وجود رانت گسترده در واردات محصولات کشاورزی/بازداشت نایب رییس شورای شهر کتالم و سادات‌شهر

در بسته خبری امروز از بیشتر شدن وسعت دریاچه ارومیه تا افزایش نرخ ۳۰ درصدی تاکسی‌های اردیبل و وضعیت بحرانی ۱۰ کارخانه آذربایجان‌شرقی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

نجات ۸۳۳ حادثه دیده برف و سیلاب در گلستان

گلستان: سیدرحیم میرکریمی، معاون امداد و نجات هلال احمر گلستان از نجات ۸۳۳ حادثه دیده برف و سیلاب در استان خبر داد.

توزیع ۵۶ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان گلستان

گلستان: استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال تا امروز ۲۴۳ کشته در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته و باید تلاش کنیم این آمار در سال آینده به حداقل ممکن برسد.

بوم‎گردی جایگزین بهره‎برداری از جنگل‎ شود‎

گلستان: محمد پرتوی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول با بیان اینکه باید به‎جای بهره‎برداری از سرخدار راه جایگزین پیدا کرد، گفت: یکی از راه‎هایی که می‎تواند جایگزین بهره‎برداری از جنگل‎ها شود بوم‎گردی است.

******************************************************************************************************

بازداشت نایب رییس شورای شهر کتالم و سادات‌شهر

مازندران: سیدیونس حسینی‌عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با اشاره به بازداشت نایب رییس شورای شهر کتالم و سادات شهر، افزود: پیش از این رییس شورای شهر رامسر نیز به دلیل مشابه بازداشت شده بود.

۱۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی

مازندران: ابراهیم قربان‌نژاد،  رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی و عوامل قهری قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

اراضی کشاورزی گهرباران در سیلاب غرق شدند

مازندران: علی غلامیان، فرماندار میاندورود از تخریب یک پل و آبگرفتگی چندین منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد و گفت: اراضی کشاورزی شهرستان میاندورود و باغات مرکبات بخش گهرباران دچار آبگرفتگی شدید شد و بخشی از این اراضی در سیلاب غرق شدند.

************************************************************************************************************************

آمادگی استان گیلان برای پذیرایی از ۱۷ میلیون گردشگر

گیلان: امیر انتخابی، دبیر ستاد خدمات سفر استان گیلان گفت: سال گذشته ۹ میلیون مسافر به استان سفرکردند و ‌این انتظار را داریم که امسال ۱۲ میلیون نفر به استان گیلان سفرکنند، این استان توانایی پذیرایی از ۱۷ میلیون نفر را دارد.

۳۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ در اختیار مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی است

گیلان: سرهنگ محمدرضا محمدی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه در طول ۲۰ سال گذشته چهار و نیم میلیون نفر از هم‌وطنان ما براثر تصادفات رانندگی مجروح شده و ۳۰ درصد این مجروحین معلول دائم شده‌اند گفت: ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ در اختیار مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی است.

پروژه راه‌آهن آستارا-آستارا تعطیل شد

گیلان: ولی‌الله داداشی، رییس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت از تعطیلی پروژه راه‌آهن آستارا-آستارا به دلیل عدم تسلیم اسناد مالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت آذربایجان خبر داد.

************************************************************************************************************************

جابجائی بیش از ۳ میلیون و ۴۵۱ هزار تن کالا در استان اردبیل

اردیبل: علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت:در ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۳ میلیون و ۴۵۱ هزارتن کالا در محورهای مواصلاتی جابجا شده است.

گردش مالی ۷ میلیاردی حوزه فرهنگ و هنر استان اردبیل در سال ۹۷

اردیبل: سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اوایل سال ۹۳ رویکرد حوزه مدیریت فرهنگی و هنری استان اردبیل بر استقلال و بهبود وضعیت معیشت هنرمندان تاکید داشته است.

افزایش نرخ ۳۰ درصدی تاکسی‌های اردیبل از سال آینده

اردیبل: حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل از پیگیری مطالبات رانندگان تاکسی اردبیل خبرداد و گفت: مهمترین مشکل رانندگان تاکسی اردبیل، عدم اعمال افزایش نرخ تاکسی‌ها در سال ۹۷ بوده که به سرعت نرخ جدید تاکسی‌ها از ابتدای سال ۹۸ اعمال و ابلاغ می‌شود.

*************************************************************************************************************************

وسعت دریاچه ارومیه بیشتر شد

آذربایجان‌شرقی: خلیل ساعی، مدیردفتر منطقه‌ای ستاد احیا در آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۷۴ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: حجم آب موجود در دریاچه، دو میلیارد و ۴۲۰ میلیون متر مکعب است که افزایش ۵۶۰ میلیون متر مکعب را شاهد هستیم.

۱۰ کارخانه آذربایجان‌شرقی در وضعیت بحرانی

آذربایجان‌شرقی: علیار راستگو ، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اکنون تعداد واحدهای بحرانی استان به ۱۰ کارخانه رسیده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اکنون توانستیم با دریافت اعتبارات لازم مابقی مطالبات کارگران بلبرینگ‌سازی پرداخت شد.

۶۷۰ هزار کارگر استان آذربایجان‌شرقی نیازمند توجه

آذربایجان‌شرقی: کریم صادق‌زاده، دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی در عین حال با اشاره به وجود بیش از ۶۷۰ هزار کارگر و ۱۵۵ هزار بازنشسته در استان خواستار توجه ویژه برای پیگیری مشکلات این قشر شد.

**************************************************************************************************************************

۳۰ میلیارد تومان به حساب مرزنشینان آذربایجان‌غربی پرداخت شد

آذربایجان‌غربی: محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امروز از محل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد.

نرخ بیکاری در سردشت ۲۳ درصد است

آذربایجان‌غربی: اقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت گفت: با توجه به نرخ ۲۳ درصدی بیکاری در این شهرستان ضرورت ایجاد بسترهای اشتغال اجتناب ناپذیر است و اجرای طرح‌های کشاورزی و مطالعات در این حوزه یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهرستانی و همچنین محور اصلی سند توسعه سردشت است.

وجود رانت گسترده در واردات محصولات کشاورزی

آذربایجان‌غربی: جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه رانت گسترده در واردات محصولات کشاورزی و نیز رانت و انحصار در توزیع محصولات و کالاهای اساسی وجود دارد.

کد خبر 370756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.