تحصیل ۴۰۰ دانش‌آموز پل‌دختری در ۲۲ مدرسه تخریبی/شکار بی‌رویه در بزرگترین پارک ملی غرب کشور

در بسته خبری امروز از وضعیت بحرانی جنگل‌های بلوط زاگرس تا متلاشی شدن باند حمل سلاح غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد و کشف ۵۳ رأس دام قاچاق در رزن را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

نورواک برف عامل اصلی مسمومیت ۷۰۰ شهروند قروه‌ای

کردستان: فرزام بیدارپور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: علت مسمومیت افراد در قروه و سریش‌آباد، ویروسی به نام نورواک است که سیستم گوارشی را درگیر می‌کند و هیچ ارتباطی به مصرف آب و غذا ندارد.

سرقت مسلحانه در سنندج

کردستان: سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی کردستان ضمن خبر از درگیری پلیس با سارقان مسلح در سنندج، از کشته‌شدن یکی از سارقان و دستگیری دو نفر دیگر خبر داد.

موردی از آلودگی گوشت‌های وارداتی در کردستان مشاهده نشده است

کردستان: ناصر مخدوم، معاون فنی و سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: تاکنون بیش از یک هزار تن گوشت به استان وارد شده و طبق نمونه‌برداری‌هایی که انجام شده، موردی مبنی بر آلودگی این گوشت‌ها مشاهده نشده است.

*******************************************************************************

کشف بیش از ۱۲۶۰ راس دام قاچاق در کرمانشاه

 کرمانشاه: امید حاج‌محمدی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: امسال یک‌هزار و ۲۶۷ دام قاچاق سبک و سنگین در استان کشف شده که ۳۷۷ راس از این تعداد با رای مقام قضایی، کشتار شده است.

راه‌اندازی فروش الکترونیکی در خوشه فرش و گلیم

 کرمانشاه: بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفت: سال آینده در راستای توسعه خوشه فرش و گلیم کرمانشاه، امکان فروش الکترونیکی در این خوشه، فعال می‌شود.

خسارت ۵ هزار میلیاردی زلزله کرمانشاه

 کرمانشاه: هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با اشاره به کمک ۲۰۰ میلیاردی خیرین به مناطق زلزله زده، گفت: زلزله ۵ هزار میلیارد تومان به کرمانشاه خسارت زد.

******************************************************************************

مراقب پیامک‌های تبریک سال نو باشید

ایلام: سرهنگ علی جمالی، رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان ایلام گفت: کلاهبرداران و شیادان با سو استفاده از موقعیت، به خصوص در ایام نوروز با ارسال لینک‌های آلوده در قالب پیامک‌های تبریک سال نو، کاربران را تشویق به ورود به لینک‌های ارسالی می‌کنند.

«گربه کارکال» در خطر نابودی

ایلام: اکبر محمد زاده، رییس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش محیط زیست ایلام گفت: کاراکال در مناطق کوهستانی ایلام مانند قلارنگ، مانشت و کبیرکوه مشاهده شده است اما متاسفانه بدیل تخریب زیستگاه و نبود طعمه در خطر نابودی قرار گرفته است و اگر مورد توجه قرار نگیرد مانند یوزها در معرض انقراض خواهد بود.

کار عملیاتی «سد چناره» طی چهار ماه آینده آغاز می‌شود

ایلام: جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های لازم ظرف چهار الی پنج ماه آینده کار عملیاتی سد چناره آغاز می‌شود.

*******************************************************************************

تحصیل ۴۰۰ دانش‌آموز پل‌دختری در ۲۲ مدرسه تخریبی

لرستان: رضا شاه‌مرادی، مدیر آموزش‌وپرورش پل‌دختر گفت: ۲۲ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان وجود دارد که ۴۰۰ دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند که این مدارس با کوچک‌ترین زلزله امکان فرو ریختن و تلفات جانی خواهد داشت.

کاهش ۳ درصدی تلفات جاده‌ای در لرستان

لرستان: سردار حاجی محمدمهدیان، فرمانده انتظامی لرستان گفت: در سال جاری نسبت به سال ۹۶ میزان فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در لرستان به ترتیب سه و هشت درصد کاهش‌یافته است.

طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی لرستان از کارگاه‌ها

لرستان: علی جهانی، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان از طلب ۸۰۰ میلیارد تومانی این سازمان از کارگاه‌های استان خبر داد و گفت: از این میزان تنها ۲۰۰ میلیارد تومان مختص شهرداری‌های استان است.

******************************************************************************

کاهش ۷۵ درصدی بهای خدمات مدارس غیر دولتی در همدان

همدان: اکبر کاووسی‌امید ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان از کاهش ۷۵ درصدی بهای خدمات مدارس غیر دولتی، غیرانتفاعی، آموزشگاه زبان و ... در سال ۹۸ خبر داد.

کشف ۵۳ رأس دام قاچاق در رزن

همدان:محمدباقر سلگی، فرمانده انتظامی شهرستان رزن از توقیف دو محموله احشام قاچاق و غیرمجاز حامل ۵۳ رأس گوسفند قاچاق در محورهای مواصلاتی شهرستان خبر داد.

۷۰ درصد امور راه‌آهن همدان در دولت تدبیر و امید محقق شد

همدان: محمودرضا عراقی، معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود در امور عمرانی تلاش کرده است به طوری که ۷۰ درصد امور اجرایی راه‌آهن همدان در این دولت محقق شد.

*******************************************************************************

صدور ۲۲۱ فقره مجوز تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استان زنجان

زنجان: جمال انصاری، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است، از صدور ۲۲۱ فقره مجوز تغییر کاربری مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان در سال جاری خبر داد.

معدوم‌سازی ۳۴ هزار و ۲۰۸ کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی در زنجان

زنجان: محمد باقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی سال‌جاری ۳۴ هزار و ۲۰۸ کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی در زنجان معدوم‌سازی شده است.

اجرای طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی در زنجان برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر

زنجان: شهلا کاظمی، مسؤول امور ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان استان زنجان گفت: طرح ساختار قامتی زنان و دختران روستایی به ویژه غربالگری بانوان با حضور دو هزار و ۷۵۹ نفر اجرا شد.

******************************************************************************

متلاشی شدن باند حمل سلاح غیرمجاز

کهگیلویه و بویراحمد: سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن باند حامل سلاح غیرمجاز خبر داد و گفت: این باند قبل از رسیدن به مقصد توسط پلیس استان متلاشی شد.

اختصاص ردیف بودجه برای بافت تاریخی دهدشت

کهگیلویه و بویراحمد: عدل هاشمی‌پور، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس از اختصاص ردیف بودجه برای بافت تاریخی دهدشت خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه تأمین شد.

خدمت‌رسانی ۷۰ پزشک به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: جاماسب بهمنیار، فرمانده سپاه عشایری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰نفر از پزشکان بیمارستان‌های تهران با حضور در استان به مناطق محروم خدمات‌ ارائه می‌کنند.

*******************************************************************************

جولان شکارچیان در بزرگترین پارک ملی غرب کشور

چهارمحال و بختیاری: شهرام احمدی، مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: متأسفانه با افزایش شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده به‌ویژه منطقه تنگ صیاد، درگیری بین نیروهای حفاظت محیط‌زیست و متخلفان در ماه‌های اخیر به شدت افزایش داشته است.

وضعیت بحرانی جنگل‌های بلوط زاگرس

چهارمحال و بختیاری: علی محمدی‌مقدم، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خشکیدگی جنگل‌های بلوط چهارمحال و بختیاری در حال تبدیل شدن به یک بحران است، گفت: کتمان این موضوع کمکی به رفع این مشکل نمی‌کند.

ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در فاز دوم فولاد سفیددشت

چهارمحال و بختیاری: محمدکاظم منزوی، سرپرست سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه فولادسازی سفید دشت با ۷۲درصد پیشرفت فیزیکی به عنوان پیشتاز پروژه‌های فولادسازی، در بین مجموعه طرح‌های فولادی هفتگانه کشور قرار گرفته‌است.

کد خبر 370552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.