رفع فوری مشکلات فرهنگیان در دستور کار فراکسیون فرهنگیان

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس از رسیدگی به مشکلات و مطالبات فرهنگیان در فراکسیون فرهنگیان و رفع آنها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید حمایت میرزادهدر تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۶ اسفندماه ( فراکسیون فرهنگیان مجلس، گفت: با توجه به اینکه امروز کمیسیون های تخصصی مجلس جلسه نداشتند، اما فراکسیون فرهنگیان به دلیل اهمیت بالایی که رفع مشکلات فرهنگیان و مطالبات آنها دارد در محل کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه حمیدرضا حاج بابایی به عنوان رییس فراکسیون فرهنگیان، محمد بیرانوندی به عنوان رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و همچنین سخنگوی فراکسیون فرهنگیان، فاطمه سعیدی و پروانه سلحشوری و هچنین ذبیح الله نیکفر، محمدمهدی برومندی و محمد خدابخشی حضور داشتند.

عدم همکاری خزانه در رفع مشکلات فرهنگیان

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: موضوع جلسه در خصوص بحث مطالبات فرهنگیان بود و صحبت ها نشان می داد که این مطالبات بسیار زیاد است و اما نهایتا حدود ۸۵۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده شده، ولی این مبلغ را خزانه پرداخت نکرده است که باید در اسرع وقت این مبلغ تخصیص داده شود.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات در خصوص مطالبات فرهنگیان مربوط به همکاری نکردن خزانه است و جز مبلغ مذکور، مبلغ هزار و ۷۰۰ میلیارد بدهی دیگر آموزش و پرورش از قبیل حق التدریسی ها،معلمان شاغل، خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات است که از سازمان برنامه و بودجه درخواست شده است، این مبلغ در اسرع وقت اختصاص پیدا کند.

مشکل پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش وپرورش و فرهنگیان رفع شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:  بحث دیگر، پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش و فرهنگیان که در سال ۹۷ بالغ ۱۵۰۰ نفر را شامل می شود و مطالباتی که از ۱۵ سال گذشته تحت عنوان دیون از آن نام برده می شود، مورد بررسی قرار گرفت که مبلغ آن نزدیک ۹ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: بحث بدهی معلمان خارج از کشور نیز مطرح شد که متاسفانه مطالبات آنها پرداخت نشده است و میزان تخصیص ۱۱۰ درصدی بود که ۱۰۸ درصد تخصیص داده شده بود و همچنین ردیف های استانی که ۹۵ درصد تخصیص داده شده و ردیف های متمرکز که ۷۰ درصد تخصیص داده شده که باید افزایش پیدا کند.

میرزاده تصریح کرد: متاسفانه بودجه امسال کمتر از نیاز واقعی آموزش و پرورش تصویب شد که هر ساله به دلیل کاهش ۱۰ درصدی بودجه، بسیاری از مشکلات در آموزش و پرورش ایجاد می شود و همچنین درخصوص دانش آموزان پایه دوازدهم نیز بحث صورت گرفت و با توجه به اینکه برای اولین سال نزدیک به ۸۰ هزار نفر امتحان نهایی خواهند داد، باید حق الزحمه امتحانات گذشته تسویه شود تا معلمان برای این امتحان بزرگ آماده شوند.

نماینده مردم گرمی در مجلس دهم ادامه داد: در این جلسه از وزارت آموزش و پرورش، برنامه و بودجه و خزانه و وزارت اقتصاد دعوت شده بود که متاسفانه از وزارت اقتصاد و خزانه کسی حضور پیدا نکرد، اما از وزارت آموزش و پرورش، وزیر و معاونان ایشان و از برنامه و بودجه رییس گروه آموزش و پرورش حضور داشتند و از نگرانی ها و پیگیری های خود راجع به فرهنگیان در این جلسه صحبت کردند.

وی اضافه کرد: جمع بندی این جلسه بر این بود که بخشی از این مطالبات به هر نحوی باید در یکی و دو روز آینده  پرداخت شود و بخشی از آن در فروردین ۹۸ پرداخت شود و بخش عمده آن تا پایان سال تحصیلی به فرهنگیان پرداخت شود.

ماموریت رییس مجلس در خصوص مطالبات  فرهنگیان به کمیسیون آموزش

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص مطالبات  فرهنگیان، رییس مجلس ماموریتی را محول کرده تا مطالبات فرهنگیان پیگیری شود و ما آمادگی داریم که تمامی این مطالبات و میزان آنها شناسایی شده و برای پرداخت آن، تسریع شود که امید می رود که سال ۹۸، سالی باشد که فرهنگیان مطالبه ای نداشته باشند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 370635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک معلم IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    0 0
    سلام خوب این جلسه چرااکنون برگزارشد تواین یکسال کجابودین طبق فرمایش وزیرمحترم آموزش وپرورش بودجه معلمان خریدخدمات توردیف خاصی درسال تحصیلی جاری دیده شده کجاهزینه شده واگردیده نشده چرااخرین روزسال یادشون افتاده خرج ومخارج خانواده راجکارکنیم استیضاح وزیربرای همین موقع هاست؟!