توسعه تعاملات فرهنگی با گردشگران فرانسوی

جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهرداری شهر «ایسی له مولینو» فرانسه با هدف گسترش تعاملات فرهنگی با اصفهان، به این شهر تاریخی سفر کرده و از آثار تاریخی آن دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ شهردار اصفهان همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در فروردین ماه سال جاری، در حضور سفیر و نماینده ایران در یونسکو، تفاهم نامه اولیه ای را با موضوع عقد پیمان دوستی محله جلفا و شهر «ایسی له موملینو» امضا کرد.

اینک در ادامه این اقدام فرهنگی، جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهر «ایسی له مولینو» همراه با تعدادی از شهروندان این شهر به اصفهان آمده و امروز _۲۶ اسفندماه_ ساعاتی را در تالار اشرف به سر بردند.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در حاشیه این دیدار اظهار کرد: وقتی ارتباط میان دو شهر از دو کشور مختلف، تنها در محدوده ارتباطات رسمی خلاصه شود، تبادلات میان آن‌ها نیز در همان حد رسمی باقی خواهد ماند، اما اگر این ارتباط از حوزه روابط رسمی به روابط میان شهروندان دو شهر کشیده شود و مردم دست به کار رفت و آمد شوند، در حوزه مبادلات فرهنگی نیز اتفاقات بسیار موثر، چشم گیر و ماندگاری رخ خواهد داد.

مساح افزود: در سفری که شهردار اصفهان در سال جاری به فرانسه داشت، پیش قراردادی با شهرداری شهر «ایسی له مولینو» منعقد شد که نشان از تمایل شهرداری های این دو شهر برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با همدیگر بود.

وی ادامه داد: به دنبال این پیش قرارداد، نخستین سفر جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهر «ایسی له مولینو» و تعدادی از شهروندان این شهر به اصفهان صورت گرفته است.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سفرهای متعدد شهروندان شهر فرایبورگ آلمان، دیگر خواهرخوانده شهر اصفهان به این شهر، گفت: هر ساله گروه های متعددی از گردشگران شهر فرایبورگ راهی اصفهان می شوند و مبادلات فرهنگی بسیار خوبی در این زمینه میان دو شهر صورت می گیرد. اما این برای نخستین بار است که از شهر «ایسی له موملینو» گروهی گردشگر راهی اصفهان شده اند.

مساح تشریح مبادلات فرهنگی میان این دو شهر را به بعد از انعقاد قرارداد اصلی موکول کرد و گفت: قرار است شهر «ایسی له مولینو» خواهرخوانده اصفهان شود و جزئیات مبادلات فرهنگی میان این دو شهر به بعد از عقد قرارداد اصلی اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان بر فعالیت در حوزه گردشگری خواهر خوانده های اصفهان تاکید زیادی دارد و معتقد است این جریان می تواند از طریق ارتباط میان شهروندان این شهرها با همدیگر به عنوان پنجره هایی برای رونق گردشگری اتفاق بیفتد.

کد خبر 370616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.