دفتر رییس جمهوری از سفر اسد به تهران اطلاع نداشت

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه با بیان اینکه دفتر رییس جمهوری از این سفر اطلاع نداشت، اظهار کرد: من زمانی که آقای اسد وارد حیاط ریاست جمهوری شدند از موضوع مطلع شدم.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه آخرین جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره حواشی مطرح شده پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه اظهار کرد: درباره خود استعفا همه صحبت کردند، اما آنچه که درباره عدم حضور آقای ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده باید بگویم که اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارد را خوب تجسم کنند و مسیری که رییس جمهور سوریه برای آمدن به ایران طی کرد را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.

وی گفت: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم گیری شد؛ چرا که نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه در نهاد ریاست جمهوری و دفتر رییس جمهوری هیچ کسی مطلع نبود اظهار کرد: این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رییس جمهوری باید به آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد، باید بگویم که خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت. یعنی من همان لحظه‌ای که آقای اسد وارد حیاط ریاست جمهوری شد متوجه شدم که مهمان ما کیست.

واعظی افزود: دلیل آنکه من تا کنون در این باره صحبت نکرده‌ام آن است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر باشم؛ حضور آقای ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رییس جمهوری یا نهاد ریاست جمهوری شده است ارزش کمتری برای من دارد. بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در دفتر رییس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی‌اش از سال ۱۳۹۸ گفت: در سال ۹۸ به دلیل اینکه شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، مقداری مراقبت‌های سیاسی باید بیشتر شود و باید تلاش کنیم که هم انتخاباتی پرشور و خوب داشته باشیم و مردم مشارکت بالایی داشته باشند و هم اینکه اجازه ندهیم دشمن از تبلیغات زودرس انتخابات سوءاستفاده کند.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: سال آینده دو موضوع بسیار مهم پیش رو داریم که عبارتند از حل و فصل مسائل اقتصادی کشور و مشکلاتی که امروز مردم با گرانی و مشکلات معیشتی مواجه هستند و دیگری درباره مقابله با تحریم‌ها و فشارهای خارجی.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر فرمانده سپاه گفت: در کشور ما همانطور که بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند و در قانون اساسی نیز تصریح شده قدرت بر اساس نظر مردم و رأی آنهاست و مردم حافظ تداوم این نظام هستند. همچنین بزرگترین سرمایه نظام، مردم هستند و هر کسی که بخواهد جز این صحبت کند به نظر من بیراهه رفته است.

وی افزود: اخیراً نیز من شنیده‌ام که یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای گفته که مردم چه کاره هستند؛ این در حالیست که مردم همه کاره‌اند و ما نمی‌توانیم بدون نظر آنها و توجه به مطالبات آنها هر کاری که دلمان می‌خواهد انجام دهیم. اگر مردم از دولت و حکومت انتظاراتی دارند، خود را با مردم تنظیم کنیم نه اینکه ما خود را محور قرار دهیم تا آنها خود را با ما تنظیم کنند.

رییس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره انتشار نقل قولی از رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه اگر آقای روحانی از پس مشکلات بر نمی‌آید بهتر است استعفا دهند، با رد این نقل قول تاکید کرد: به نظر من کسانی که دکتر روحانی را می‌شناسند می‌دانند که اگر روحانی در مقطع فعلی که مقطع خاصی است رئیس جمهور نبود و به عنوان یکی از شخصیت‌های سیاسی کشور بود و شرایط کشور سخت می‌شد با تمام وجود می‌آمد و مسئولیت می‌پذیرفت تا مشکلات مردم حل شود. حال امروز که ایشان مسئولیت دارد، با تمام وجود به رأیی که مردم به او داده‌اند وفادار است و تا زمانی که مشکل وجود دارد و مردم بخواهند، روحانی روی مسئولیتش می‌ماند و کار می‌کند و اصلاً هیچ بحثی درباره استعفا در حدود شش سال گذشته به هیچ وجه مطرح نبوده است.

واعظی گفت: افرادی وجود دارند که مطالبی را با چند واسطه می‌شنوند و با هدف مطرح کردن خود با رسانه‌ها درباره آن مطلب مصاحبه می‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 370715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.