اگر نایین مرکز استان اصفهان شمالی شود، طرح مشکلی ندارد

نماینده مردم نایین در مجلس در واکنش به طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، گفت: اگر این استان با مرکزیت نایین باشد آن را می‌پذیریم.

به گزارش ایمنا،‌ عباسعلی پوربافرانی در واکنش به طرح پیشنهادی برخی نمایندگان مبنی بر تشکیل استان اصفهان شمالی که اخیرا در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده است، گفت: اینکه بتوانیم خدمات بیشتری به شهرهای کشور بدهیم خوب است اما این مهم نباید صرفا با تکه تکه کردن استان ها صورت گیرد.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه باید با اصلاح زیرساخت ها، مردم را از خدمات یکسان بهره مند کرد، اظهار داشت: اگر قرار باشد برای ارائه خدمات بهتر به شهرها، آنها را به استان تبدیل کنیم، تعداد زیادی از شهرها باید استان شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه به هر حال از پیشرفت و توسعه اصفهان خوشحال خواهیم شد، عنوان کرد: کاشان نیز شهر بزرگی است اما اینکه بخواهند شهرهایی را برای الحاق به کاشان جهت تشکیل استان اصفهان شمالی انتخاب کنند، درست نیست چرا که نایین به خودی خود امکان تبدیل شدن به استان را دارد.

پوربافرانی در ادامه با بیان اینکه نایین از کاشان چیزی کم ندارد، ابراز داشت: الحاق به استان اصفهان شمالی با مرکزیت کاشان درست نیست چرا که باید به واقعیات نگریست که نایین به لحاظ تاریخی پیشینه طولانی داشته و در حوزه اقتصادی و ظرفیت های زیرساختی از قبیل ترانزیت و موقعیت استراتژیک نیز قابلیت بالایی در حد تبدیل شدن به مرکز استان را دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه کاشان نیز ظرفیت مرکزیت استان را دارد اما باید با شهرهای همجوار خود تبدیل به استان شود، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان های خور و بیابانک 400 کیلومتر با اصفهان فاصله دارند که در صورت پیوستن به استانی با مرکزیت کاشان این فاصله به 600 کیلومتر می رسد از این رو این تفکیک، ارزشی نخواهد داشت.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما به دنبال توسعه همه شهرهای کشور هستیم، گفت: اگر قرار باشد استان اصفهان شمالی تشکیل شود که نایین هم در میان شهرستان های آن باشد، مرکزیت نایین برای این استان ارجحیت دارد و ما چیزی جز این را نمی پذیریم.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در پایان با بیان اینکه ممکن است ایراد اصل 75 از سوی شورای نگهبان به این طرح وارد باشد، خاطرنشان کرد: به طور کل مطرح شدن طرح تشکیل استان اصفهان شمالی به صلاح نبود و دولت هم نمی پذیرد برای رفع اصل 75 آن (بار مالی برای دولت)، لایحه ای با این موضوع مطرح کند چرا که اگر این اقدام برای استان اصفهان صورت گیرد، سایر استان ها نیز درخواست های مشابهی خواهند داشت که در حال حاضر در توان دولت نیست.

منبع: خانه ملت

کد خبر 370739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حالا IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
    0 9
    لا الا الله والا جمعیت و تاریخ و اقتصاد و هرچی ببینید کاشون بیشتره... حالا مساحت بیابونای نایین زیاده الحمدلله
    • علی IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
      5 0
      بنظرم شما قبل ازینکه نظر بدی یکم تاریخ و جغرافیا مطالعه کن. اصلا نائین چه به کاشان؟ شما اگه خیلی علاقمند به استانی شدن هستید پیشنهاد میکنم با قم یکی بشین.خلایق هر چه لایق
  • محمد مهدی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
    1 7
    کاشان سی و پنج برابر نایین جمعیتش کلا دوتا خیابون داره نایین کل جمعیت شهرش بیست هزار نفر کاشان هفتصد هزارنفر از اخود اصفهان بیشتر کارخانه داره اصلا ما نایین رو نمیخوایمم اثر ی نداره بیابون خشکو کویر