سهم ناچیز شهروندان از حضور گردشگران در باغبادران

لنجان-رییس شورای اسلامی باغبادران گفت: مردم انتظار دارند حضور گردشگر تراکنش های مالی برای تمامی مردم و نهادهای خدمت رسان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله امینی در آیین افتتاح ایستگاه راهنما و اطلاع رسانی مسافران نوروزی شهرداری باغبادارن اظهار کرد: نام و شهرت باغبادارن مختص امروز نبوده بلکه در تاریخ نام باغبادران همواره به نیکی یاد شده است و فرهنگ غنی مردم این خطه باعث شده در کنار طبیعت بکر و اماکن تفریحی، گردشگری و زیارتی حضور چشمگیر گردشگران فراوان از اقصی نقاط کشور را در این شهر ساحلی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه امروز حضور گردشگران نه تنها منجر به توسعه و درآمدزایی مردم منطقه نشده بلکه مشکلات زیادی را برای مردم به همراه داشته است، افزود: حضور میلیونی گردشگران در ایام مختلف سال در شهر باغبادران مسئولیت مدیریت شهری را دوچندان کرده و باید توجه داشت خدماتی که شهرداری باید بین ۱۲ هزار شهروند توزیع کند، بین تمام جمعیت حاضر در شهر باغبادران به عنوان گردشگر تقسیم می شود.

رئیس شورای اسلامی باغبادران با بیان اینکه متاسفانه تاکنون این شهر ساحلی هیچ گونه برنامه گردشگری نداشته است، تصریح کرد: تشکیل ستاد دائمی تسهیلات سفر برای ساماندهی سفرهایی که به شهر ساحلی باغبادران انجام می گیرد به خوبی احساس می شود و نیاز است با تفویض اختیار به این ستاد دائمی در شهر باغبادران مسیر تصمیم گیری های کارشناسانه تسهیل شود.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند حضور گردشگر تراکنش های مالی برای تمامی مردم و نهادهای خدمت رسان داشته باشد، ادامه داد:  به دلیل نبود ستاد دائمی تسهیلات سفر در شهر باغبادران، همچنان حضور گردشگران در این شهر ساحلی هدفمند نبوده و درآمد گردشگری در باغبادران تنها در جیب ویلادارن است درحالی که با تشکیل این ستاد در شهر باغبادران می توانیم درآمدهای ناشی از حضور گردشگران در شهر باغبادران را به صورت عادلانه بین تمامی شهروندان و ادارت تقسیم کنیم.

امینی اضافه کرد: مردم انتظار دارند رفت و آمدها به ویلاهای سطح شهر کنترل شده باشد و قطعا در قالب خانه مسافر و قوانینی که در سطح کشور وجود دارد نمی توانیم این ماموریت را به درستی انجام دهیم اما در بستر ساز و کار ستاد دائمی سفر می توان این برنامه ریزی را به خوبی انجام داد.

وی عنوان کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری موجود در باغبادران فرصت مناسبی برای درآمدزایی ایجاده کرده، اما نیاز است همه دستگاه ها و نهادهای شهرستان لنجان همت جهادی را سرلوحه امور قرار داده تا با تامین زیرساخت های لازم،  شهری توسعه یافته در حوزه گردشگری را شاهد باشیم.

کد خبر 370819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.