ناسالم‌ترین شهر جهان در همسایگی ایران

با توجه به معیارهایی چون میزان فضای سبز، کیفیت آب و هوای شهری، تعداد مراکز شارژ اتومبیل‌های برقی، میزان ساعات کاری، تعطیلات سالانه، سلامت نوزادان تازه متولد شده، تعداد ساعات هوای آفتابی در سال، چاقی در بزرگسالان و میانگین تعداد باشگاه‌های ورزشی، استانبول به عنوان دومین شهر ناسالم جهان انتخاب شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استانبول بعد از کازابلانکا، ناسالم ترین شهر این لیست در بین ۸۹ شهر جهان است. آمستردام و پس از آن شهرهای اوسلو و مونیخ نیز به عنوان سالم ترین شهرهای جهان شناخته شدند. این تحقیق با استفاده از داده های شاخص سلامت سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) که ۳۵ کشور در آن عضو هستند و اطلاعات سازمان بهداشت جهانی انجام گرفته است.

با توجه به معیارهای مورد نظر، استانبول بالاترین امتیاز را برای تعداد فروشگاه‌های فست فود و کیفیت باشگاه های ورزشی و پایین ترین امتیاز را برای مراکز شارژ خودروهای الکتریکی،چاقی در بزرگسالان و فضای سبز کسب کرد.

بر اساس گزارشات، در سال ۲۰۱۵ تنها دو درصد از اراضی استانبول به فضاهای سبز عمومی مثل پارک ها و بوستان‌ها اختصاص داده شد. برآوردها نیز نشان می‌دهد که استانبول به دلیل ساخت و سازهای متعدد، فضای سبز بیشتری را در مقایسه با سال‌های گذشته از دست داده است. به همین علت فعالان محیط زیست انتقادهای شدیدی به پروژه های عظیمی مثل کانال ترکیه و ساخت سومین فرودگاه در شهر استانبول که بدون در نظر گرفتن آسیب های زیست محیطی ایجاد شده اند، به دولت ترکیه وارد کردند.

کد خبر 370727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.