راهکارهای درمان خروپف/نوشابه‌های گازدار ام اس را تشدید می‌کند

روش جدید مبارزه با علائم پیری صورت، تاثیر مصرف تخم‌مرغ بر حمله‌های قلبی و راهکارهای درمان خروپف را در بسته سلامت خبرگزاری ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، یوگای صورت روش جدیدی برای مبارزه با علائم پیری، چین و چروک، خستگی و تقویت عضلات صورت است. مفهوم FaceGym از سوی یک موسسه فعال در انگلستان  آمریکا ارائه می‌شود که فراتر از مراقبت‌های کلاسیک پوست و صورت عمل می‌کند و به عنوان ورزش صورت شناخته می‌شود.

کسانی که معتقد هستند یوگای صورت واقعاً برای از بین بردن علائم پیری مؤثر است، می‌گویند این ورزش استرس، خستگی، تنش و فشار روزانه را از بین می‌برد و پوست را برای بازسازی و ترمیم آماده می‌کند. آن‌ها می گویند یوگای صورت در کنار تغذیه مناسب و خواب کافی برای سلامت پوست بسیار مفید است و فرایند پیری را کند می‌کند.

طرفداران یوگای صورت همچنین تاکید می‌کنند که این روش صد در صد طبیعی است و انجام آن بر عکس محصولات مراقبت و زیبایی و انواع جراحی‌های پلاستیک، هزینه‌ای نخواهد داشت.

مطالعات انجام شده در دانشگاه آمریکایی نورث وسترنر نشان می‌دهد که انجام تمرینات یوگای صورت و حرکات ورزشی صورت در زنان میان سال بسیار در کاهش علائم پیری مؤثر است. البته این مطالعه هنوز به طور دقیق نشان نمی‌دهد که انجام جه مقدار یوگای صورت در روز و در چه مدت زمانی اثر مثبت خود را بر جای می‌گذارد.

رسوبات سختی که در کلیه‌ها لانه می‌کنند

سنگ کلیه رسوبات سختی است که در کلیه تشکیل و موجب بروز درد در ناحیه کمر و پهلو می‌شود و بسته به نوع سنگ متفاوت است؛ در ادامه به برخی از دستورات ویژه برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه اشاره شده است.

ـ از میوه و سبزیجات حاوی اسید سیتریک بهره‌مند شوید؛ لیموترش و لیموشیرین بهترین نمونه هستند که این ماده با کلسیم ترکیب و از تشکیل سنگهای اگزالات کلسیم جلوگیری می‌کند.

ـ از مصرف دوز بالا مکمل ویتامین C که افزایش ریسک تشکیل سنگهای مرتبط را می‌دهد اجتناب کنید.

-   مصرف مواد طبیعی حاوی این ویتامین مثل لیموترش خطر افزایش تشکیل سنگ را ندارد.

ـ سعی کنید میزان مناسب کلسیم را از طریق مواد غذایی دریافت کنید چون باعث ترکیب با اگزالات مواد غذایی شده و جذب این ضد مغذی را جلوگیری می‌کند.

ـ منیزیم از تشکیل سنگ کلیه اگزالات کلسیم جلوگیری می‌کند؛ این ماده جذب اگزالات در روده را کاهش می‌دهد.

ـ کاهش مصرف نمک را جدی بگیرید؛ بالا بودن میزان دریافتی سدیم موجود در نمک دفع کلسیم از طریق ادرار را افزایش و ریسک ابتلا به سنگ کلیه را باعث می‌شود.

ـ مصرف پروتئین حیوانی را کاهش دهید؛ مصرف لبنیات و ماهی و گوشت‌، دفع کلیسم را افزایش و نهایتا مقدار زیادی پورین را به اسید اوریک تبدیل و احتمال تشکیل سنگ را افزایش می‌دهد.

افزایش حمله قلبی با مصرف زیاد تخم مرغ

گروهی از متخصصان علوم پزشکی و تغذیه در آمریکا در بررسی جدیدی روی مضرات کلسترول در رژیم غذایی روزانه اظهار داشتند: مصرف بیش از سه یا چهار عدد تخم مرغ در طول هفته خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

در این بررسی که روی نزدیک به ۳۰ هزار نفر انجام گرفت، مشخص شد افرادی که در روز دو عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند ۲۷ درصد بیشتر احتمال دارد به حمله قلبی و دیگر مشکلات قلبی عروقی دچار شوند. همچنین احتمال فوت آنان بر اثر عوامل مختلف ۳۴ درصد بیشتر می‌شود.

