با هرگونه دستکاری در تقسیمات استان مخالفم

نماینده مردم اصفهان گفت: به نظر من بهتر است به جای اینکه توجه مدیران و رسانه هارا به بحث تقسیم شدن اصفهان جلب کنیم، به مشکلات اصلی مردم اصفهان به ویژه مسائل زاینده رود بپردازیم و با اتحاد، این مشکلات را برطرف کنیم.

حیدر علی عابدی در رابطه با طرح تفکیک استان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: با هرگونه دستکاری در تقسیمات استان مخالفم؛ زیرا این دستکاری ها عوارض بسیار زیادی برای استانها دارد.

وی تصریح کرد: ما در گذشته از همین قبیل اشتباهات استراتژیک در استان داشته‌ایم و سرچشمه های اصلی زاینده رود را در  تقسیمات کشوری از اصفهان جدا کرده‌ایم؛ به عنوان مثال جدایی مناطقی مانند مارکده و یان چشمه که جزو سرچشمه های زاینده رود بودند، امروز  مشکلاتی بر سر راه استفاده از زاینده رود ایجاد کرده است که همه اینها  تاثیرات تصمیمات بدون مطالعه است.

جدایی بر اساس کدام نظرسنجی؟

عابدی تأکید کرد: بنابراین در مورد طرح استان اصفهان شمالی نیز من هم برای مردم کاشان و هم برای مردم اصفهان نگران هستم؛ زیرا چنین طرح هایی بدون مطالعه  ارائه می شود و عوارض آن مشخص نیست.

وی افزود: اگر مردم کاشان اصرار بر جدا شدن از استان اصفهان را داشته باشند حساب آن جدا است؛ اما به نظر می رسد از آنها و همینطور مردم میمه و اردستان نظر سنجی نشده است.

نام اصفهان مختص به اصفهان است

نماینده مردم اصفهان گفت: جدای از این  نام اصفهان مختص به اصفهان است و کسی حق ندارد اسم اصفهان را شمالی و جنوبی کند؛ اگر نهایتا مردم کاشان تمایل دارند به سمت استان شدن حرکت کنند، یا باید به عنوان استان کاشان مطرح شوند و یا به استان قم بپیوندند.

عابدی در پاسخ به ادعای سید جواد ساداتی نژاد مبنی بر اینکه نمایندگان استان با طرح استان اصفهان شمالی مخالفتی ندارند، گفت: من با کلیات این طرح مخالفم و  اگر بقیه نمایندگان استان موافقند، چرا  آن را امضا نکردند؟! مطمئناً ایشان زمان زیادی طرح را به معرض امضا گذاشته، اما نتوانسته امضا جمع کند.

۲ دلیل برای عملیاتی نشدن طرح اصفهان شمالی

وی افزود:این طرح به دو دلیل عملی نخواهد شد؛ دلیل نخست این است که این طرح، طرحی ساده است و بعید می دانم تا پایان مجلس دهم نوبت به طرح‌های یک فوریتی برسد؛ بنابراین با تمام شدن دوره مجلس طرح‌های در نوبت هم از نوبت خارج می‌شود.

عابدی خاطر نشان کرد: با این وجود، اگر هم در مجلس این طرح مطرح شود، به دلیل مغایرت آن با اصل ۷۵ قانون اساسی با یک اخطار قانون اساسی لغو می شود.

وی تأکید کرد: بنابراین به نظر من به جای اینکه سعی کنیم توجه مدیران  و رسانه ها را به بحث تقسیم شدن اصفهان جلب کنیم، بهتر است به  مشکلات اصلی  مردم اصفهان به ویژه مسائل زاینده رود بپردازیم و با اتحاد این مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 370609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    3 3
    بگذارید تقسیم کنند و گر نه تا آخر عمر بدهکار میشویم و هر مشکلی داشتند علتش را تقسیم نشدن میدانند بگذارید خودشان برای قسمتشان تصمیم بگیرند تا سختی هایش را هم لمس کنند اینجوری ما هم بیشتر پیشرفت میکنیم
  • م IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    6 4
    احسنت بر جناب عابدی. طرح تقسیم استان مرحله تازه اصفهان ستیزی است
  • یک شهروند IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    2 6
    مردم کاشان دهها سال است تمایل به استان شدن دارند معلوم است نماینده اصفهان دلش نخواهد کاشان استان نشود باید برای استان شدن نظر خود مردم کاشان را پرسید واقعا متاسفم که یک اصفهانی با نگاه بخیل خود برای مردم شهر دیگر نظر می دهد.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
      4 1
      وی افزود: اگر مردم کاشان اصرار بر جدا شدن از استان اصفهان را داشته باشند حساب آن جدا است. فكر كنم بد نباشه متن را با دقت بخونين
  • ابراهیم قصاعی DE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    1 2
    من موافق تقسیم استان اصفهان هستم. اسم بی مسمای اصفهان شمالی خیلی اشتباه است. به نظر من اسم این استان جدید را بگذاریم استان کویر و کوهستان که با موقعیت جغرافیایی و طبیعی استان میخواند. کجا مرکز استان باشد باید کارشناسی شود. حق مسلم کاشان نیست که مرکز استان باشد. در کشور های پیشرفته و عقب افتاده مرکز یک ایالت را یک شهر بزرگ نمبکنند. بلکه یک شهر کوچک که آب و هوای خوبی دارد ولی از نظر افتصادی َضعیف است را مرکز استان میکنند که این شهر ضعیف پیشرفت کند. کلان شهر کاشان مثل همه شهرهای بزرگ معضلات زیادی نظیر تراکم جمعیت. ترافیک. آلودگی هوا حاشیه نشینی و... دارد. اگر مرکز استان بشود که مشکلاتش چند برابر میشود و میشود غوز بالا غوز. بزرگترین غیب ما ایرانیها اینست که فوق العاده خودخواه هستیم. اگر دقت کنیم میبینیم تعداد زیادی از استان های ما نام مرکز استان را دارند. این از خودخواهی بیش از حد مردم مرکز استان است که به زور اسم شهر خود را به کل استان تحمیل کرده اند. نظیر استان اصفهان کرمان زنجان قزوین و همدان