الهیاری: ۷۰ درصد ظرفیت هتل‌ها رزرو شده است

مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: باز شدن زاینده رود شادی و نشاط را در شهر اصفهان تزریق کرده؛ به جذابیت اصفهان اضافه می‌کند که پیرو آن تعداد مسافران افزایش پیدا خواهد کرد.

فریدون اللهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میراث فرهنگی با توجه به مسئولیت هایی که در حوزه گردشگری دارد اقدامات زیادی کرده است و یکی از دغدغه های جدی این اداره که در مبحث گردشگری نوروزی مطرح بود جریان آب زاینده رود بود.

مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: جریان زاینده رود هم از جهت تاثیر در حفاظت بناهای تاریخی حائز اهمیت است و هم شادی و نشاط را به شهر اصفهان تزریق می کند. توجه آقای دکتر مونسان رییس اداره میراث فرهنگی به این مسئله و با مکاتباتی که با ریاست جمهور و وزارت نیرو داشتند این تصمیم گرفته شد و آب زاینده رود باز شد.

وی با ارزیابی افزایش آمار گردشگران در نوروز ۹۸ گفت: پیش بینی می‌کینم که در نوروز امسال آمار گردشگران به چند دلیل افزایش یابد یکی رویکردی که نسبت به ایران گردی پیدا شده است و از طرف دیگر باز شدن زاینده رود به جذابیت اصفهان اضافه می کند و تعداد مسافران افزایش پیدا خواهد کرد.

اللهیاری اضافه کرد: در ستاد اجرایی خدمات سفر، میراث فرهنگی در جهت افزایش اقامتگاه ها اقداماتی کرده است و پیش بینی های خوبی بود که با همکاری دستگاه هایی که عضو ستاد هستند در اصفهان شهرداری و در شهرستان های مختلف دستگاه های متولی ورود پیدا کردند و ظرفیت پذیرش استان در حال حاضر به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است که به دلیل باز شدن آب زاینده رود این عدد از پیش بینی اولیه بسیار بالاتر رفت.

مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی شده که شهرستان های اصفهان نیز در صورت لزوم در ارائه خدمات به کمک اصفهان بیایند تصریح کرد: ۷۰ درصد ظرفیت هتل ها رزرو شده است و ظرفیتی که آموزش و پرورش به صورت رزرواسیون در اختیار می گذارد پر شده است البته ظرفیت های قابل قبولی برای پذیرش مسافران پیش بینی شده است و جای نگرانی نیست.

کد خبر 370778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.