رغبت کم اسپانسرها برای هزینه در اسکی

رییس هیئت اسکی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه ورزش اسکی مختص فصل سرد است و اسکی‌بازان نمی‌توانند در طول سال فعالیت داشته باشند حامیان مالی نیز تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این رشته ندارند.

محمود یسلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت‌های هیئت در سال گذشته اظهار کرد: سال ۹۷ پربارترین سال برای هیئت اسکی استان اصفهان بود و بارش برف موجب شد تقریبا تمامی برنامه‌های مدنظرمان در تقویم ورزشی را اجرا کنیم.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های هیئت در سال گذشته ادامه داد: میزبانی المپیاد استعدادهای برتر اسنوبرد در دو رده سنی نوجوانان و نونهالان، برگزاری مسابقات قهرمانی استان در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۷ است؛ همچنین اردوی تیم ملی اسنوبرد به مدت یک هفته زیر نظر سرمربی تیم ملی به میزبانی هیئت اسکی استان اصفهان برگزار شد. طبق سال‌های گذشته اسکی‌بازان اصفهان در مسابقات کشوری شرکت کردند و نفراتی نیز به تیم ملی دعوت شدند.

رییس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت، برگزاری دوره‌های استعدادیابی است گفت: سال گذشته طرح استعدادیابی در پیست فریدون‌شهر و افوس ویژه سنین شش تا ۱۲ سال در دو بخش پسران و دختران برگزار شد و ۱۲۰ نفر طی چند هفته اسکی را زیر نظر مربیان مجرب فراگرفتند که نیمی از این تعداد دختر بود. همچنین دو مرحله اعزام مربیان نخبه را به خارج کشور برای برای فراگیری روش‌های جدید و به روز زیر نظر مربیان خارجی داشتیم.

یسلیانی اضافه کرد: سال ۹۷ دوره‌های مربیگری ارتقای درجه سه به دو آلپاین، دوره مربیگری درجه سه آلپاین و اسنوبرد را برگزار کردیم؛ امسال نیز درنظر داریم دوره مربیگری درجه سه آلپاین، دوره ارتقای مربیگری درجه سه به دو اسنوبرد را در پیست اسکی فریدون‌شهر برگزار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وسایل و تجهیزات ورزش اسکی بسیار گران است خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع نتوانستیم تجهیزات و وسایل اسکی کامل تهیه کنیم و به همین دلیل هم بسیاری ورزشکاران با کمبود وسیله مواجه بودند.

رییس هیئت اسکی استان اصفهان با اشاره به اینکه هنوز این ورزش جایگاه خود را در اصفهان پیدا نکرده است ادامه داد: به دلیل اینکه فعالیت این رشته ورزشی به صورت مقطعی و در فصل خاصی است حامی مالی نمی‌توان جذب کرد و اسپانسرها هنوز برای هزینه در این ورزش متقاعد نشده‌اند اما یکی از برنامه‌های اصلی هیئت در سال جدید جذب اسپانسر است.

یسلیانی با اشاره به همگانی بودن ورزش اسکی و اینکه یک تفریح خانوادگی محسوب می‌شود اظهار کرد: در این رشته زنان و مردان می‌توانند در کنار هم ورزش کنند. در بخش قهرمانی به همان اندازه که مردان فعال هستند زنان نیز فعالیت دارند و حتی به مراتب از مردان فعال‌تر هستند..

وی با تأکید بر اینکه نباید اسکی را با تیوپ‌سواری اشتباه گرفت اظهار کرد: افرادی که برای تفریح به پیست می‌آیند از تیوپ استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است و متأسفانه آسیب‌هایی که از تیوپ‌سواری به مردم وارد می‌شود به پای ورزش اسکی گذاشته می‌شود.

کد خبر 370708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.