شهرداری اصفهان با امید توانست بر مشکلات غلبه کند/ به زیست پذیری شهر کمک کنید

شهردار اصفهان گفت: تمام مسئولان و دلسوزان کمک کنند تا اصفهان به شهری شاد، زیست‌پذیر و سرزنده تبدیل شود و مردم با شادی و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه امروز-یکشنبه ۲۶ اسفندماه ۹۷- در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» با اشاره به فعالیت‌های ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: فعالیت این ستاد از ماه‌ها قبل شروع و کمیته‌های آن شکل گرفته، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و مسئولان مربوطه انتخاب شده‌اند، اما به طور رسمی این ستاد فردا ساعت هشت صبح در میدان امام حسین(ع) مقابل ساختمان شهرداری مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که از عموم شهروندان دعوت می‌کنم در این برنامه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه میهمان‌نوازی اصفهانی‌ها مربوط به امروز نیست بلکه به عنوان یک فرهنگ و سنت دیرینه از گذشته‌های دور بین مردم اصفهان وجود داشته است، افزود:  امروز ما باید بتوانیم این سنت و فرهنگ زیبا را با اقدامات شایسته پاس بداریم و به تمام مسافران و گردشگرانی که اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، ثابت کنیم که اصفهانی‌ها همیشه میهمان‌نواز بوده و هر روز بهتر از گذشته میهمان‌نوازی خواهند کرد.

میهمان‌نوازی شایسته از مسافران نوروزی

شهردار اصفهان تاکید کرد: همه چیز در شهر مهیا شده تا میهمان‌نوازی شایسته‌ای از مسافران در نوروز ۹۸ داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به ارتباط بین فعالیت ستاد نوروزی با «امید» و «بهار»، گفت: واژه «امید» انسان را به آینده امیدوار، پُر طراوت و شاد می‌کند، طبیعت و آمدن بهار نیز خود نوعی امید به تجدید حیات، زندگی دوباره و شکوفا شدن تمام زیبایی‌های طبیعی و نشانی از قدرت لایزال الهی است؛ بنابراین باید گفت که ما با امید زنده هستیم و با امید باید بر مشکلات غلبه کنیم.

وی ادامه داد: اصفهان با امید توانسته در جایگاه خود ارتقاء پیدا کرده و بر مشکلاتی که می توانست شهرداری را با چالش مواجه سازد، غلبه کند، به طوری که امروز شهرداری اصفهان بر روی ریل درستی در حال حرکت است.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروز ۹۸ گفت: بی‌شک در نوروز امسال با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده رود، تعداد مسافران نوروزی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد، چرا که تجریه ماه قبل و بازگشایی چند روزه آب در رودخانه زاینده رود، نشان داد که شهروندان و مسافران از این فرصت به خوبی استفاده کردند و ازدحام جمعیت، ترافیک سنگین در حاشیه زاینده رود ایجاد و ظرفیت تمام هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهر تکمیل شد همچنین دو ورزشگاه در شمال (خیابان کاوه) و جنوب شهر(سپاهانشهر) توسط شهرداری در اختیار مسافران قرار گرفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ظرفیت هتل‌های شهر اصفهان ۱۵ هزار نفر است، گفت: هتل‌های شهر ۱۲ هزار تخت دارد و متولیان آنها می‌توانند سه هزار تخت به ظرفیت خود اضافه کنند؛  ظرفیت مهمانپذیرهای شهر اصفهان سه هزار نفر است، اما اولویت اسکان مسافران، تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرهای شهر است، پس از آن در ۵۷۶ مدرسه ۵۷۶۰ کلاس در نظر گرفته شده تا امکان اسکان ۴۰  هزار نفر را داشته باشیم، همچنین در نمازخانه‌های شهر امکان استقرار ۱۰ هزار نفر وجود دارد.

نوروزی با بیان اینکه ظرفیت اسکان مسافران در حسینیه‌ها و مدارس غیرانتفاعی هفت هزار نفر پیش‌بینی شده است، اظهارکرد: در موارد اضطراری برای اسکان ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه‌های شهرداری همچنین استفاده از ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی پیش‌بینی لازم صورت گرفته و علاوه بر آن باغ بزرگ فدک نیز ظرفیت پذیرش ۱۵ هزار نفر مسافر را دارد.

وی تصریح کرد: در شهرداری اصفهان سامانه ایرزروینگ طراحی شده تا شهروندانی که در اصفهان تمایل دارند منازل خود را به مسافران اجاره دهند، از این سامانه استفاده کنند و از سوی دیگر گردشگران نیز با ورود به این سامانه امکان انتخاب محلی برای اقامت را داشته باشند.

