۰نیروی محیط‌بانی جذب یگان حفاظت محیط‌زیست ‌شوند.

سرهنگ محبت‌خانی افزود: مرحله نخست این طرح از ماه گذشته اجرا شد و افراد پذیرفته شده در آزمون، پس از گذراندن دوره‌های آموزش حرفه‌ای، تا خرداد سالجاری، بکارگیری خواهند شد.

کد خبر 370935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.