برچیده شدن بخش زیادی از داربست‌های ایوان کاخ چهلستون

صبح امروز فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از توقف فعالیت کارگاه های مرمت در بناهای شاخص تاریخی استان اصفهان در آستانه نوروز ۱۳۹۸ برای رفاه حال گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان صبح امروز _۲۶ اسفندماه_ فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه در تمامی بناهای تاریخی شاخص استان اصفهان به ویژه مجموعه های جهانی استان کارگاه های مرمتی به فراخور نیاز برپا است، به جهت رفاه حال گردشگران نوروزی، برخی از این مرمت‌ها تا پایان اسفندماه به پایان رسیده و یا اینکه کارگاه های مرمت تا پایان تعطیلات نوروزی به طور کامل تعطیل خواهند شد.

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر در مسجد تاریخی امام اصفهان ۴ کارگاه مرمتی از جمله مرمت ایوان عظیم ضلع شمالی، مرمت ترک (بخش) سیزدهم گنبد مسجد امام (ره) و مرمتهای موضعی بخشهای مختلف مسجد در حال انجام است.

اللهیاری گفت: در مجموعه جهانی کاخ چهلستون نیز مرمت کالبدی سقف ایوان چوبی و همچنین مرمت تزئینات ایوان این کاخ نیز در دست انجام است. با این وصف و به جهت رفاه حال گردشگران نوروزی در حالی که نیمی از محوطه ۷۰۰ متری ایوان کاخ چهلستون توسط مرمتگران داربست زده شده بود، تلاش کردیم تا با جمع آوری بخش اعظم داربستهای ایوان فضای کافی جهت تردد گردشگران در این فضای تاریخی مهیا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: محوطه ۷۰ هزار متر مربعی باغ جهان نما که به عنوان محوطه پیرامون کاخ چهلستون و به عنوان بزرگترین باغ داخل شهر اصفهان شناخته شده نیز با گلکاری و اصلاح درختان آن آماده پذیرائی از گردشگران نوروزی است.

وی به سایر بناهای شاخص استان نیز اشاره کرد و گفت: هفت کارگاه مرمت نیز در مجموعه جهانی باغ فین کاشان به سرانجام رسیده و این مجموعه آماده پذیرائی از گردشگران نوروزی است.

کد خبر 370572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.