پیش‌بینی ۲۰۰ هزار نفر اسکان مسافر در هر شب

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی و مردم، مشاوران املاکی در اصفهان ۱۱ هزار و ۵۰۰ منزل را اجاره دادند، گفت: در این منازل ۸۰ هزار نفر اسکان پیدا کردند، البته امسال باید مشارکت‌ها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: نوروز سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر وارد شهر اصفهان شدند که امسال بی‌شک این آمار افزایش پیدا خواهد کرد، از این رو در مجموع پیش بینی شده بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار نفر هر شب مسافر را در شهر اسکان دهیم.

نوروزی گفت: شهرداری اصفهان با تشکیل ستادهای اسکان و هدایت مسافران در نقاط مختلف شهر از جمله  در شرق اصفهان قبل از سه راهی فرودگاه در محدوده منطقه ۱۵، شمال شهر- بزرگراه معلم- در محدوده منطقه ۱۲، شمال غربی شهر قبل از میدان استقلال در محدوده منطقه دو، در جنوب قبل از راه آهن در محدوده منطقه شش ستادهایی برای هدایت و اسکان مسافران مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۳۰ دوچرخه سوار در نقاط مرکزی شهر طی دو شیفت کاری برای هدایت مسافران فعال می‌شود، افزود: در سطح شهر کیوسک‌های اطلاع‌رسانی دایر می شود تا مسافران با مشکل مواجه نشوند.

شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان برای افزایش نشاط اجتماعی در بین شهروندان، تصریح کرد: شادی و نشاط یک موضوع بسیار مهم است، انسان باید بتواند در فضایی شاد زندگی کند تا بتواند بر مشکلات غلبه کند، از این رو برای ایجاد شادی و نشاط باید بسیج همگانی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی در تمام نهادها باید سیاست را بر افزایش ایجاد نشاط و شادی در بین مردم بگذارند و در این مسیر حرکت کنند تا با یک تعامل منطقی بین مردم، نهادها، سازمان‌ها، ادارات، بخش‌های خصوصی و سمنهای مردمی فضای شهر را به فضایی مناسب برای زیستی سالم تبدیل کنیم.

نوروزی ادامه داد: شهرداری اصفهان یکی از دستگاه‌های مسئول برای ایجاد نشاط در جامعه است و مردم به خوبی قضاوت خواهند کرد که شهرداری بیش از تمام دستگاه‌های متولی در این زمینه نقش خود را به ویژه در نوروز، اعیاد ملی، اعیاد مذهبی، دهه فجر به خوبی ایفا کرده و با تمام توان خود وارد عرصه شده، زیرا بر این باور هستیم که شهر باید با نشاط و زیست‌پذیر باشد.

وی اظهارکرد: اگر برای مترو سرمایه‌گذاری کرده و وقت صرف می‌کنیم، در صدد هستیم ترافیک و آلودگی هوا کاهش یافته، شهر روان باشد و مردم آرامش و شادابی بیشتری داشته باشند.

افزایش نشاط اجتماعی و زیست‌پذیری شهر

شهردار اصفهان با بیان اینکه رودخانه زاینده رود یکی از عوامل ایجاد شادی در بین شهروندان است، افزود: شهرداری اصفهان همچون سایر دستگاه‌ها برای جاری شدن آب در زاینده رود تلاش کرده زیرا بر این باور است اگر آب در زاینده رود جاری باشد فضای روحی مردم تغییر می‌کند، البته غم و غصّه علت‌های مختلفی دارد، بنابراین باید علت‌ها را بشناسیم و برای رفع آنها تلاش کنیم.

نوروزی با بیان اینکه فضای شهر برای استقبال از نوروز و بهار آماده شده است، گفت: بخشی از اقدامات از جمله نصب المان‌ها،  فضاسازیها و گُل‌کاری‌های انجام شده برای افزایش نشاط اجتماعی و زیست‌پذیری شهر است؛  شهرداری اصفهان تابستان سال گذشته با بحران خشکسال مواجه بود، اما برای حفظ هویت و سبزینگی درختان و فضاهای سبز شهر پساب تصفیه و آب خریداری کرد تا  ۳۷۰۰ هکتار فضای سبز را نگهداری کند و این اقدامات در راستای افزایش شور و نشاط مردم انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه چهارباغ اصفهان می‌تواند کانون شور و نشاط، نقطه ثقلی برای قدم زدن، گپ و گفت و گو، اجرای تئاتر و فیلم، مکث‌کردن و مرکزی برای هنرنمایی هنرمندان باشد تا مردم بتوانند بخشی از اوقات خود را در این محور تاریخی سپری کنند، اظهارکرد: پردیس هنر نیز یکی از محل‌هایی است که با حفظ باورهای مردم  و ارزش‌های اصیل اسلامی می‌تواند محلی برای برگزاری برنامه‌های شاد باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری نقش خود را در تمام زمینه‌ها به خوبی ایفا کرده، البته باید مردم کمک کنند و مسئولان اگر نقاط ضعفی وجود دارد، مسایل را انتقال دهند.

