انتقاد به سیاست های ابلاغی اشتباه و بخشی نگری در زاینده رود

نمایندگان استان اصفهان در آخرین هفته‌ از سال ۱۳۹۷ پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند، اما اعتراض به منطقی نبودن سیاست های ابلاغی در خصوص آلاینده ها، بخشی نگری وزارت نیرو در خصوص باز کردن زاینده رود در عید نوروز و گرانی‌های شب عید مهمترین فعالیت‌ آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته‌ای که گذشت مجلس شورای اسلامی تنها در روز یکشنبه -۲۶ اسفند- جلسه داشت. در این جلسه زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در تذکر شفاهی به رئیس‌جمهور، گفت: دستوری جدی برای تجدید نظر در سیاست‌های اعلامی سازمان برنامه و بودجه و اجرای این سیاست ها بدهید.

سیاست آلاینده ها براساس منطق علمی و استانداردها نیست

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری دیگر گفت: تذکرم درباره تاثیر آلاینده‌هاست، جسارت به کارشناسان عزیز نباشد. یک سیاست ابلاغی به کشور اعلام می‌شود و ۸۰ میلیون نفر را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. وقتی می‌پرسیم این سیاست براساس کدام مدل علمی، استاندارد، فرمول و منطق پذیرفته شده است، پاسخ قانع کننده‌ای داده نمی‌شود. این سیاست مبتنی بر سیاستی است که فرضیات آن اثبات شده نیست. متاسفانه نظرات کارشناسی براساس منطق علمی و استانداردها نیست.

وی خطاب به لاریجانی، رذیس مجلس شورای اسلامی تذکر داد: بنده دو سه سال است پیگیرم تا اموال و املاکی که در اختیار مردم است از آنان گرفته نشود، زمانی که اتفاقی در کشور می‌افتد که مخاطبش مردم است باید به آنان گفت مردم براساس این فرمول، مدل و منطق عملی تصمیم‌گیری می‌شود. روز گذشته ساعت‌ها صحبت کردم، برخی آقایان به بنده گفتند که می‌دانیم، شاید سیاست آلاینده‌ها اشتباه باشد، اما فعلا اجازه دهید اجرا شود. کشورهای توسعه یافته برای هر نفرمردم و تک تک مردم‌شان ارزش قائل هستند.

سعیدی از آمادگیش برای مناظره درباره سیاست‌های اعلامی جزء ۳ تبصره ب ماده ۶ برنامه ششم توسعه سخن گفت.

گزارش حادثه هواپیمایی آسمان در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است

حسینعلی حاجی دلیگانی،نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای اصل ۲۳۴، گفت: براساس این اصل کمیسیون‌ها باید به مدت ۱۰ روز موارد ارجاعی را بررسی کنند که تقاضا می شود دستور فرمایید در خصوص حادثه سرنگونی هواپیمایی آسمان در یاسوج که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان شد، گزارشی را که این کمیسیون ۱۱ بهمن ۹۷ ارائه کردند را در اختیار نمایندگان قرار دهند چرا که برای نمایندگان این گزارش منتشر نشده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است که در اسرع وقت این موضوع پیگیری شود تا این اتفاق مانند حادثه نفت نشود.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را برعهده داشت در این خصوص گفت: از رئیس کمیسیون عمران درخواست می شود که به این موضوع رسیدگی کند.

در آستانه نوروز فشار زندگی برای مردم چند برابر شده است

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه- ۲۶ اسفندماه- مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: سال ۹۷ از نظر اقتصادی برای ملت ایران سال بسیار سختی بود، مردم در طول سال از نظر معیشت در مضیقه بودند، اکنون که در آستانه نوروز هستیم فشار زندگی برای مردم چند برابر شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرا، اظهار کرد: مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند، چرا تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای دولت تا این حد سخت شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ده ها میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در طول سال به تاراج رفته، خاطرنشان کرد: کسی برای این هدررفت سرمایه پاسخگو نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: رئیس جمهور پس از یکسال قواعد دیپلماسی را یاد گرفته و به بازارهای منطقه ای ایمان آورده است، امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه کدخدا و اروپا کاری برای ایران نمی کنند، گفت: FATF ادامه برجام ذلیلانه است، دولت برای یک بار هم شده برجام جدیدی را به جای غرب خائن با مردم وفادار امضا کند. اعتماد به ملت و سپردن اقتصاد به مردم گره گشای شرایط بحرانی است.

اجازه دهید همه مردم استان اصفهان لذت جاری شدن آب در زاینده رود را درک کنند

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از وزارت نیرو می خواهم از بخشی نگری دست بردارد و اجازه دهد همه مردم استان اصفهان لذت جاری شدن آب در زاینده رود را در نوروز درک کنند.

وی با بیان اینکه دستور رئیس جمهور جاری کردن آب در مسیر زاینده رود از سراب تا تالاب گاوخونی است، تصریح کرد: به وزیر نیرو و مسئولان استانی هشدار می دهم تبعات امنیتی تصمیمات غیرمنطقی خود را پذیرا باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: وزارتخانه های اقتصاد و فرهنگ باید تدابیر لازم برای حل مشکل کاغذ مطبوعات را داشته باشند و دست دلالان و مدیران نالایق را از بازار کوتاه کنند.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی کشور

حجت الاسلام احمد سالک به وزیر راه: تقاضامندم ترتیبی دهید که بند ر ماده ۸۷ و بند ج ماده ۸۶ برنامه ششم توسعه حتما در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اجرا شود.

ناهید تاج‌الدین و هفت نفر به وزیر آموزش و پرورش: علت نپرداختن معوقات ماده ۵۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در مورد فرزندان شهدا.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر ارتباطات: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی جهت فروش اقلام بهداشتی و درمانی.

کد خبر 370690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.