۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
۱۳ المان نوروزی در مبارکه نصب شد

مبارکه- شهردار مبارکه از ساخت و نصب ۱۳ المان نوروزی در میادین و پارک‌های این شهر خبر داد.

به گزارش خبر نگار ایمنا از شهرستان مبارکه، سید محسن هاشمی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران یادآور شد: در راستای صرفه‌جویی مالی در شهرداری و مدیریت هزینه‌ها، با همت نیروهای شهرداری و با کمترین هزینه همه کارهای مرتبط با آماده‌سازی فضاهای شهری و ساخت المان‌های نوروزی با استفاده از تجهیزات و توان داخلی صورت گرفته است.

وی  با بیان اینکه در ساخت المان‌های نوروزی بیشتر به کیفیت کار توجه شده است، گفت: راه‌اندازی کارگاه ساخت و نصب المان‌های نوروزی با استفاده از توان و تجهیزات داخلی و با توجه به‌صرفه و صلاح شهرداری در ماه‌های گذشته یکی از اقدامات استقبال از نوروز ۹۸ بود.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه زیباسازی شهر جزو اولویت‌های مدیریت شهری برای تحقق اعتلای سیما و منظر مطلوب شهری است اظهار کرد:هم‌زمان با آغاز فصل بهار، شهرداری علاوه بر ارائه خدمات عمومی در سطح شهر اقدامات و پیش‌بینی‌های ویژه‌ای را برای تسهیل امور شهروندان انجام می‌دهد که این فعالیت‌ها در شهرداری در قالب ستاد استقبال از بهار از اواسط آذرماه آغاز شده و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، خدمات شهری، فضای سبز و حوزه‌های عمرانی برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

هاشمی طراحی تعدادی از المان‌های نوروزی را بر اساس فرهنگ بومی، تاریخ و میراث فرهنگی این شهر دانست و اضافه کرد: اجرای نورپردازی ویژه المان‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، رنگ‌آمیزی دیوارهای نازیبا، پایه‌های روشنایی و برخی از نقاط سطح شهر، رنگ‌آمیزی جداول و خط‌کشی خیابان‌ها، لکه‌گیری و آسفالت ترانشه ها، پیاده‌روسازی، نورپردازی و نصب ریسه‌های چراغانی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری جهت استقبال از نوروز ۱۳۹۸ است.

وی همچنین ساخت المان‌های نوروزی با مواد ضایعاتی و کمترین هزینه ممکن را از دیگر ویژگی‌های این طرح برشمرد و ادامه داد: ستاد زیباسازی شهرداری مبارکه با بهره‌گیری از تجربه کاری مفید خود در سال‌های گذشته، عمده وقت خود را در ماه‌های پایانی سال به طراحی، ساخت و تکمیل المان‌هایی متفاوت جهت رونمایی در ایام نوروز اختصاص داده  است.

شهردار مبارکه در ادامه به برگزاری سومین جشنواره نوروزگاه در ارگ تاریخی "نهچیر" اشاره کرد و گفت:  جشنواره فرهنگی هنری نوروزگاه در ایجاد فضای شادی و نشاط و حفظ و احیای آیین‌های ماندگار و معرفی ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان مبارکه مؤثر است.

هاشمی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های متنوعی برای اجرای جشنواره نوروزگاه مبارکه با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی پیش‌بینی‌شده است اضافه کرد: در رویداد فرهنگی نوروزگاه، دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف در حوزه  نوروز را به گردشگرانی که شهرستان مبارکه را به‌عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کردند معرفی می‌کنیم.

وی  بابیان اینکه بیش از ۹۷ درصد مجموعه ارگ نهچیر با زیربنای حدود ۱۶ هزار مترمربع توسط شهرداری مبارکه تملک شده است، گفت:  با پیگیری‌های صورت پذیرفته مبلغی به‌عنوان وام از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای  مرمت ارگ نهچیر تخصیص داده شد و در حال حاضر عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه در حال انجام است.

شهردار مبارکه با اشاره به جانمایی باکس‌های گل در سطح شهر، زیباسازی میدان‌ها و پارک‌های شهر و فضاسازی سطح شهر خاطرنشان کرد: معاونت عمران شهرداری نیز برای استقبال از بهار ۹۸ با استفاده از پیمانکاران خود اقدام به لکه‌گیری و مرمت آسفالت در محورهای ورودی شهر و خیابان‌های اصلی، ترمیم و لکه‌گیری ترانشه ها، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری  ، عملیات بهسازی و اصلاح رفیوژ میانی تعدادی از بلوارهای شهر، عملیات احداث و آسفالت جاده ارتباطی محله صادقیه و محمدآباد برای رفاه شهروندان نموده است.

هاشمی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک  شهری  گفت:  با توجه به اینکه همه‌ساله در ایام پایانی سال و با نزدیک شدن به فصل بهار، تعداد سفرهای روزانه در سطح شهر افزایش قابل‌توجهی می‌یابد مدیریت شهری مبارکه تمام توان خود را به کار گرفت تا با ارائه مناسب تسهیلات حمل‌ونقلی، پیش‌بینی پارکینگ‌های عمومی موقت در نقاط مختلف شهر، استفاده حداکثری از توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش تقاضای سفرها جهت افزایش سهولت تردد شهروندان گام بردارد.

وی افزود : به‌منظور رفع گره‌های اصلی ترافیکی شهر برخی از این مسیرها در ساعات پرتردد به تشخیص پلیس راهور مسدود و به‌صورت پیاده راه و برخی از مسیرها نیز یک‌طرفه مورد استفاده قرار گرفت.

کد خبر 370779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.