نوروزی گفت: تمام مسئولان و دلسوزان باید کمک کنند تا اصفهان به شهری شاد، زیستپذیر و سرزنده تبدیل شود و مردم با شادی و آرامش در کنار هم زندگی کنند؛ البته در این مسیر همراهی و همدلی همه را مطالبه می‌کنیم تا بتوانیم هر چه بهتر به شهروندان خدمت کنیم.

افزایش ظرفیت‌های شهر

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی در نوروز ۹۸، گفت: وظیفه داریم شهر را به گونه‌ای آماده کنیم تا مسافران بتوانند در این شهر چند روز سفر خوبی را تجربه کنند، البته این بدان معنا نیست که شهروندان خودمان را فراموش کنیم، بلکه در ایام نوروز باید شهر را به گونه‌ای آماده کنیم تا شهروندان اصفهانی نیز بتوانند از فضاهای ایجاد شده به خوبی استفاده کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال‌جاری با همکاری بخش خصوصی سینما ساحل با ۹ سالن، سینما بهمن خوراسگان، سینما رهنان، پیاده‌راه چهارباغ عباسی، نورپردازی‌های زیبا در حاشیه زاینده رود، احداث پارک شهید روح‌الامین با مسیرهای دوچرخه سواری به ظرفیت‌های شهر اضافه شده است، تصریح کرد: نوروز امسال اجراهای متعدد در شهر خواهیم داشت و هنرمندان زیادی به اصفهان می‌آیند همچنین موسیقی، برنامه‌های زنده در چهارباغ، تخت فولاد، سی و سه پل و پل خواجو برای شهروندان و مسافران نوروزی اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نوروز امسال ناژوان، شهر رویاها و کوه صفه با امکانات کامل فعال و آماده استقبال از مسافران نوروزی است، گفت: شهر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شده و امیدوارم و فضای خوبی برای همه فراهم شود.

نوروزی تصریح کرد: در صدد هستیم غم و غصّه مردم با دیدن المان‌های نوروزی از بین برود و آرامشی در شهر حاکم شود از این رو ۳۰۰ المان در سطح شهر از جمله المان‌های نوری، نقاشی‌ها و تابلوهای متعدد با پیام‌های خاص نصب شده که امیدوارم مجموع این اقدامات شادی‌آفرین باشد و فضای مناسبی را برای استفاده همگان فراهم سازد.

فعالیت تیم شهرداری اصفهان با دوراندیشی مبتنی بر تجربه و تدبیر مبتنی بر علم

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر، اظهارکرد: علی‌رغم اینکه امسال با شرایط سخت اقتصادی مواجه بودیم، اما تیم شهرداری اصفهان با دوراندیشی مبتنی بر تجربه، تدبیر مبتنی بر علم با برنامه، دقیق و حساب شده ورود پیدا کرد و به خوبی توانستیم بر مشکلات پیچیده مسلط شویم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر کارگران در نقاط مختلف شهر مشغول فعالیت هستند، گفت: دو ماه پیش تصمیم گرفتیم پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهیداردستانی به عنوان یکی از پل‌های ۲۳ گانه حلقه حفاظتی شهر را بسازیم، مهندسان اعلام کردند که پروژه ظرف مدت یکسال ساخته می‌شود، اما در سخنرانی آیین کلنگ‌زنی زمان احداث را ۱۰ ماه اعلام کردم و در حال حاضر نیز تاکید دارم که این پروژه ظرف مدت ۹ ماه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهیداردستانی در حال حاضر هشت درصد از جدول زمانی جلوتر است و قطعاً در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوروزی با اشاره به پروژه پردیس هنر، اظهارکرد: پروژه پردیس هنر در مدت کوتاهی ساخته شد و در موعد مقرر در اختیار شهروندان قرار گرفت.

جابه جایی روزانه ۹۰ هزار مسافر با خط یک مترو

وی در خصوص تکمیل خط یک مترو، گفت: باقی مانده خط یک مترو طی چهارماه تکمیل شد و در حال حاضر این خط با ۲۰ ایستگاه در ۲۰ کیلومتر و ۷۰۰ متر از صفه تا عاشق آباد با سرفاصله زمانی ۱۱ دقیقه به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند.

