تعطیلی یک چهارم واحدهای پوشاک کرمان/سرمایه گذاران چینی  در معادن خراسان شمالی

در بسته خبری امروز از دستگیری بی‌رحم ترین شکارچیان سال ۹۷ در طبس تا راه اندازی صندوق های قرض الحسنه برای بانوان حاشیه شهر زاهدان و آبرسانی سقایی به بیش از هزار روستا در سیستان و بلوچستان را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

بی‌رحم ترین شکارچیان سال ۹۷ در طبس دستگیر شدند

خراسان جنوبی: اسداله حاتمی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: عاملان شکار بی رحمانه یک راس میش وحشی آبستن ( دو قلو) و یک قوچ وحشی در شهرستان طبس دستگیر شدند.

طوفان تردد در ۲ محور خراسان جنوبی را مختل کرد

خراسان جنوبی: علیرضا رضایی، رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تردد از محورهای فردوس به دیهوک و بالعکس و بشرویه به فردوس و بالعکس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

خراسان جنوبی نیازمند فضاهای آموزشی مناسب برای معلولان است

خراسان جنوبی: مرضیه بااطمینان، رییس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین درخواست ما از خیران مدرسه‌ساز، ساخت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانش‌آموزان استتثنایی و معلول به ویژه ساخت مدرسه اوتیسم در خراسان جنوبی است.

*******************************************************************************

دستگیری ۳ حفار غیر مجاز در عرصه‌های تاریخی فیروزه

خراسان رضوی: سرهنگ مجید کیانی‌مقدم، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان‌رضوی از دستگیری سه حفار غیر مجاز در عرصه‌های تاریخی شهرستان فیروزه خبرداد.

قوچان جایگاه سوم استان در پرداخت تسهیلات روستایی را دارد

خراسان رضوی: محمد سنجری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بخش خصوصی به دنبال جذب نیروی ماهر و متخصص است و فقدان مهارت یکی از موانع اصلی اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی به شمار می‌رود.

ایجاد پارکینگ ۲۰ هکتاری در مرز دوغارون

خراسان رضوی: فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: باید به دنبال ایجاد یک پارکینگ ۲۰ هکتاری در مرز دوغارون باشیم و از گمرک خواستار آن بودیم که این زمین را در اختیار ما قرار دهند.

******************************************************************************

حضور سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در معادن خراسان شمالی

خراسان شمالی: مجید پورعیسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی از حضور سرمایه گذاران چینی در این استان برای سرمایه گذاری در بخش معادن و آورده ای بالغ بر پنج میلیون یوآن چینی خبر داد.

۴۲ درصد از پست‌های خراسان شمالی بلاتصدی است

خراسان شمالی: وحید فرجی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: ۴۲ درصد از پست های سازمانی دستگاه های مشمول بودجه استانی بلاتصدی است.

فرش های نفیس خراسان شمالی در نوروز امسال هم رنگ گردشگر را نمی بینند

خراسان شمالی: محمد مستوفیان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: موزه فرش خراسان شمالی در نوروز امسال نیز برای بازدید مسافران و گردشگران آماده نخواهد شد.

*******************************************************************************

راه اندازی صندوق های قرض الحسنه برای بانوان حاشیه شهر زاهدان

سیستان و بلوچستان: دکتر فاطمه فاضلی،  مدیر کل بانوان و خانواده ی استانداری سیستان و بلوچستان بر همکاری و تعامل مطلوب دفتر بانوان و خانواده با انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه های آسیب های اجتماعی تاکید و خاطر نشان کرد: تسهیلات ویژه ای برای زنان سرپرست خانوار و بی سرپرست وجود دارد که مدد جویان این پایگاه می توانند از این تسهیلات ویژه برخورددار شوند.

ساخت دهکده ساحلی موج سواری در چابهار

سیستان و بلوچستان: کامبیز مشتاق گوهری، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از ساخت دهکده ساحلی ورزش های دریایی در بندر رمین با محوریت موج سواری خبر داد.

آبرسانی سقایی به بیش از هزار روستا در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان: محمدرضا نارویی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت:با توجه به ورود به هیجدهم سال خشکسالی وکاهش شدید نزولات جویی، افزایش دما ، کاهش سطح سفره های آب زیر زمینی در حال حاضر هزار و ۲۷ روستای استان با بیش از ۶۰ هزار خانوار بصورت سقایی توسط ۱۱۰ تانکر دولتی وخصوصی آبرسانی می شوند .

****************************************************************************

حذف حوزه درمان اعتیاد از بودجه سال آینده بیمه سلامت

کرمان: محمد قوام، معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیمه سلامت از سال ۹۳ پوشش درمان اعتیاد را به عهده داشت که در بودجه ۹۸ سازمان بیمه سلامت، عددی برای این حوزه دیده نشده که با این وضعیت دچار چالش خواهیم شد.

دست مهاجرین افغانی در جیب کرمانی‌ها

کرمان: حسن عمادآبادی، مدیرعامل نمایندگی بیمه ایران در استان کرمان در خصوص میزان خسارتی که صندوق بیمه ایران به افاغنه پرداخت می‌کند، اظهار کرد: افاغنه حدود ۲۰ درصد جمعیت آماری خسارت استان را به خود اختصاص داده‌اند لذا ۲۰ درصد خساراتی که صندوق بیمه ایران در استان پرداخت می‌کنند به افاغنه تعلق می‌گیرد.

تعطیلی یک چهارم واحدهای پوشاک کرمان

کرمان: روح‌الله منزلی، رییس اتحادیه صنف پوشاک کرمان با اعلام این خبر که ۳۴۰ واحد صنف پوشاک در سال جاری تعطیل شده‌اند، اظهار کرد: براساس آمار ثبتی در سال جاری ۹۲ واحد صنفی پوشاک مجوز خود را باطل کرده‌اند و ۲۴۸ واحد صنفی ما غیرفعال شده‌اند، گفتنی است که این آمار بیشتر است زیرا خیلی‌ها هنوز در سیستم ثبت نکرده‌اند و این ابطال یا غیرفعال شده بیش از ۲۵ درصد واحدهای صنفی ما، یک فاجعه است.

کد خبر 370664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.