کرمانشاه در لیست مناطق جنگی و عملیاتی قرار گرفت

استاندار کرمانشاه گفت: براساس قانون شهرستان کرمانشاه جزو مناطق جنگی و عملیاتی و خسارت‌دیده از جنگ تحمیلی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، هوشنگ بازوند در نشست شورای اداری که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهر کرمانشاه جزو مناطق جنگی و عملیاتی قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش‌های سرلشکر باقری، سردار ربانی، سردار ریحانی و سردار عظیمی در این زمینه عنوان کرد: براساس قانون باید از سال 97 اعمال شود و از مدیران درخواست می‌شود در این زمینه از محل سایر موارد حداقل یکی دو ماه را پرداخت کنند.

بازوند گفت: براساس ماده 12 به‌منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های عملیاتی باید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارزیابی جامعی از توسعه‌نیافتگی آماده کند که از این محل خسارت‌های گذشته جبران شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 اشتغال همچنان در اولویت قرار دارد بیان کرد: چالش فرهنگی و اقتصادی مورد توجه قرار دارد و گام دوم به‌عنوان دستورالعمل به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که نهادینه شود.

استاندار کرمانشاه با ابراز اینکه ساختمان‌های ساخته‌شده بعد از زلزله به‌عکس مسکن مهر مقاومت مناسبی از خود نشان دادند گفت: بنابر دلایلی بیشتر بلوک‌های مسکن مهر تخریب نشدند و مقاوم‌سازی شدند که هزینه آن از بازسازی مجدد بیشتر بود.

استاندار کرمانشاه افزود: بابت تخریب مسکن مهر هیچ‌کس از مردم عذرخواهی نکرد.

بازوند با اعلام اینکه کرمانشاه جزو 9 کلان‌شهر کشور قرار گرفت بیان کرد: این موضوع سبب تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در این شهر می‌شود و انتظارات افزایش می‌یابد که به استان‌های همجوار خدماتی ارائه‌ شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 370740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.