ارزش‌های فرهنگی کشور در حرکت به سمت مدرنیته جامانده است

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان بزرگترین معضل امروز را ناتوانی در مهارت‌ها دانست و گفت: مشکل عمده کشور ما فقر فرهنگی و به جا گذاشتن ارزش‌های فرهنگی در حرکت به سمت مدرنیته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش محمدی شامگاه (سه شنبه) در مراسم گردهمایی مربیان مرکز خیریه چتر نیلی(حمایت از کودکان) ضمن قدردانی از بنیان گذاران و مسئولان این خیریه با بیان اینکه نگاه خیریه‌ها در تمام دنیا بر اساس توانمندسازی است، اظهار کرد: در برخی از کشورهای دیگر این عملکرد به خوبی اتفاق افتاده و بیش از صدقه دادن به توانمندسازی اهمیت داده شده است.

وی بزرگترین معضل امروز را ناتوانی در مهارت‌ها دانست و افزود: مشکل عمده کشور ما فقر فرهنگی و به جا گذاشتن ارزش‌های فرهنگی در حرکت به سمت مدرنیته است.

رییس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما روزی افتخار می‌کنیم که به جای افزایش تعداد خیریه، افراد را توانمند کنیم، ادامه داد: اگر هزینه‌هایی که صرف یک خیریه می‌شود، صرف دو خانواده و یا دو کودک کار شود، نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید الگوهای توانمندسازی را تعمیم دهیم و مدیرها را در خدمت این برنامه قرار دهیم.

محمدی با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که الگوهای موفق در خیریه‌ها مانند دکتر بابایی، بنیان‌گذار این خیریه را تکثیر کنیم که زنان سرپرست خانوار را کارآفرین می‌کنند، خاطرنشان کرد: با وجود این خیران دیگر نیازی به صدقه دادن به این افراد نخواهد بود.

وی گفت: در شهرهای توسعه یافته، خیریه‌های کمتری فعال است اما نکته مهم اینجاست که خیریه‌های فعال در این شهرها به سمت توانمندسازی حرکت کرده و به جای ماهی گرفتن، ماهیگیری را آموزش داده اند.

کد خبر 370832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.