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه نتایج مطالعاتی که اخیرا در این رابطه انجام گرفته با اطلاعات متضادی همراه بوده، اظهار داشتند: هدف از انجام بررسی‌های بیشتر این است که افراد بخصوص جوانان از وجود کلسترول در تخم مرغ و مضرات آن برای سلامت آگاه باشند.

بنابر گزارش محققان آمریکایی، دریافت میزان کمتری از کلسترول بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. افرادی که میزان کمتری از کلسترول دریافت می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

در این مطالعه، شرکت کنندگان حدود ۱۷ سال تحت کنترل بودند که ۵۴۰۰ مورد حمله قلبی و سکته مغزی و ۶۱۳۲ مورد فوتی بر اثر عوامل مختلف در میان آنان گزارش شد. به طور میانگین افراد شرکت کننده در این مطالعه هر سه روز یک تخم مرغ مصرف کرده، حدود ۱۱ درصد دچار حمله قلبی شده و ۱۲ درصد جان خود را از دست دادند.

این متخصصان همچنین مشاهده کردند افرادی که روزانه دو یا تعداد بیشتری تخم مرغ مصرف کرده‌اند بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی بوده‌اند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، آنها در عین حال هشدار دادنده‌اند که احتمال افزایش مصرف تخم مرغ در آینده وجود دارد زیرا آگاهی در مورد مضرات کلسترول در عموم مردم کاهش پیدا کرده است.

راهکارهای درمان خروپف

از جمله دلایل "خروپف" می‌توان به مشکلات سینوسی و همچنین گلو اشاره کرد که با پدید آمدن بلغم در این نواحی باعث خروپف می‌شود.

خروپف‌های سبک معمولاً به‌هنگام خستگی و در سر شب (۳۰ دقیقه اول خواب) و از سن ۳۵-۳۰سالگی به بعد به‌وجود می‌آیند و هرچه بلغم‌های محیطی بیشتر شود خروپف عمیق‌تر و طولانی‌تر حتی تا امتداد صبح اتفاق می‌افتد.

ــ در وهله اول بهتر است بستر خواب و بالش را مناسب‌تر کرد.

ــ گرم کردن سر و گلو با استفاده از بخور اکالیپتوس

ــ چرب کردن ملاج (یک وجب خود فرد از روی نوک بینی به‌سمت وسط سر) با روغن کنجد یا روغن سیاه‌دانه

ــ چرب کردن زیر گلو با روغن کنجد یا روغن سیاه‌دانه

ــ در شب‌ها از مصرف خوراکی‌های سرد پرهیز و از خوراکی‌های گرم استفاده شود مثل مزه‌مزه کردن کندر یا عسل

ــ هر شب چکاندن سه قطره روغن بنفشه یا روغن سیاه‌دانه در یک حفره بینی و در شب بعد در حفره دیگر (یکی در میان) به‌صورت متوالی تا دو هفته و بعد از یک هفته وقفه، تکرار همین دستور

ــ هر کدام از این مراحل برای یک دوره ۴۰ روزه تا ۱۲۰ روزه است.

تاثیر نوشابه‌های گازدار بر بیماری ام اس

محققان هشدار می دهند افراد مبتلا به بیماری ام اس که روزانه ۲۹۰ کالری نوشابه گازدار یا سایر نوشیدنی های حاوی قند را مصرف می کنند با علائم شدیدتر بیماری شان روبه‌رو هستند.

بیماری ام اس یک بیماری پیشرونده عصبی است که در آن، سیستم ایمنی به اعصاب حمله کرده و موجب بروز انواع علائم نورولوژیکی می‌شود.

مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که بیشترین مصرف نوشابه‌های قندی و گازدار را داشتند در مقایسه با کسانی که به ندرت از این نوشابه‌ها مصرف می‌کردند و میانگین مصرف نوشابه شأن در روز ۷ کالری بود، ۵ برابر بیشتر با ناتوانی شدیدتر مواجه بودند.

"الیسا می یر گردینگ"، از بیمارستان سنت جوزف آلمان، در این باره می‌گوید: "بیماران مبتلا به ام اس باید بدانند که رژیم غذایی و برخی خوراکی‌های خاص می‌تواند بر روند پیشرفت بیماری شأن تاثیر گذارد".

محققان در این مطالعه از ۱۳۵ فرد مبتلا به ام اس خواستند که پرسشنامه‌ای در مورد رژیم غذایی شأن تکمیل کنند.

محققان تاکید می‌کنند باید مطالعات بیشتری در مورد تأثیر نوشابه‌های حاوی قند بر طول مدت بیماری انجام شود.

کد خبر 370620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.