برخی تشکل‌های مردمی راه را کج می‌روند

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی NGOها دچار ناهماهنگی هستند و راه را کج می‌روند، گفت: NGO‌هایی که موفق باشند خودشان را نشان می‌دهند چراکه آنها خلاقیت دارند، فکرهای جدید می‌آورند، قدرتمندی زیاد دارند، چراکه مثل سیستم‌های دولتی اسیر بروکراسی‌های دست و پا گیر نیستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد شامگاه (سه شنبه) در گردهمایی مربیان مرکز خیریه چتر نیلی در اصفهان ضمن ابراز خرسندی از اینکه عده ای داوطلبانه و بدون اینکه کسی تکلیفی برای آن‌ها تعیین کند زیر یک چتر فعالیتهای خیر انجام می‌دهند، اظهار کرد: اعتبارات بهزیستی محدود است و نتوانسته این مجموعه‌ها را حمایت کند.

وی با بیان اینکه در بهزیستی رویکرد اصلی ما کارهای محله محور است، اضافه کرد: کارهای محله محور جز با حضور مردم شکل نمی‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه حضور مردم باید ساختارمند تحت عنوان NGOها باشد، اظهار کرد: حضور بدون ساختار باعث دست و پا گیر بودن است.

وی با اشاره به اینکه برخی NGOها دچار ناهماهنگی هستند و راه را کج می‌روند، ادامه داد: NGO‌هایی که موفق باشند خودشان را نشان می‌دهند چراکه آنها خلاقیت دارند، فکرهای جدید می‌آورند و از روش‌های موفق استفاده می‌کنند، قدرتمندی زیاد دارند چراکه مثل سیستم‌های دولتی اسیر بروکراسی‌های دست و پا گیر نیستند.

فرشاد در رابطه با انجمن چتر نیلی اظهار کرد: در ابتدا جرات واسپاری هیچ کاری را به این مجموعه خیریه نداشتیم اما به مرور خودشان را با تخصص و خلاقیت نشان دادند و توانستند اعتماد ما را جلب و فعالیت چشمگیری داشته باشند و الان تا جایی که قانون دست و پای ما را نبندد به آنها کمک خواهیم کرد.

اقدامات صورت گرفته در حاشیه‌ها قابل تقدیر است

همچنین مهدی ابراهیمی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه کارهایی که در مناطق حاشیه شهر انجام می‌شود، کار عظیمی است، اظهار کرد: ما وقتی وارد سمن‌ها می‌شویم قوت می‌گیریم چراکه بی هیچ پشتوانه دولتی و به صورت خودجوش در حال تلاش و رفع مشکلات مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ هزار نفر و بیش از ۴۶ محله در اصفهان حاشیه‌نشین هستند، اضافه کرد:  سازمان‌های مردم نهاد مسئولیت خیلی سنگینی دارند و واقعا باید مورد تقدیر قرار بگیرند.

ابراهیمی تاکید کرد:آمادگی داریم دوستانی که در این زمینه فعال هستند را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز این تشکلات را قبول کرده تصریح کرد: اکنون برای چهار تشکل بودجه در نظر گرفتیم و می‌توانیم حمایت کنیم.

کد خبر 370836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.