سلیمی: سال ۹۸ می تواند سال تجدید نظر در برجام باشد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی دولت سوریه در برابر داعش و تکفیری هایی که از سوی مستکبران حمایت می شدند، مهم ترین رویداد سیاسی جهان در سال ۹۷ بود. این پیروزی که با مساعدت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، موجب تثبیت جایگاه ایران در منطقه شد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خروج نیرو های نظامی آمریکا از سوریه و افغانستان، اظهار کرد: ایالات متحده نه تنها در سوریه و افغانستان شکست خورد، بلکه در یمن نیز به اهداف خود نرسید و چاره ای جز مذاکره با انصارالله یمن نداشت و همین مهم نشان دهنده عمق قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست های جمهوری اسلامی در سال ۹۷ تاثیرات زیادی در منطقه داشت و قدرت آمریکا برای پیروزی در منطقه کافی نبود.

سلیمی با بیان اینکه بررسی لوایح FATF موضوعی تخصصی است، تصریح کرد: باید درباره لوایح چهارگانه FATF به صورت کارشناسی تصمیم گیری شود، هم اکنون تصمیم گیری درباره این لوایح مهم در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام است و نخبگان سیاسی حاضر در این مجمع دارای سابقه فعالیت در قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران هستند و قطعا تصمیمی که خواهند گرفت برای همه مسئولان لازم الاجرا و قابل قبول است.

تصمیم مجمع در مورد FATF حرف آخر نظام جمهوری اسلامی ایران است

وی ادامه داد: بررسی کارشناسی و تخصصی لوایح مختلف FATF در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است و سپس به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است و تصمیم این نهاد درباره این لوایح حرف آخر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سلیمی افزود: برجام تعهداتی را برای هر دو طرف ایجاد کرد که جمهوری اسلامی به صورت کامل به تعهدات خود پایبند بوده است و با توجه به خروج ترامپ از برجام، باید ۵ کشور دیگر این معاهده بین المللی به تعهدات خود پایبند باشند تا مفاد برجام به صورت کامل اجرا شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید فرصتی به طرف های باقی مانده در برجام داده شود تا بتوانند کارشناسان و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورمان را راضی کنند و در صورتی که فعالیت برجامی طرف های باقی مانده در این معاهده قابل قبول نباشد، ما نیز باید تجدید نظری پیرامون عمل به تعهدات مان در برجام انجام دهیم.

وی یادآور شد: عمل به تعهدات برجامی کشورمان مشروط به تامین منافع سیاسی – اقتصادی و از دست نرفتن زمان است و در صورتی که در سال آینده نیز به دو عامل مذکور توجهی نشود، نباید فعالیت مان در برجام ادامه پیدا کند.

سلیمی تأکید کرد: باید روی منابع انسانی و طبیعی کشورمان تمرکز بیشتری داشته باشیم تا وحدت و همدلی در کشور موجب گذر کردن از تحریم های اقتصادی شود.

کد خبر 370565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.