تحقق بودجه سال ۹۸ دور از دسترس نیست

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به جراتی که در بستن بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیاردی برای سال آینده شده به طور حتم شاهد اتفاقات خوبی در شهر اصفهان خواهیم بود، تحقق بودجه دور از دسترس نیست و می‌توانیم دین خود را نسبت به مردم این شهر و شهدا ادا کنیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا نصر در نشست پایانی مدیران شهرداری اصفهان اظهار کرد: زحمات مدیران شهرداری در سالی که گذشت منجر به سرزندگی و افزایش شادابی و نشاط و پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر آن هم در این شرایط سخت اقتصادی شد.

وی تصریح کرد: تلاش و کوشش مدیران شهرداری که برگرفته از اعتقاد راسخ آن‌ها است، نتیجه داد و منجر به رضایت و شادی شهروندان شد.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مدیران باید همواره خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود ببینند، گاهی مشغله‌ها و روزمرگی‌ها در زندگی باعث می‌شود تا این حضور در زندگی ما کمرنگ شود اما باید مراقب باشیم تا از احساس حضور پروردگار در ماموریت‌های خود فاصله نگیریم.

وی اضافه کرد: مدیران شهری باید تلاش کنند تا در این شرایط سخت اقتصادی خودشان را برای یک جهاد گسترده‌تر و یک اقدام متعالی‌تر آماده کنند. شعارهای داده شده با توجه به اعتقاد راسخی که میان مدیران شهرداری وجود دارد و تلاش آن‌ها عملی می‌شود.

نصراصفهانی با بیان اینکه هر میزان که برای مدیریت شهری حاشیه‌سازی شود باید تلاش‌ها دوچندان افزایش یابد،‌ افزود: باید از فرصتی که در اختیار مدیریت شهری در این دوره گذاشته شده به نحو مطلوب استفاده کنیم زیرا اگر قدر ندانستیم فرصت خدمت از ما گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: ما باید قدردان مردمی باشیم که به جای اینکه مدیران شهری را خادم خود بدانند ما را مدیر و تدبیر کننده امور خود می‌شناسند، بنابراین باید قدردان مردم باشیم و با تلاش شبانه‌روزی برای شهری که حالش خوب نیست تلاش کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حال شهر خوب نیست و نفس مردم شهر گرفته است، این ما مدیران هستیم که باید حال آن‌ها را در این شرایط سخت اقتصادی خوب کرده و سال آینده را سال متفاوتی برایشان رقم بزنیم.

وی یادآور شد: با توجه به تجارب به دست آمده در سال ۹۷ سال آینده سال متفاوتی برای شهر خواهد بود. برای شهر، رویاهایی داریم که باید آنها را تحقق بخشیده و به پیش ببریم.

نصراصفهانی گفت: با توجه به جراتی که در بستن بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده شده به طور حتم شاهد اتفاقات خوبی در شهر اصفهان خواهیم بود، تحقق بودجه دور از دسترس نیست و می‌توانیم دین خود را نسبت به مردم این شهر و شهدا ادا کنیم.

تمامی مطالبات کارکنان شهرداری پرداخت شده است

همچنین مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: سالی که طی شد به لحاظ اقتصادی سال بسیار سختی بود از همین رو اداره شهر و تامین هزینه‌های آن نیز کار آسانی نبود. با این وجود شهر به خوبی اداره شد که لازم می‌دانم از تلاش همه همکارانم در مدیریت شهرداری قدردانی کنم.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۹۷ شهرداری سه هزار میلیارد تومان بود که علاوه بر اینکه لازم بود این بودجه را تحقق ببخشیم باید همین مبلغ را نیز هزینه و بدهی‌های گذشته را نیز پرداخت می‌کردیم و در واقع ما ۹ هزار میلیاردتومان را توانستیم مدیریت کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جذب سرمایه گذار اتفاقی بود که به خوبی در مدیریت شهری فعلی رقم خورد، ادامه داد: سرمایه گذارانی که سرمایه های خود را به خارج شهر و کشورهای دیگر برده بودند این امید در دلشان زنده شد که سرمایه‌های خود را به شهر بازگردانند. در واقع ۳۷ درصد افزایش بودجه شهر برای سال آینده با جذب همین سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر می‌شود.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون حقوق معوقه در شهرداری وجود ندارد و مطالبات پیمانکاران نیز به روز پرداخت شده و بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در ابتدای کار وجود داشت دیگر وجود ندارد.

طهرانی با بیان اینکه هم اکنون انضباط مالی در شهرداری برقرار شده است، گفت: در حال حاضر فرصت‌های برابر برای همه شهروندان ایجاد شده و گلایه‌ها برای شهر به حداقل رسیده است؛ جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافی گرفته و این هزینه‌ها مدیریت شد.

طهرانی با بیان اینکه ۲۰ درصد در هزینه‌های جاری صرفه‌جویی مالی صورت گرفت، افزود: با گزارش تفریغ بودجه می‌توان این عدد را اثبات کرد و همه اینها نتیجه تلاش و همت مدیران شهرداری است. علاوه بر اینها  ۱۴۰ خودرو در شهرداری از رده خارج و حدود ۶۵۰ نفر از مجموعه شهرداری خارج شده‌اند و با این وجود کار شهرداری نیز در حال انجام است.                 

 وی اظهار کرد: در صورت اصلاح چارت و اصلاح نیروی مازاد می توان وظایف شهرداری را به نحو بهتری انجام داد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با تجارب خوبی که در سال جاری کسب شد می توانیم بودجه سال آینده را به خوبی مدیریت و محقق کنیم.

کد خبر 370755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.