«روناک» در «جاده ابریشم» چین درخشید

گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی «کیوان علی‌محمدی» در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم» چین به اجرای برنامه پرداخت و توانست جایزه اول این رویداد هنری را از آن خود کند.

به گزارش ایمنا، گروه موسیقی «روناک» به سرپرستی و خوانندگی «کیوان علی‌محمدی» در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم» Silk Road در سالن اپرای بزرگ پکن و همچنین فضای باز شهر «شیان» Xian با قدمت تاریخی بیش از سه هزار سال، یکی از چهار پایتخت باستانی و مرکز استان «شاآن‌شی» در کشور چین به اجرای برنامه پرداخت که مورد استقبال علاقمندان به موسیقی قرار گرفت و از طرف اعضای هیئت داوران این رویداد هنری مقام نخست به این گروه موسیقی از کشور ایران تعلق گرفت.

«کیوان علی‌محمدی» سرپرست گروه موسیقی «روناک» در مورد اجرای این گروه در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم» گفت: این جشنواره، با حضور ۱۲ گروه موسیقی از کشورهای مختلف جهان از جمله؛ هندوستان، برزیل، اسپانیا، آذربایجان، ترکیه، صربستان، روسیه، گرجستان، ایران و ... در اوایل این ماه، برگزار شد و گروه موسیقی «روناک» از طرف اعضای ۱۱ نفره داوران به عنوان بهترین گروه فولکلور این جشنواره، انتخاب شد. این جشنواره به مدت سه روز برگزار شد؛ ولی به حدی که از اجرای گروه موسیقی «روناک»، آواهای محلی ایران و لباس‌های اقوام ما و همچنین زبان‌ها و گویش‌های اجرایی ما خوششان آمد، تقریباً نزدیک به یک ماه در شهر «شیان» که شهر جهانگردی بین‌المللی مهم صنعت، علم و تکنولوژی، آموزش و فرهنگ، تجارت و بازرگانی و مالی در کشور چین به شمار می‌رود؛ به اجرای برنامه پرداختیم و استقبال خیلی خوبی از اجراهای ما به‌عمل آمد به طوری‌که هر روز نزدیک به ۵ هزار نفر کنسرت ما را از نزدیک می‌دیدند و به نظرم این اجراها یکی از بهترین برنامه‌هایی بود که در کشور چین اجرا کرده‌ایم.     

وی افزود: ما نخستین کنسرتمان را در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم» در سالن اپرای بزرگ پکن برگزار کردیم که تعدادی از مسئولان عالی‌رتبه چینی و همچنین سفرای کشورهای مختلف و همچنین علاقمندان به موسیقی حضور داشتند و استقبال به‌حدی بود که اجراهای بعدی‌مان را در فضای باز شهر شیان برگزار کردیم که در هر کنسرت، نزدیک به ۵ هزار نفر از نزدیک شاهد اجرایمان بودند.

این خواننده موسیقی اقوام ایرانی در ادامه سخنانش اظهار کرد: همزمان با برگزاری ششمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم»، سال نوی چینی‌ها هم بود که مراسم ویژه‌ای را به آن اختصاص داده بود و به دلیل کسب مقام نخست این رویداد هنری توسط گروه موسیقی «روناک»، ما برای اجرا در مراسم ویژه سال نوی چینی‌ها انتخاب شدیم و در آن برنامه هم کنسرت‌ برگزار کردیم و به دلیل استقبال مردم، برای گروه ما بیست روز، کنسرت گذاشتند.    

وی همچنین گفت: اجرای کنسرت در جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم» یکی از بهترین برنامه‌های ما بود؛ چون توانستیم با اجرای آهنگ‌های مناطق مختلف ایران و همچنین پخش تصاویری جذاب و توریستی و تاریخی از شهرهای شیراز، گیلان،  کیش و ... در حین اجرای کنسرت، به‌خوبی کشورمان را به چینی‌ها و توریست‌هایی از کشورهای مختلف جهان معرفی کنیم و هم اینکه آداب و رسوم، زبان‌های مختلف، نشان دادن لباس‌های اقوام مختلف ایران زمین، که مورد استقبال بسیاز زیاد مردم قرار گرفت. حتی مردم در شبهای بعدی کنسرت به آهنگ‌های ما علاقه پیدا کرده بودند و آن را همزمان با ما زمزه می‌کردند و بخصوص آهنگ «رعنا» را می‌خواندند.

علی‌محمدی در مورد اجرای گروه موسیقی «روناک» در کشور اتریش گفت: بعد از اجرای موفق در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی «جاده ابریشم»؛ توسط آقای آگاهی رایزن فرهنگی سفارت ایران در کشور اتریش، برای برگزاری کنسرت در جشنواره موسیقی ایرانیان در شهر وین انتخاب شدیم و در آنجا نیز به اجرای برنامه پرداختیم که مورد استقبال خوب ایرانی‌های کشور اتریش قرار گرفت. 

وی در مورد اجراهای گروه موسیقی «روناک» به مناسب عید نوروز گفت: قرار بود که در روز ۲۸ اسفند ماه جاری تا ۵ فروردین ماه ۱۳۹۸ در شهر پکن در کشور چین و همچنین بعد از آن در کشور قبرس کنسرت داشته باشیم که به دلیل اینکه در عید نوروز ۱۳۹۷ در شهر مسکو در کشور روسیه و در ادامه در اقلیم کردستان عراق، اتریش، پکن و ترکیه کنسرت داشتیم، خیلی دوست داشتم که امسال با احترام به هموطنان عزیز، با جرای کنسرتهایمان در خدمتشان باشیم. بنابراین امشب سه‌شنبه ۲۸ اسفند ماه و فردا شب چهارشنبه ۲۹ اسفند ماه به مناسبت سال جدید در جزیره کیش کنسرت برگزار می‌کنیم و در مجموع ۸ شب دیگر در جزیره زیبای کیش یعنی در روزهای ۸ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ و ۵ شب نیز در بندر عسلویه در روزهای ۲ تا ۶ فروردین ماه ۱۳۹۸ به روی صحنه می‌رویم.

کد خبر 370813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.