شهردار اصفهان اظهارکرد: در ابتدای فعالیت مدیریت جدید شهری تعداد مسافران مترو ۱۶ هزار نفر بود، اعلام کردم  تا پایان سال تعداد مسافران مترو به ۱۰۰ هزار مسافر می‌رسد و در حال حاضر ۹۰ هزار نفر در حال استفاده از مترو هستند که این آمار به معنای کاهش ترافیک و آلودگی هوا و افزایش امنیت سفر شهروندان است.

وی با بیان اینکه پروژه اجلاس در آغاز دور جدید مدیریت شهری اصفهان تعطیل بود، گفت: در این دوره بدهی‌های کلان به پیمانکاران پرداخت شد، به روایتی ۴۰ میلیارد از بدهی پیمانکاران را پرداخت کردیم و در حال حاضر ۲۰۰ مهندس و پیمانکار در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

نوروزی ادامه داد: تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد بدهی را با بانک‌ها تعیین تکلیف کرده و ۱۰۰ میلیارد به بانک شهر پرداخت شده که ۵۰۰ میلیارد آن به عهده دولت بود و ۶۰۰ میلیارد نیز توسط شهرداری پرداخت شده است.

شهرداری هیچ حقوق معوقه‌ای ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز در تمام مناطق شهرداری و سازمان‌ها، شاید در مقایسه با چند سال گذشته اولین سال است که حقوق هیچ کسی معوق نشده و در اتوبوسرانی، آتش‌نشانی، شهرداری مرکزی و سایر بخش ها تمام حقوق‌ها پرداخت شده است، بعضی از کارگران در شرکت‌های خصوصی پیمانکار شهرداری مشغول فعالیت هستند که با پیمانکاران نیز تسویه حساب کردیم و آنها هم باید حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در ارتباط با شهرداری هیچ حقوق معوقه‌ای وجود ندارد، تصریح کرد: حقوق هایی که شش ماه معوق مانده بود، به روز شده و امیدوارم حقوق کارگران زیر مجموعه پیمانکاران شهرداری نیز شب عید پرداخت شود و اگر این موضوع محقق شود موفقیت بزرگی به دست آورده‌ایم و نسبت به سایر شهرها پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم.

وی اظهارکرد: در بدو آغاز فعالیت در شهرداری اصفهان گرفتاری‌های زیادی را شاهد بودم، اما با برنامه‌ریزی و جذب بودجه بسیاری از آنها رفع شد.

نوروزی با بیان اینکه ۱۵ مهرماه ۹۶ در بدو شروع فعالیت تیم جدید شهرداری اصفهان تنها ۳۰ درصد بودجه تحقق یافته بود که با تلاش بسیار درصد تحقق بودجه را به ۸۰ درصد رساندیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد بودجه ۹۷ محقق شده است، البته وقتی قیمتها افزایش پیدا کرده یا به عنوان مثال اقلام مورد نیاز اتوبوسرانی افزایش پیدا میکند، در صورت تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه، باز هم عقبافتادگی پیدا میکنیم.

 وی ادامه داد: از بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی سال گذشته ۸۰ درصد آن محقق و از بودجه سه هزار میلیارد تومانی سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ درصد محقق شده است.

افزایش بودجه عمرانی شهر

شهردار اصفهان تصریح کرد: بودجه سال آینده شهرداری اصفهان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شده که با ۳۷ درصد افزایش در سطح کشور یک بودجه متفاوت است.

وی با بیان اینکه در سال جاری متراژ ساخت و سازها در شهر افزایش یافته که این به معنای رونق، اشتغال و فعالیت در عرصه ساخت و ساز شهری است، گفت: امسال تمام منطقه حصه به عنوان یکی از نقاطی که استحقاق خدمات عمرانی و آبادانی زیاد است، آسفالت شد.

نوروزی اظهارکرد: در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی معابر و آسفالت و راه‌سازی، ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل همگانی از جمله اتوبوسرانی و مترو در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بودجه سال آینده صرف فعالیت های جاری و ۷۰ درصد صرف فعالیت های عمرانی می شود، گفت: در سال آینده ۲۰ درصد هزینه های جاری کاهش پیدا کرده بنابراین امیدوارم با همکاری مردم در آزادسازی ها و سرمایه گذاریها رشد شهر اصفهان در سال آینده شتاب بیشتری پیدا کند.

کد خبر 370658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.