کامران: تولیدات بومی و نیروی انسانی داخلی راه  نجات هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آفت هایی که به جان مسئولان افتاده، بی صداقتی است؛ در قدیم می گفتند واحد سنجش صداقت در مسئولان مثقال است، اما اکنون واحد آن تبدیل به گرم شده است.

حسن کامران دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۹۷ اظهار کرد: صدور این بیانیه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین اتفاقات سیاسی در سال ۹۷ بود که یک الگوی حکومت داری ایرانی و اسلامی را برای مسئولان تعریف کرد.

وی افزود: در این بیانیه مهم برای چند دهه آینده جمهوری اسلامی ایران و عملکرد نظام برنامه ریزی شده است و مسئولان ما باید با عمل جهادی به این بیانیه سعی در رفع مشکلات کشور داشته باشند و با مدیریت اقتصاد مقاومتی و سختگیری بر خود میزان عملکرد نظام را افزایش دهند.

مشکل ما FATF نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که به رغم وجود مشکلات زیاد در کشور حضور مردم در همه عرصه ها همه جانبه و جدی بوده است و مردم وظیفه خود را به صورت کامل انجام می دهند و این مسئولان هستند که باید به تعهد خود در قبال مردم بپردازند.

کامران ادامه داد: مردم در اجرا و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف جلوتر از مسئولان هستند وخروجی توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط مردم و مسئولان اجرای بی عیب و نقص عدالت است.

وی با اشاره به تصمیم گیری پیرامون FATF در سال ۱۳۹۸، تصریح کرد: تمام لوایحی که از سوی غربی ها برای جهان تدوین شود به ضرر مردم است و مشکل ما تصویب شدن یا نشدن این لوایح نیست، بلکه مشکل ما اشرافی زندگی کردن مسئولان در نهاد های مختلف است.

کامران تأکید کرد: مسئولی که بر سر سفره‌های رنگین می نشیند و برخورد ارباب- رعیتی با مردم می کند؛ نمی تواند در رفع مشکلات مردم نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نیروی انسانی ماهر در کشور گفت: در صورتی که استفاده خوبی از سرمایه انسانی کشور شود، می توانیم از منابع داخلی بهرمند شویم و مشکلات را پشت سر بگذاریم.

سال ۹۸ خویشاوند سالاری ممنوع

وی تأکید کرد: شرایط امروز باید همچون شرایط دوران جنگ تحمیلی باشد، زیرا عدالت و برابری از ویژگی های بارز هشت سال دفاع مقدس بود و تغذیه سرباز و فرمانده در این دوران برابر بود.

کامران در رابطه با مهمترین اولویت‌های سال ۱۳۹۸ گفت: رفتار مسئولان باید اصلاح شود، امید به لوایح غربی نتیجه ای برای کشور ندارد، بلکه باید به داخل مرزها و مردم خودمان نگاه کنیم و امید داشته باشیم. نباید زمان را برای تصمیم گیری پیرامون لوایح غربی هدر دهیم، بلکه تقویت تولیدات بومی و استفاده از نیروی انسانی داخلی راه حل مشکلات کشور است.

وی اضافه کرد: سیاستمداران نباید استفاده از خویشاوندان، همکلاسی‌ها و نزدیکان خود را در اولویت قرار دهند، بلکه به کارگیری نخبگان است که عاملی مهم برای برون رفت کشور از مشکلات فعلی محسوب می شود. باید به نخبگان کشور میدان داده شود و عرصه ای برای فعالیت آن ها در نظر گرفته شود.

کد خبر 370569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.