جشنواره‌ها با موضوعات شهری به فرهنگ‌سازی کمک می‌کند

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان درباره جشنواره تراکارتون گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای باعث می‌شود که مخاطبان توجه بیشتری به موضوعات ترافیکی کنند و حتی برای رفع آن قدم بردارند و با تداوم این جشنواره‌ها می‌توان امید داشت که فرهنگ‌سازی در موضوعات شهری و شهروندی اتفاق بیفتد.

پیام پورفلاح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جشنواره تراکارتون توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری و پویش ترافیک با همکاری حوزه هنری برگزار شد و هفته گذشته توسط خانم دخشید قدرتی پور، محمد علی خوشنام و علی اسدی آثار ارسال شده به این جشنواره داوری شد.

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان ادامه داد: در چند مرحله داوری از بین آثار رسیده، آثار راه یافته به نمایشگاه معرفی شد و پس از آن در بین آثاری که به نمایشگاه راه یافتند داوری صورت گرفت تا آثار برگزیده مشخص شود و تصمیمی که داوران گرفتند این بود که فینالیست‌های هر سه بخش جشنواره مشخص شده و از میان آن‌ها برنده انتخاب شود.

وی با بیان اینکه برای جشنواره‌ها دو رویکرد می‌توان تعریف کرد یکی تاثیری که در جامعه هنری دارد دیگری تاثیری که در جامعه مردمی می‌گذارد، گفت: اتفاقی که در جامعه هنری می افتد این است که استعدادها کشف شده و یک اثر جدید خلق می‌شود اما در جامعه مخاطب مخصوصاً وقتی چنین موضوعات شهری و شهروندی مطرح است باعث می‌شود که اسم این موضوعات را بشنوند و با چالش‌های کلانشهرها آشنا شوند.

پورفلاح خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای باعث می‌شود که مخاطبان توجه بیشتری به موضوعات ترافیکی کنند و حتی قدمی برای رفع آن بردارند و با تداوم این جشنواره‌ها می‌توان امید داشت که فرهنگ سازی در موضوعات شهری و شهروندی اتفاق بیفتد.

کد خبر 370587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.