کمک ۶۰ میلیارد تومانی اصفهانی‌ها به توسعه و بازسازی حرم اهل‌بیت(ع)

نطنز- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان گفت: صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع ویژه زائران در حال ساخت است و در دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

مصطفی نوریان در حاشیه مراسم معارفه مسئول ستاد عتبات عالیات بخش بادرود در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: دو هزار مترمربع فرش نفیس به ارزش ۲۵ میلیارد ریال برای ارسال به صحن مقدس حضرت زهرا (س) در آران وبیدگل و کاشان در حال بافت است.

وی با تاکید بر این که این ستاد از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و هزینه‌های آن با مشارکت خیران و مردم تامین می‌شود گفت: مردم استان اصفهان در سال‌های گذشته بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه مکان‌های مقدس اهل بیت در عراق اهدا کرده‌اند و در تامین مصالح ساختمانی مانند میلگرد، آجر، سیمان و سنگ مشارکت داشته‌اند.

وی افزود :ستاد بازسازی عتبات عالیات کار خود را از سال ۸۲ با هدف بازسازی حرم ائمه‌ و امکان حضور زائران ایرانی در امنیت و شرایط ایده‌آل آغاز کرد.

نوریان اضافه کرد: تا کنون تمام بودجه و هزینه‌های ستاد بازسازی عتبات توسط مردم تامین شده و بنا به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری به هیچ عنوان از بودجه دولت برای ستاد استفاده نشده و همه امور با بودجه مردمی انجام می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای ستاد گفت: در نجف صحن حضرت زهرا(س) در چهار طبقه با ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع در حال ساخت است و طی دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

نوریان افزود: سه پروژه شاخص آن شامل بازسازی ستون‌های حرم سید الشهدا(ع)، ساخت گنبد جدید برای حرم سید الشهدا(ع) در شهر کرمان با ارتفاع ۸.۵ متر که از ۲۰ کیلومتری کربلا قابل مشاهده است و شش سال برای این پروژه زمان گذاشته شده و ساخت صحن بزرگ حضرت زینب(س) با بیش از ۱۶۰ هزار مترمربع زیربنا است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: در کاظمین بازسازی گنبدهای حرمین و صحن‌های شرقی و غربی و ایجاد صحن امام زمان(ع) در دست اقدام است و سه پروژه بزرگ نیز درحال اجرا است.

نوریان با بیان این که مردم اصفهان بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات کمک کرده‌اند گفت: امروز نقش مردم اصفهان در تامین هزینه‌های مالی و اعزام نیروی متخصص، اجرای امور فنی، هنری و عمرانی بسیار تعیین کننده است.

به گزارش ایمنا، برای یک دوره سه ساله دیگر علی صولتیان در سمت ستاد عتبات عالیات بخش بادرود ابقا شد.

کد خبر 370748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.