توقیف یک کشتی خارجی در خلیج فارس/ فساد در سازمان فاوای شهرداری اهواز

در بسته خبری امروز از انهدام ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر در هرمزگان تا آغاز عملیات اجرایی لایروبی کانال داخلی و خارجی بندر بوشهر و آغاز فعالیت رسمی ریل باس در اهواز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

یک فروند کشتی در بندر شهید رجایی غرق شد

هرمزگان: اله مراد عفیفی پور،  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: کشتی کانتینری SL STAR با طول ۹۱.۵ متر تحت پرچم کوموروس در اسکله ۲۵ بندر شهید رجایی پهلو گرفته بود که ساعت ۹:۵۰ صبح روز سه‌شنبه، ۲۸ اسفند، در حین عملیات بارگیری به عللی که در حال بررسی است، دچار سانحه واژگونی شد.

انهدام ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر در هرمزگان

هرمزگان: عزیزالله ملکی،  فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در سال‌جاری ۵۲ تن و ۷۰۵ کیلوگرم تریاک، ۷تن و ۲۶۴ کیلوگرم حشیش، ۲۱۵ کیلو و ۶۸۸ گرم هروئین، ۳۴ کیلوگرم مرفین و ۱۴۶ کیلو و ۹۴۴ گرم سایر مواد مخدر در استان کشف شد که در این خصوص سه هزار و ۳۹۸ نفر دستگیر و ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر منهدم  و ۸۳۵ دستگاه خودرو توقیف شد.

مشاوران املاک هرمزگان مدرک دانشگاهی می‌گیرند

محمد ملاحی، رییس اتحادیه املاک استان هرمزگان از برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی ویژه اعضای این اتحادیه خبر داد و گفت: این کلاس‌ها در سطح بالای علمی و در دانشگاه و اساتید برجسته برگزار شد و شرکت کنندگان مدرک معتبر دانشگاهی و پروانه تخصصی دریافت می کنند.

************************************************************************************************************************

توقیف یک کشتی خارجی با ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

بوشهر: رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: یک فروند کشتی خارجی با ۱۳ خدمه اهل کشورهای مختلف در آب‌های خلیج فارس هنگام قاچاق سوخت توقیف شد.

پسماند معضل اصلی دیر

بوشهر: کریم علی‌حسنی، فرماندار شهرستان دیر با تأکید بر اینکه پسماند معضل اساسی در شهرستان دیر است و باید به نحوی کارشناسی و فنی این مسئله حل شود، افزود:  تا اردیبهشت ماه سال آینده با مدیریت شهرداری دیر و مشارکت شهرداری‌های شهرستان و ادارات مرتبط و استفاده از نظرات سمن‌ها و نخبگان کمیته پسماند تشکیل و مسئله دفع زباله‌ها تعیین تکلیف شود.

آغاز عملیات اجرایی لایروبی کانال داخلی و خارجی بندر بوشهر

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری استان بوشهر که با حضور رییس جمهور در عسلویه برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی لایروبی اساسی کانال داخلی و خارجی بندر بوشهر از محل سرمایه سازمان بنادر و دریانوردی با رقم ۱۹۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

**************************************************************************************************************************

یک کشته و ۸ مصدوم در حوادث شب چهارشنبه آخر سال خوزستان

خوزستان: شهیار میرخشتی، رییس مرکز اورژانس خوزستان گفت: در شب چهارشنبه آخر سال امسال تا این لحظه بر اثر بی‌احتیاطی و استفاده از مواد محترقه تاکنون یک نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

فساد در سازمان فاوای شهرداری اهواز

فتح‌الله حاجتی، عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: همه سازمان فاوا را فساد گرفته است درحالی‌که سازمان فاوا در شهرداری مکان مهمی است و باید فساد موجود در آن برطرف شود و تمام زیرساخت فساد در شهرداری به دلیل سازمان فاوا است.

آغاز فعالیت رسمی ریل باس در اهواز

خوزستان: علیرضا عالی پور، معاون شهردار اهواز گفت: ریل باس اهواز در روزهای آخر اسفند فعالیت خود را آغاز می‌کند و از ایستگاه‌های قدس، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، کوی علوی، کمپلو، میدان راه‌آهن، پل سیاه، سه‌راه باهنر و ایستگاه فولاد را طی می‌کند.

کد خبر 370831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.