ظرفیت اسکان ۱۵ هزار نفر شب خواب در باغ فدک فراهم است

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت اسکان حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر شب‌خواب در باغ فدک فراهم است؛ البته اولویت نخست ستاد تسهیلات سفر، هتل ها و میهمانپذیرها و در نهایت کمپ باغ فدک پیش بینی شده است.

علی اصغر شاطوری در حاشیه بازدید از ستاد هدایت و اسکان منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال در ستاد تسهیلات سفر از چند ماه قبل  جلسات متعددی را با ارگان‌های مختلف مثل نیروی انتظامی، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی، پلیس راهور، میراث فرهنگی، بازرسی و نظارت، تعزیرات حکومتی و تمامی افرادی که در این برنامه دخیل بودند، برگزار شد.

وی در رابطه آماده سازی کمپ مسافران باغ فدک گفت: تقریباً از دی ماه با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری مشغول آماده سازی مجموعه فدک برای پذیرایی از مهمانان نوروزی شدیم؛ در این راستا حدود ۲۰۰ سکو جدید برای استقرار چادرهای مسافرتی ایجاد و همچنین دو قسمت اسباب بازی در محوطه بازی کودکان اضافه شد؛ کما اینکه کف پوش نیز در قسمت‌هایی که لازم بوده، نصب شده است. 

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: نرده گذاری اطراف دریاچه کامل انجام شده است؛ در بخش‌هایی از باغ فدک روشنایی کامل نداشتیم، بنابراین در شب‌هایی که پیک مسافر را شاهد بودیم، به دلیلی تاریکی که وجود داشت برای هدایت مسافران معضلاتی ایجاد می‌شد که خوشبختانه این مشکل را رفع کردیم.

شاطوری با تاکید بر نوسازی برخی سازه‌ها در مجموعه باغ فدک، خاطرنشان کرد: یک سرویس بهداشتی با ۱۳ چشمه ایجاد و همچنین تمام ظرفشویی و آبخوری‌ها بازسازی شد تا از وضعیتی که اصلا مناسب نبود به وضعیت کنونی تغییر پیدا کند.

وی با تاکید بر تغییرات عمده در مجموعه باغ فدک نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: لکه گیری آسفالت معابر باغ فدک انجام شد؛ در حالت کلی مجموعه باغ فدک نسبت به سال گذشته تغییرات عمده ای داشته است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در رابطه با برنامه های فرهنگی در کمپ اسکان باغ فدک، تصریح کرد: در مسائل فرهنگی به واسطه برنامه ریزی معاونت فرهنگی منطقه با هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات سفر، امسال برنامه‌های متعددی برای میهمانان نوروزی تدارک دیده شده است؛ در کنار بازارچه مجموعه فدک در روزهای زوج ایام نوروز جشن های شاد و مفرحی را برای مسافران تدارک دیده ایم، کما اینکه در کنار جشن ها و در ایام نوروز مسابقاتی برنامه ریزی شده است.

شاطوری ادامه داد: در کنار بازارچه ثابت صنایع دستی که داشته‌ایم بازارچه جدید سوغات اقوام ایرانی از شهرهای مختلف راه اندازی شد، با ایجاد این بازارچه مسافرانی که به اصفهان می آیند می توانند از این سوغات متنوع استفاده کنند و خرید های خوبی داسته باشند.

وی در رابطه با رفع نیازهای مسافران مثل عابر بانک، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با بانک‌های مختلف چندین دستگاه خودپرداز در این مجموعه نصب شده است؛ همچنین تلویزیون شهری در این مجموعه نصب شده تا امسال برای نخستین بار پخش سریال های نوروزی را در این مکان داشته باشیم.

وی در رابطه با ظرفیت پذیرش مسافران در مجموعه باغ فدک، گفت: ظرفیت اسکان حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر شب‌خواب در این مجموعه فراهم شده است؛ البته برای اسکان مسافران نوروزی اولویت نخست مهمانپذیرها و هتل‌های سطح شهر، سپس منازل استیجاری، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس آموزش و پرورش و در نهایت باغ فدک است.

کد خبر 370905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.