برخورد جدی با جمع آوری غیرمجاز پسماند در روزهای پایانی سال

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در آستانه سال نو و افزایش حجم پسماندهای تولیدی شهروندان، سازمان مدیریت پسماند، بازرسی‌های خود در سطح شهر را به صورت شبانه روزی گسترش داده است.

محمد منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گشت‌های بازرسی در ۲۶ روز ابتدای اسفندماه با ۷۴ دستگاه خودرو که به صورت غیرمجاز نسبت به جمع آوری پسماند اقدام کرده بودند، برخورد قانونی شد.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها مقدار هشت تن بار غیرمجاز از این خودروها جمع‌آوری و پس از توقیف خودرو، پسماندهای خشک به مرکز پردازش پسماند انتقال داده شد.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر تداوم نظارت‌ها برای مدیریت صحیح پسماندها و جلوگیری از مداخله افراد غیرمجاز در این فرآیند، ادامه داد: پسماندهای تر و خشک از سطح شهر به صورت منظم توسط ناوگان‌های مربوطه جمع آوری می‌شود و ورود افراد غیرمجاز به این فرآیند می‌تواند تبعات زیست‌محیطی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی به بار آورد و از این رو عزم سازمان برای برخورد با متخلفان این حوزه جدی است.

منوچهری یادآور شد: جمع آوری و فروش پسماندهای خشک از سوی عوامل غیرمجاز منجر به انتقال این اقلام به کارگاه‌ها و کارخانه‌های غیراستاندارد و زیرزمینی شده و در نهایت طی فرآیند غیراصولی، محصولاتی تولید می‌شود که فاقد استانداردهای بهداشتی بوده و سلامت مصرف کنندگان را تهدید خواهد کرد.

وی در خصوص نقش شهروندان برای پیشگیری از این دست تخلفات، توضیح داد: شهروندان اصفهانی باید در تحویل پسماندهای خود به خودروهای جمع آوری پسماند شهرداری دقت لازم را به کار گیرند؛ پسماندهای تر در شب‌های مقرر رأس ساعت ۲۳ بیرون گذاشته شود و پسماندهای خشک هم تنها به عوامل مجاز، شامل ایستگاه‌های ثابت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک تحویل داده شود تا زمینه فعالیت تخلف‌آمیز عوامل غیرمجاز فراهم نشود.

کد خبر 370693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.