توصیه‌های ایمنی برای چهارشنبه پایان سال

"چهارشنبه سوری" از جمله سنت‌هایی است که اگر با توجه به اصول ایمنی و رعایت آنها انجام شود، می‌تواند موجب نشاط جامعه شود؛ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با توجه به این مهم و به منظور تامین ایمنی هر چه بیشتر شهروندان، خواستار رعایت توصیه های ایمنی در چهارشنبه آخر سال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از والدین و مسئولان واحدهای آموزشی خواست با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض بازی با آتش و مواد محترقه آگاه کنند.

این سازمان همچنین توصیه کرد: در صورت بروز هر گونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تماس گرفته و نوع حادثه و نشانی دقیق را اطلاع دهند.

از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین، محل کار و ... جلوگیری کنند؛ همچنین از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف خودداری کنند و مواد آتش بازی ( منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنند.

جوانان و نوجوانان باید هوشیار باشند هیچگاه مواد آتش بازی ( منفجره، محترقه) را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند، زیرا در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد؛ همچنین باید مراقب بود از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی و در معابر، کوچه و خیابان خودداری کنید.

- از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است خودداری کنند.

- صاحبان فروشگاه های مواد شیمیایی و رنگ فروشی ها از فروش هر گونه مواد آتش زا و مواد شیمیایی به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

- از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند نفت، بنزین، الکل و ... بر روی مواد آتش گیر خودداری شود؛ همچنین از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش ها و ... بر روی آتش خودداری شود.

- مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

- از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه های تقلیل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومی پرهیز کنید، استفاده از مواد آتش بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد.

کد خبر 370718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.