۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
بنوشید، بخوابید، وزن کم کنید!

علی‌رغم تلاش‌ها و ترفندهای بی‌شماری که برای ایجاد تعادل وزن به کار گرفته می‌شوند هنوز هم عده زیادی در دنیا دچار اضافه وزن هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این کشور  ۳۹.۸ درصد شیوع چاقی داشته است که این رقم تقریبا ۹۳.۳ میلیون نفر بزرگسالان را در برگرفته است.

به علاوه بررسی‌ها نشان داده‌اند که در این کشور حدودا ۱۴۷ میلیارد دلار صرف هزینه‌های پزشکی افراد چاق و ۱.۴۲۹ دلار نیز صرف هزینه‌های پزشکی افراد دارای اضافه وزن می‌شود. بنابراین به منظور کاهش این معضل در جامعه ایالات متحده آمریکا داشتن تمرینات منظم ورزشی در کنار یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیشنهاد شد.

در این رژیم غذایی یک نوشیدنی خانگی معرفی شد که تنها از آب، پودر دارچین و عسل تهیه می‌شود و با افزایش متابولیسم بدن روند کاهش وزن را سرعت می‌بخشد؛ دارچین دارای خواصی است که در پایدار نگه داشتن سطح قند خون بسیار اثر دارد و عسل نیز با توجه به تأثیر کاهشی که بر احساس گرسنگی می‌گذارد صرف نظر از کالری نسبتا زیادش دارای مزایای بسیاری برای کاهش وزن است.

از آنجایی که تغییرات سریع قند خون سبب ایجاد احساس گرسنگی می‌شود داشتن قند خون پایدار نقش مؤثری در کنترل اشتها دارد. بنابراین با توجه به خاصیت ذکر شده، دارچین به یک مهارکننده فوق‌العاده برای اشتها است. خواص معجزه آسای عسل نیز نقش مؤثری در بهبود عملکرد بدن و تنظیم آن دارد. بر همین مبنا به افراد چاق و یا دارای اضافه وزن یک نوشیدنی از ترکیب یک لیوان آب جوش سرد شده که تنها به مدت دو تا سه دقیقه جوشانده شده باشد، به علاوه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین توصیه می‌شود.

نوشیدن نصف این ترکیب پیش از خواب سبب می‌شود که متابولیسم بدن در طول خواب نیز بالا باشد و به کاهش وزن کمک کند. نیم دیگر نوشیدنی باید صبح روز بعد و پس از صرف صبحانه نوشیده شود. البته لازم ذکر است که رعایت رژیم غذایی سالم در دستیابی به بهترین نتیجه، ضروری است.

کد خبر 370766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.