هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر ندارد

وزیر راه و شهرسازی در آستانه سفرهای نوروزی، با بیان اینکه در بلیت هواپیما افزایش قیمتی رخ نداده است، گفت: هیچ شرکتی اجازه فروش بلیت با قیمت بالاتر ندارد و اگر مسافری بلیت گران خرید، بعد از تعطیلات به سازمان هواپیمایی مراجعه کند و اختلاف قیمت را دریافت کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، محمد اسلامی اظهار کرد: با توجه به پیشبینیهای هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی، در این مواقع به دلیل رعایت ایمنی مسافران اجازه پرواز داده نمی‌شود و از مسافران خواهش میکنم که در این شرایط صبور باشند و با مسئولان فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی همراهی کنند.

وی گفت: صدور مجوزهای پروازی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکتهای هواپیمایی و آماده‌سازی هواپیما متناسب با ظرفیت‌ها و خواست این شرکتها بوده و خوشبختانه امسال ضریب آمادگی شرکت‌های هواپیمایی بالا است و با توجه به اختصاص روزانه ۱۴۰ فروند هواپیما در مسیرهای پروازی مختلف، شاهد هستیم که بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار شده است.

وی ادامه داد:‌ طی تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش می‌کنیم سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت و سایت‌هایی که پروازهای فرضی می‌فروشند، تعطیل شوند.

اسلامی با بیان اینکه تلاش خواهد شد تا نظام اعتبارسنجی قدرتمندی حاکم شود که مردم دچار این شیادان نشوند، توضیح داد: این سایتها اول بلیتی را می‌فروشند، بعد در آستانه پرواز اعلام می‌کنند که آن پرواز لغو شده است و خسارت دریافت می‌کنند و از مسافر هم می‌خواهند بلیت جدید بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طبق پیشبینیهای سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد جوی و بحرانی در برخی مناطق کشور در روزهای نوروز گفت: در این مواقع به دلیل رعایت ایمنی مسافران اجازه پرواز داده نمی‌شود و از مسافران خواهش میکنم که در این شرایط صبور باشند و با مسئولان فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی همراهی کنند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قیمت‌ بلیت هواپیماها به صورت سقف و کف در سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی موجود است و هیچ افزایش قیمتی در نوروز در بلیت هواپیما نداشته‌ایم ، اما در زمان تقاضای کم نرخ‌های کف و در زمان تقاضای زیاد نرخ‌های سقف محاسبه می‌شود.

کد خبر 370852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.