پادشاه در لس آنجلس/ قهرمانی جهان پس از ۲۰ سال

سال ۹۷ در ورزش جهان اتفاقات مهمی مثل جام جهانی فوتبال به همراه داشت. نگاهی به مهم‌ترین اتفاقات ورزش جهان می اندازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال ۱۳۹۷ اتفاقات مهمی در ورزش جهان افتاد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قهرمانی فرانسه در جام جهانی و یا انتقال رونالدو به یوونتوس اشاره کرد؛  در زیر، نگاهی به برخی از این اتفاقات خواهیم انداخت:

۱- شگفتی‌سازی کرواسی و انگلیس، قهرمانی فرانسه پس از ۲۰ سال

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از همان ابتدا که با برد پرگل روسیه برابر عربستان آغاز شد، نوید جامی زیبا و پرگل را به مخاطبان خود داد. جامی که اینچنین هم بود و علاوه بر زیبایی، حواشی فراوانی را هم به همراه داشت. حاشیه‌هایی مثل اخراج جولین لوپتگی،  سرمربی تیم ملی اسپانیا دو روز پیش از شروع جام که دلیل آن رسمی شدن انتقال این مربی به رئال مادرید بود.

البته به جز حاشیه، شگفتی‌های این جام هم زیاد بود و از درخشش ایران در دور گروهی تا رسیدن انگلیس به جمع چهار تیم برتر و فینالیست شدن کرواسی با عملکردی بسیار درخشان، از زیبایی‌های این جام جهانی بود. با این حال در این جام، تیم جوان "دیدیه دشام" توانست در فینال،  کرواسی را شکست دهد تا فرانسوی‌ها پس از ۲۰ سال انتظار، دومین قهرمانی جهان خود را به دست آورند؛  جامی که با درخشش بازیکنانی همچون کیلیان‌ام باپه و آنتوان گریزمان به دست آمد.

۲- قهرمانی اروپا به قیمت رفتن مربی و فوق ستاره

رئال مادرید فصل گذشته برای سومین‌بار پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد که اتفاقی بسیار ویژه در سطح فوتبال جهان است اما این قهرمانی پس از به دست آمدن، رفته رفته تلخ‌تر شد چرا که در ابتدا، زین الدین زیدان، مربی هر سه قهرمانی پیاپی رئال و اسطوره این باشگاه، تصمیم گرفت از ادامه حضور در رئال مادرید خودداری کند تا لوس بلانکوس با چالشی بزرگ روبه‌رو شود. چالشی که با آمدن لوپتگی و سپس سولاری هم با شکست روبه‌رو شد تا در اواسط این فصل و کمتر از یک ماه پیش، زیدان به پست خودش در باشگاه رئال مادرید باز گردد.

اما مهم‌تراز این اتفاق، اتفاقی بود که برای رئال مادرید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی افتاد. در ابتدای تابستان شایعاتی مبنی بر پیوستن کریستیانو رونالدو به یوونتوس شکل گرفت که اکثرا آن را بی‌پایه و اساس می‌دانستند اما با گذشت زمان این اتفاق به وقوع پیوست و فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید پس از جام جهانی، با انتقالی به قیمت حدود ۱۰۰ میلیون یورو راهی تورین شد تا فعالیت خود را در یوونتوس ادامه دهد.

۳- پایان عاشقانه ونگر و آرسنال پس از ۲۲ سال

از سال ۱۹۹۶، آرسن ونگر به عنوان مربی آرسنال مشغول به کار بود و این مربی با آرسنال و هوادارانش بسیار مانوس بود. ونگر در سال‌های اخیر موفقیت کمی را کسب کرده بود اما هرگز عشق او به باشگاه و عشق باشگاه و هواداران به او کم نشد. با این حال در پایان فصل گذشته فوتبال اروپا، این مربی کهنه کار فرانسوی تصمیم به ترک آرسنال گرفت تا پس از ۲۲ سال، عاشقانه آرسنال و آرسن ونگر به پایان برسد. ونگر هنوز شغل جدیدی در فوتبال برای خود انتخاب نکرده است و ممکن است به کادر اجرایی FIFA بپیوندد.

۴- این گلدن استیت استثنایی و آغاز حکومت پادشاه در لس آنجلس

فصل گذشته NBA هم همانند گذشته شاهد جدال لبران جیمز و گلدن استیت استثنایی با فوق ستاره‌هایی مثل کوین دورانت و استفن کری برای کسب عنوان قهرمانی بود. در فصلی که با انتخاب جیمز هاردن، فوق ستاره هیوستون راکتس به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل به پایان رسید، گلدن استیت توانست لبران جیمز و کلیولند را قاطعانه در فینال شکست دهد و به سومین قهرمانی خود در چهار فصل اخیر برسد.

پس از پایان فصل اما لبران جیمز تصمیم به ترک کلیولند گرفت و به عنوان بازیکن آزاد راهی لس آنجلس لیکرز شد تا تلاش برای قهرمانی را در کنفرانس غرب هم امتحان کند. تلاشی که در سال اول بی‌نتیجه بود و لبران جیمز پس از سال‌ها، این فصل احتمالا به پلی‌آف هم نخواهد رسید.

۵- صدمین قهرمانی برای بهترین تنیسور تاریخ

راجر فدرر سوئیسی، یکی از بهترین تنیس‌بازان تاریخ که عناوین و رکوردهای زیادی را در کارنامه دارد؛  در سال جاری هم توانست چندین قهرمانی کسب کند که مهم‌ترین آن‌ها، قهرمانی در تور atp دوبی بود، عنوانی که راجر فدرر را به صدمین عنوان دوران ورزش حرفه‌ای خود رساند و او را از این بابت بی‌همتا کرد. فدرر همچنان به ورزش حرفه‌ای ادامه می‌دهد و سودای قهرمانی‌های بیشتری را در سر دارد.

کد خبر 370762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.