پرواز بوتاس بر فراز ملبورن

مسابقه فرمول یک استرالیا و نخستین دور از این مسابقات در فصل جدید با قهرمانی راننده فنلاندی مرسدس یعنی والتری بوتاس به پایان رسید، همچنین همیلتون و ورشتاپن نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از ماه‌ها انتظار برای شروع فصل جدید، ماشین‌های فرمول یک دوباره به پیست بازگشتند. نخستین دور از مسابقات فرمول یک در فصل جدید در استرالیا برگزار شد و تیم‌ها از روز جمعه با برگزاری دو تمرین کار خود را آغاز کردند. از همان تمرین اول روز جمعه، مشخص شد که رقابت بار دیگر بین مردسدس‌ها و فراری‌ها است؛ در تمرین اول و دوم همیلتون بهترین زمان را ثبت کرد و پس از او فتل و بوتاس قرار گرفتند.

روز شنبه آخرین تمرین پیش از تایم‌گیری بود؛ در این تمرین بار دیگر همیلتون با مرسدس و فتل با ماشین فراری خود رقابت سختی داشتند که در نهایت همیلتون بهترین زمان را ثبت کرد و آماده تعیین خط شد. در تعیین خط نخستین شگفتی فصل را شاهد بودیم، جایی که راننده جدید تیم ردبول پیر گسلی در همان دور اول حذف شد و جایگاهی بهتر از هفدهم به دست نیاورد. در ادامه بار دیگر همیلتون بهترین زمان را زد و هم‌تیمی‌اش یعنی والتری بوتاس در جایگاه دوم قرار گرفت، فتل هم سوم شد.

پس از ۱۲۶ روز انتظار بالاخره در روز شنبه -۲۶ اسفندماه- رأس ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه چراغ‌های پیست ملبورن استرالیا خاموش شد تا ماشین‌های فرمول یک در خط استارت نخستین غرش خود در فصل جدید را آغاز کنند. همیلتون و بوتاس در خط اول استارت و فتل و ورشتپن در خط دوم استارت قرار داشتند؛ در همان ابتدای کار بوتاس با استارت بسیار خوب خود توانست در همان پیچ اول از همیلتون بگذرد و در جایگاه اول قرار گیرد.

بدشانس‌ترین راننده در استارت اما ریکیاردو بود، راننده استرالیایی در همان خط استارت مسابقه خانگی خود، بال جلوی ماشین را از دست داد و به رده آخر رفت. ریکیاردو در ادامه مسابقه نیزموفق نبود و در نهایت در میانه‌های مسابقه مجبور به کناره‌گیری شد. کارلوس ساینز راننده تیم مکلارن نیز در دور ۱۲ دچار احتراق موتور شد و از مسابقه کنار رفت.

اوج رقابت در مسابقه در لحظه سبقت ورشتاپن از فتل بود؛ در حالی که دور سی‌ام مسابقه طی می‌شد، ورشتاپن که در رده چهارم بود خود را به فتل در رده سوم نزدیک کرد و با یک سبقت زیبا توانست جایگاه فتل را تصاحب کند؛ در ادامه ورشتاپن دست از تلاش نکشید و با رانندگی بی‌نظیر، خود را به یک ثانیه‌ای همیلتون در رده دوم رسید، اما درست در جایی که قصد داشت برای سبقت به همیلتون نزدیک شود با یک اشتباه از پیست خارج شد و زمان را از دست داد.

در پایان والتری بوتاس با رانندگی بی‌نقص خود و اختلاف قابل توجه ۲۱ ثانیه‌ای با نفر دوم توانست قهرمان مسابقه استرالیا ۲۰۱۹ شود و فصل را به بهترین شکل ممکن آغاز کند. پشت‌سر او هم‌تیمی‌اش همیلتون قرار گرفت و دوم شد. مکس ورشتاپن نیز روز خوبی را داشت و با یک سبقت دلچسب سکو را از فتل گرفت و سوم شد.

فتل و لکرک دو راننده فراری نیز چهارم و پنجم شدند اما این مسئله باعث ناامیدی و نگرانی هواداران آن‌ها شد؛ در طول مسابقه فاصله بین ماشین فراری و ماشین مرسدس بسیار زیاد بود و دو راننده فراری نتواسنتند فشاری بیاورند، همچنین فتل در برابر ورشتاپن بی‌دفاع بود تا نشان دهد خودرو فراری راه زیادی تا قهرمانی دارد.

همچنین مگنوسن از تیم هاس، با یک رانندگی کم‌نقص ششم شد و توانست رقیب اصلی تیم خود یعنی رنو را با رانندگی هالکنبرگ شکست دهد؛ رایکونن نیز با تیم جدید خود یعنی آلفارومئو توانست در جایگاه هشتم قرار گیرد و امتیاز به دست آورد. استرول از تیم ریسینگ پوینت و کویات با ماشین توروروسو خود نیز در جایگاه نهم و دهم قرار گرفتند و با دست پر مسابقه را ترک کردند.

کد خبر 370568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.