سلامت خود را به سین‌های هفت‌سین بسپارید

سین‌های سفره هفت سین، نوید دهنده زندگی و طول عمر است و هر یک خواص بی‌نظیری برای سلامت افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برپایی سفره هفت سین یکی از سنت‌های دیرینه ایرانیان است که پیام تغذیه‌ای سلامت را نسل به نسل به آن‌ها منتقل می‌کند و هر یک از سین‌ها نماد تندرستی، طول عمر و زندگی است. در هفت سین ایرانیان، شش سین سلامت وجود دارد. سمنو که از مقوی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود، غذایی کامل است که خواص بسیاری برای بدن دارد. سیب مقوی مغز و اعصاب است، سماق معده و روده را تقویت می‌کند و سیر درمان بسیاری از بیماری‌هاست. با ما همراه شوید تا خواص سین‌های سلامت را با یکدیگر مرور کنیم.

سیر

سیر یکی از سین‌های سفره ایرانی است که خواص بیشماری برای سلامت افراد دارد و از نظر طب قدیم گرم و خشک است. از مهم‌ترین خواص آن می‌توان به کاهش چربی خون، کاهش فشار خون، تقویت دستگاه ایمنی بدن،ضد باکتریایی، ضد قارچ و انگل‌های روده‌ای، تسکین دردهای قلبی،ضدسرطانی، خلط آور و ضد اسهال اشاره کرد.

سیب

سیب از بهترین میوه‌هایی است که امروزه در تمام فصول سال یافت می‌شود. این میوه جادویی معده و قلب را تقویت و دستگاه گوارش را پاک می‌کند. این سین پر خاصیت سموم بدن را کاهش می‌دهد و نقش بسزایی در لینت مزاج دارد. داشتن "لینت مزاج" یکی از مهمترین فاکتورهای سلامتی از منظر طب سنتی محسوب می‌شود. همچنین مصرف سیب، مغز  و اعصاب را تقویت می‌کند و موجب طولانی شدن عمر افراد می‌شود.

سمنو

سمنو یکی از دسرهای پرخاصیت ایرانی است که از عصاره جوانه گندم تهیه می‌شود و سمبل سفره هفت سین است. جالب است بدانید که تقریبا تمام ‌مواد مورد نیاز بدن در این غذای کامل یافت می‌شود. همچنین خوردن سمنو، تقویت بدن، زیبایی پوست، تقویت مغز، رفع درد سینه و فربه شدن را همراه دارد و  یکی از بهترین غذاهای مناسب برای زنان باردار محسوب می‌شود؛ البته زنان باردار باید پیش از مصرف هر فرآورده‌ای با پزشک خود مشورت کنند.

سماق

سماق، معده و  روده  را تقویت می‌کند و برای درمان اسهال و رفع حالت تهوع صفراوی بسیار مفید است. همچنین سماق، خون افراد را تصفیه می‌کند  و مواد مضر آن نظیر اوره را دفع می‌کند. یکی از کاربردهای سماق در سفره ایرانیان مصرف آن به همراه کباب است و به کاهش مضرات چربی این غذای لذیذ کمک می‌کند. همچنین مصرف سماق باعث جلوگیری از خون‌ریزی‌های داخلی بدن می‌شود و در بهبود اسهال خونی و خونریزی سینه مفید است.

سرکه

این سین پرخاصیت دارای طبع سرد و خشک است و نقش موثری در کاهش رطوبت بدن دارد. چنانچه افراد این مایع جادویی را در کنار وعده‌های خوراکی خود میل کنند، خون آن‌ها رقیق تر می‌شود، سموم بدنشان بهتر دفع می‌شود و چربی خون آن ها کاهش می‌یابد. به افرادی که دچار گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی  می‌شوند، توصیه می‌شود بخور سرکه‌ رقیق را فراموش نکنند. همچنین سرکه اشتهای افراد را تحریک می‌کند و موجب استحکام لثه‌ها می‌شود.

سنجد

سنجد معده را تقویت می‌کند و سردرد را تسکین می‌دهد. از دیگر خواص این سین جادویی می‌توان به بهبود رشد کودکان و درمان بیماری‌های ریه اشاره کرد. همچنین پودر هسته سنجد از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و برای درمان آرتروز، التهاب‌های حاد و مزمن موثر است. دیگر خواص بی‌نظیر سنجد شامل پاکسازی معده ، بادشکن و مقوی قلب، سلامت دستگاه گوارش و درمان تکرر ادرار است.

کد خبر 370743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.